یک روحانی اهل سنت: حکم اعدام شیخ نمر غیرانسانی و خلاف قوانین اسلامی است
یک روحانی اهل سنت:
حکم اعدام شیخ نمر غیرانسانی و خلاف قوانین اسلامی است

روحانی اهل سنت شهرستان سقز حکم اعدام شیخ نمر را غیرانسانی و خلاف تمام قوانین اسلامی و بین المللی دانست.

 

دکتر ماموستا عابد نقیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز، حکم اعدام شیخ نمر را نتیجه بی‌عدالتی در کشور عربستان دانست و آن را بشدت محکوم کرد.

وی با اشاره به اینکه شیخ نمر از علمای برجسته شیعی در کشور عربستان است و همواره در راه احقاق حق مسلمانان شیعه و سنی سخن گفته است، افزود: کشور عربستان در برابر سخنان این عالم بزرگوار که همواره حقیقت دین را بیان کرده است، تاب نیاورد و در یک دادگاه خلاف دین و شرع حکم به اعدام وی داده است.

نقیبی ادامه داد: شیخ نمر به جرم شیعه‌بودن در دادگاه عربستان محاکمه می‌شود و این حقیقت برای همه روشن شده است که دولت عربستان پایبند به دین و شرع اسلام نیست.

وی افزود: در کجای اسلام است که اگر کسی به یکی از قوانین اسلامی پایبند بود باید اعدام شود، ولی دولت عربستان به بهانه اینکه این عالم بزرگوار به مذهب شیعه پایبند است حکم اعدامش را داده‌اند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز ادامه داد: ما به عنوان مسلمان اهل سنت و پیرو امام شافعی این حکم را سیاسی دانسته و از مجامع اسلامی و بین‌المللی خواستاریم که به حکم اعدام شیخ نمر واکنش نشان داده و آن را محکوم کنند و از دستگاه قضایی عربستان بخواهند که این حکم را باطل کند.

وی موضوع اعدام شیخ نمر را موضوعی خلاف دستورات دین اسلام دانست و گفت: دستگاه قضایی عربستان درباره این حکم شفاف‌سازی نکرده و باید به قوانین دین مبین اسلام احترام گذاشته و این حکم را به مرحله اجرا نگذارد.

نقیبی ادامه داد: ما از همه دولتمردان کشورهای اسلامی و غیراسلامی می‌خواهیم که عرف اسلامی و بین‌المللی را همواره مدنظر داشته و مانع از اعدام این روحانی برجسته شیعه شوند و اجازه ندهند مذاهب دنیای اسلام به این شکل حقوقشان پایمال شود.

وی سردمداران عربستان را وابسته به اسرائیل و آمریکا دانست و گفت: ما با حاکمیت عربستان مشکل داریم و مخالف هستیم و با مردم این کشور اسلامی هیچگونه مشکلی نداریم.

نقیبی اظهار داشت: در دین اسلام حکم اعدام بر کسی رواست که از دین اسلام برگشته باشد و مرتد شود و حکم اعدام شیخ نمر با توجه به پایبند بودنش به دین اسلام و یکی از مذاهب رسمی شیعه جایز نیست و باید حکم اعدام وی لغو شود.

وی ادامه داد: بنده که یک روحانی اهل سنت و پیرو فقه امام شافعی هستم، این حکم اعدام را بشدت محکوم می‌کنم و آن را کاملا سیاسی می‌دانم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 7 آذر 1394برچسب:, | 18:47 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=