امام جمعه ارومیه: جنایت های آل سعود نشانگر آمریکایی بودن این کشور است

امام جمعه ارومیه: جنایت های آل سعود نشانگر آمریکایی بودن این کشور است

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: جنایت های آل سعود در یمن و کشتار مردم مظلوم و بی دفاع این کشور، نشانگر آمریکایی بودن دولت این کشور است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: مردم مسلمان ایران همواره تاسف درونی خود را از حملات جنگنده های آل سعود بر مردم یمن نشان داده اند و این جنایات را با تمام قوا محکوم می کنند.

وی اظهار کرد: دولت آل سعود که ادعای خادمین حرمین شریفین مسجد الحرام و مسجد نبی را دارند چگونه می توانند چنین جنایاتی را بر مردمان بی دفاع کشور یمن انجام دهند؟

امام جمعه ارومیه گفت: آل سعود در حالی مردم یمن را در ماه رجب به خاک و خون می کشند که خداوند متعال حتی جنگ حتی با دشمنان را در این ماه حرام کرده است چه برسد به مسلمان کشی.

وی ادامه داد: مسلمانان جهان در قبال این مسلمان کشی و کشتار زنان و کودکان بی گناه کشور یمن وظیفه خطیری بر عهده دارند همچنانکه خداوند در قرآن می فرماید: اگر مسلمانی صدای کمک خواهی انسانی را بشنود و به یاری او نشتابد مسلمان نیست.

خطیب جمعه ارومیه افزود: تشکیل ائتلاف کشورهای استکباری و کشتار مردم بی دفاع و مسلمان کشی از آداب و رسوم انسانیت به دور است و امیدواریم سازمان ملل متحد و مدافعان حقوق بشر چاره ای برای پایان این جنایات اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری که به مناسبت روز معلم بیان فرمودند اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب صرف هزینه در راه تعلیم و تربیت انسانی را نوعی سرمایه گذاری برای آینده دانستند و خواستار همکاری تمامی دستگاه های اجرایی با حوزه آموزش و پرورش کشور شدند.

حجت الاسلام قریشی افزود: مقام معظم رهبری با تعیین خطوط قرمز تیم مذاکره کننده از مسئولان و دلتمردان کشور خواستند هیچگونه توافق تحقیری و تهدیدی را نپذیرند چرا که آنان در قبال خون شهیدان و مقاومت 36 ساله مردم ولایی و قهرمان پرور ایران مسئول هستند.

وی گفت: استکبار جهانی همواره به دنبال کسب منافع خود است و این امر باید مورد توجه دلتمردان ایرانی قرار گیرد چرا که هیچگونه اعتمادی به کشور آمریکا نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رعایت تقوی و ترس از الهی را وظیفه هر انسان آزاده ای عنوان کرد و افزود: موعظه و گوش دادن به فرمایشات بزرگان و اهل علم و قلم باید در زندگی انسانها گنجانده شود.

وی بر اهمیت حضور پر شور مردم در مراسم نماز جمعه نیز تاکید کرد و گفت: نماز جمعه یکی از فرایض مهم دینی است که موجی ایجاد اتحاد و همبستگی بین مسلمانان جهان می شود و باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور پرشور مردم نمازگزار این شهر در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

نمازگزاران پس از پایان خطبه های نماز در محکومیت جنایات آل سعود و حمایت از مردم بی گناه یمن همزمان با سراسر کشور راهپیمایی کردند.

7126/6008


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, | 21:10 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=