جلوی تولیدات مضر فرهنگی باید با قدرت گرفته شود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

جلوی تولیدات مضر فرهنگی باید با قدرت گرفته شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید با قدرت جلوی تولیدات مضر فرهنگی را گرفت و اگر مدیریت فرهنگی صورت نگیرد، مباحث فرهنگی سروسامان نمی یابد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین  دکتر سید مهدی قریشی، ظهر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که در سالن شهید عطایی استانداری این استان برگزار شد با اشاره به اظهارات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان کشوری، اظهار داشت: در این جمع مقام معظم رهبری مسایل فرهنگی را به قدری آزار دهنده دانستند که عامل بی خوابی ایشان می شود، لذا در این شرایط وظیفه ما مسؤولان در قبال این گونه مسایل روشن است.
وی ادامه داد: وزیر ارشاد که در راس امور فرهنگی کشور است باید مطالبات مقام معظم رهبری بیشتر در مدنظر داشته و از مسؤولان استانی خواست معظم له را مطالبه کند.

سید مهدی قرییشی
 

ارائه محصول سالم فرهنگی ضروری است
حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به آیه 195 سوره بقره که می فرماید؛ « وَأَنفِقُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّـهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ»، گفت: مراد از انفاق در این آیه بنا به تاکید بسیاری از مفسران انفاق فرهنگی است و مراد از با دستان خود، خود را به هلاکت نیاندازید نیز هلاکت معنوی و فرهنگی است.
وی ادامه داد: اگر در مسایل فرهنگی بودجه صرف نشود به دست خود گور خود را کنده و خود را به مشکل می اندازیم، لذا دولت اعتبارات بیشتری را به عرصه تولید محصولات فرهنگی سالم اختصاص دهد، چراکه تولید محصول سالم فرهنگی بدون بودجه کافی و لازم امکان پذیر نیست.

امام جمعه ارومیه بیانات مقام معظم رهبری را اخذ شده از قرآن و روایات عنوان و اضافه کرد: خداوند متعال در آیه 252 سوره بقره می فرماید؛ « وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّـهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الْأَرْ‌ضُ»؛ مقابله با کارهای مضر فرهنگی با قربان صدقه رفتن ها و خواهش می کنم ها حل نمی شود و لازم است که دولت با قدرت قهریه در این زمینه وارد شود.

وی با بیان اینکه انهدام محصولات مضر راه حل اصلاح وضعیت فرهنگی جامعه است، تاکید کرد: اگر دولت با قدرت وارد مباحث فرهنگی نشده و به مدیریت مسایل فرهنگی اقدام نکند، مشکلات اخلاقی و فرهنگی جامعه حل نمی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: نوع خرج مبالغ فرهنگی، بخشی از مدیریت فرهنگی است، لذا باید مدیریت کارآمدی بودجه حداقل فرهنگی را با اولویت بندی دقیق و کارشناسی شده تقسیم بندی کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 15:11 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=