اختتامیه سمینار تعامل اقوام، ادیان و مطبوعات در ارومیه برگزار شد
اختتامیه سمینار تعامل اقوام، ادیان و مطبوعات در ارومیه برگزار شد
 اختتامیه سمینار یک روزه تعامل اقوام، ادیان و مطبوعات بعد از ظهر امروز در ارومیه برگزار شد.

 

 

 
 
 
   

به گزارش اروم نيوز، ششمین سمینار تعامل اقوام، ادیان و مطبوعات بعد از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد، استاندار آذربایجان غربی، فرمانده سپاه شهداء ،معاونین استاندار و مدیران برجسته استان در محل سالن اجتماعات مجتمع شمس ارومیه برگزار شد.

در ابتدا این مراسم خواندن سرود ملی و سر دادن یک دکلمه توسط سه نفر از بانوان تعجب و اعتراض برخی از حاضران را بر انگیخت. در ادامه تعدادی از مسئولین استان به سخنرانی پرداختند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی: امنيت آذربايجان غربي در کشور زبانزد است

حجت الاسلام محمدباقر كريمي با اشاره به امنيت فوق العاده استان اظهار كرد: تعامل اقوام، ادیان و رسانه در جهانی شدن، مهندسی فرهنگی و انسجام ملی، تعامل اقوام و هویت در جهانی شدن و رساله و مطالعات تطبیقی در رسانه ها و مطبوعات و آثار ونوشته ای ادبی و هنری 4 محور اصلی ششمین دوره اين سمینار است.

حجت الاسلام كريمي با اشاره به مشاركت اكثريت دانشگاهيان در ارسال آثار به دبيرخانه سمينار، گفت: 64 مقاله علمی در محورهای یاد شده از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده که پس از بررسی های هیئت داوری 11 مقاله برتر شناخته شدند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد مقالات به دبیرخانه از سوی اساتید دانشگاهی ارسال شده، گفت: مهم ترین اهداف کلی که در این سمینار ها دنبال می شود بیشتر در راستای تقویت حس همدلی در بین اقوام ایرانی و استفاده از ظرفیت مطبوعات پژوهشگران است.

حجت الاسلام كريمي با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف مهم این سمینار شناخت اقوام و ادیان مختلف ایرانی و چگونگی استفاده از ظرفیت آنها در رسیدن به وحدت ملی، همدلی و هم زبانی است، گفت: بررسی مشکلات مسائل هویتی و ارائه راهکار در خصوص این مشکلات، بالا بردن توان مطبوعاتی در پرداخت اصولی به بحث اقوام و ادیان از موضوعات مهم این سمینار است.

 

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:توحيد اساسي ترين محور براي جمع شدن اديان در كنار هم است/ رسانه ها در تعامل اديان و اقوام نقش اساسي دارند

به گزارش اروم نيوز، حجت الاسلام سيدمهدي قريشي، با اشاره به اهميت توحيد در تعامل اديان، اظهار كرد: آذربايجان غربي از جمله مناطق حساس كشور است كه اديان و اقوام مختلف را در خود جاي داده و مردم زندگي مسالمت آميزي در كنار يكديگر دارند.

وي با اشاره به استفاده هرچه بيشتر از ظرفيت هاي استان با همت و مشاركت بزرگان اديان، افزود: اساس تعامل توحيد است و اين مسئله اساسي ترين محور براي جمع شدن اديان در كنار يكديگر است.

امام جمعه اروميه با بيان اينكه قدم گذاشتن در وادي رسانه و قلم فرسايي در رسانه ها از نعمت هاي مهم الهي است، اضافه كرد: رسانه ها چه در فضاي مجازي و چه در فضاي مطبوعات بايد اين فرصت را مغتنم داشته و از قلم فرسايي در باب آگاهي و اطلاع رساني شاكر باشند.

حجت الاسلام قريشي با اشاره به نقش رسانه ها در ايجاد تعامل بين اقوام و اديان اذعان كرد: رسانه ها بايد تلاش كنند تا در راستاي ايجاد تعامل هرچه بيشتر ميان اقوام و اديان مختلف در استان قلم زده و همفكري كنند.

