سفر معاون امور ایران مجمع جهان تقریب مذاهب اسلامی به پیرانشهر

سفر معاون امور ایران مجمع جهان تقریب مذاهب اسلامی به پیرانشهر

حضرت حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در ورود به شهرستان پیرانشهر با استقبال مسئولین مواجه شد و سپس در فرمانداری این شهرستان حضور پیدا کرد که همگی نسبت به وحدت امت اسلامی تاکید کردند و افزودند وحدت چراغ روشن مسیر و باعث پیشرفت اسلام خواهد بود.

در ادامه معاون امور ایران مجمع جهان تقریب مذاهب اسلامی در همایش روحانیون در مرکز بزرگ اسلامی حضور به هم رسانید و در این همایش معاون امور ایران مجمع جهان تقریب مذاهب اسلامی نسبت به وحدت امت اسلامی و تقریب مذاهب تاکید کرد و گفت: اگر ما راه مذاهب را از طرق مختلف به سمت هدفی واحد بیابیم وحدت امکان پذیر است اما اگر مذاهب را در اهداف و برخی را در مسیر معکوس تلقی کنیم وحدت حاصل نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی افزود: اگر همه را به عنوان راهروان سیره پیامبر ببینیم و چنین باوری داشته باشیم که ما مقصد داریم آن وقت وحدت امکان پذیر خواهد شد و در واقع وحدت تنها با گفتن و تکرار کردن کلمه وحدت ایجاد نمی شود و ما باید همه سازوکار خود را در مسیر وحدت به کار ببریم.

وی با بیان اینکه باید ایثار و فداکاری در جمع و جامعه اسلامی بین همه مسلمانان و مذاهب به صورت مشترک مورد توجه قرار گیرد، گفت: جهان اسلام  امروز به معنای اصل کلمه نیاز به وحدت دارد تا دین اسلام بیشتر از این لکه دار نشود و استکبار جهانی نابود شود.

در ادامه ماموستا محمودی امام جمعه پیرانشهر نیز نسبت به وحدت کلمه تاکید کرد و افزود: دنیای اسلام نیاز به وحدت  دارد و اگر ما دنبال وحدت هستیم باید همه را برادر و برابر بدانیم.

وی با بیان اینکه امروز همه باید دست به دست هم دهیم و همه علمای اسلام نیز برای وحدت امت اسلامی باید متحد شویم ، بیان کرد: وجود مبارک رهبر فرزانه انقلاب و ولایت فقیه هدایتگر مسیر اصلی است.

سپس رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان پیرانشهر در این همایش با تاکید به اینکه ما باید اسلام معتدل و اعتدالی را به جهان معرفی و در برابر افراط و خشونت ایستادگی کنیم ، اظهار کرد: باید به دنیا ثابت کنیم که اسلام دین افراط و خشونت نیست بلکه دین  مداراست و ما با وحدت در کنار هم این امر را به سرانجام موثر برسانیم.

ماموستا دکتر عابد نقیبی افزود: سران عرب نوکران غرب بوده و امروزه فتنه بین مسلمانان ریشه در کشورهای عرب و جهان استکبار دارد که باید هوشیارتر از همیشه باشیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 25 خرداد 1394برچسب:, | 21:40 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=