استاندار آذربايجان غربي: رسانه ها در راستاي همدلي و همزباني دولت و ملت بكوشند

قربانعلي سعادت در آئين اختتاميه ششمين سمينار تعامل اقوام، اديان، مطبوعات و رسانه ها كه در محل تالار شمس اروميه برگزار شد، با اشاره به نقش رسانه ها در ايجاد همدلي و همزباني هرچه بيشتر ميان دولت و ملت، اظهار كرد: بايد در راستاي حركت به پررنگ شدن ارتباطات اجتماعي قدم برداشته و عنصر اصلي همدلي و همزباني است.

وي افزود: همدلي و همزباني ايجاد تفاهم براي هدف مشترك اقتصادي، اجتماعي است، جمهوري اسلامي ايران حكومتي تحميلي نبوده و براي شكل گيري و حفظ اين نظام بسياري از جوانان خون خود و سرمايه هاي ارزشمند خود را فدا كردند و هم اكنون نيز جواناني مصمم تر ادامه دهنده راه آنان هستند.

 

 

سعادت با بيان اينكه رسانه ها بايد راهكارهاي چگونگي نجات اقوام و مذاهب را بايد بيابند، اضافه كرد: همدلي از جمله سطوح عالي در تعاملات اجتماعي بوده و ركن ماقبل آن زبان است چرا كه همدلي به معناي انگيزه رفتار مشترك در جامعه اطلاق مي شود.

استاندار آذربايجان غربي با اشاره به تاثيرات حكومت ها بر اديان و اقوام گفت: بشريت از يك منبع فياض الهي سرچشمه گرفته و در اين ميان حكومت ها نيز تاثيراتي بر اديان دارند كه ميزان تاثيرشان متفاوت است، پس از پيروزي انقلاب اسلامي خاستگاه جديدي براي اداره مردم بوجود آمد و موافقين زيادي براي خود يافت.

وي با اشاره به مرگ دختر مهابادي در هتل تاراي اين شهرستان و موضوعات اخير تاكيد كرد: هتلي كه در مهاباد آتش زده شد با تحريك مزدوران خارجي بوده و نابودي يك سرمايه بود و در دولتي يا خصوصي بودن اين سرمايه تفاوتي وجود ندارد.

سعادت با بيان اينكه ايجاد اشتغال و مبارزه با تحريم ها جز با امنيت ميسر نمي شود، افزود: موضوع مرگ دختر مهماندار هتل از نظر دادستان خودكشي يا تجاوز نبوده بلكه با انگيزه ازدواج و از ترس اين بلا بر سر دختر آمده است.

معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:وظيفه اصلي رسانه آگاهي بخشي است

 حسين انتظامي با اشاره به نقش رسانه ها در ايجاد آگاهي و مبارزه با جهل در جامعه، اظهار كرد: اروميه ظرفيت متمايزي در همزيستي با اقوام و اديان مختلف دارد و از اين منظر تشابهاتي با لبنان دارد كه اقوام مختلف با همدلي زندگي مسالت آميزي در كنار يكديگر دارند.

وي با بيان اينكه بايد مراقب سوء استفاده دشمنان باشيم، افزود: وظيفه اصلي رسانه آگاهي بخشي است و بايد در راستاي رسيدن به اين موضوع با هرگونه جهل مبارزه كنند.

انتظامي اضافه كرد: آگاهي مانع از جهل مي شود، جهل بستر افراط است، افراط برهم زننده انسجام ملي است بنابراين اگر ما بتوانيم با جهل مبارزه كنيم به مثابه اين است كه افراط را از بين برديم.

معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: رسانه در بعد سياسي ااجتماعي انسجام ملي است و راهي جز افزايش تعامل نداريم.

وي گفت: دولت بسته های حمایتی خوبی برای حمایت از مطبوعات دارد و نشریاتی که دارای برخی فاکتورهای خاص باشند دارای اولویت در رسیدگی به درخواست هایشان هستند همچنین یارانه این نشریات به سه برابر افزایش می یابد.

انتظامی اضافه کرد: نشریاتی که در زمینه های مذهبی، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس فعالیت می کنند، نشریات مروج سبک زندگی ایرانی اسلامی، نشریات مروج زبان و ادبیات فارسی، نشریاتی که به ارتقای سطح علمی جامعه و سوادآموزی کمک می کنند و همچنین نشریاتی که در جوار مرزهای کشور واقع هستند می توانند از این بسته حمایتی استفاده کنند.

 

انتهاي پيام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 25 خرداد 1394برچسب:, | 22:7 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=