نقش آمریکا در ایجاد ناامنی های جهان اسلام
 
یادداشتی از دکتر عباسعلی فرزندی :
نقش آمریکا در ایجاد ناامنی های جهان اسلام

 



 

هرچند دولتمردان آمریکا با لشگرکشی به منطقه مرکزی جهان اسلام، اقدامات نظامی در پاکستان، یمن و... راه اندازی جنگ های نیابتی از طریق گروهک های تکفیری و دولت های وابسته به خود ادعاهایی چون: مبارزه با تروریسم، گسترش دموکراسی، تأمین امنیت منطقه را به عنوان هدف خود مطرح می کنند، اما دلایل غیر قابل انکاری وجود دارد که اقدامات سران کاخ سفید در راستای اهداف نامشروع آنها عملیاتی می شود.

حقیقت این است که سیاست خارجی آمریکا در منطقه خاورمیانه مبتنی بر اصولی چون: 1- دسترسی آسان، مطمئن و ارزان به منابع نفت و گاز خلیج فارس 2- تضمین امنیت رژیم جعلی اسراییل 3- حذف قدرت های واگرا از امریکا در منطقه 4- وجود دولت ها و جریان های وابسته به سیاست آمریکا در منطقه 5- و به صورت خاص محدودسازی قدرت جبهه مقاومت اسلامی، است و بر این اساس امریکایی ها در سه دهه گذشته حضور نظامی خود در منطقه را حدود ده برابر افزایش داده اند. دنیا فراموش نکرده است که سران کاخ سفید قبل از حمله به افغانستان و عراق برای جلب افکار عمومی و آماده سازی زمینه تهاجم موضوعاتی چون: کمک به تروریسم بین المللی، به هم زدن امنیت بین المللی و... را مطرح می کردند. آنها با حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی جنگ 33روزه علیه ملت لبنان و سه جنگ پیاپی علیه مردم مظلوم فلسطین به راه انداختند و با تمام توان از ناامنی های گسترده در سوریه و عراق حمایت کردند و... تا با از بین بردن مقاومت مردمی در منطقه و سرکوب نیروهای مقاومت ضمن ضربه به عقبه استراتژیک جمهوری اسلامی به اهداف خاورمیانه ای خود برسند، اما برخلاف تمامی محاسبات، تصورات و روندهای پیش بینی شده، آنها با چالش های بزرگی در منطقه روبرو شدند که نماد روشن آن را می توان در زبانه کشیدن شعله های بیداری اسلامی در کشورهای عربی مشاهده کرد. در جنگ های شش گانه یمن امریکایی ها حمایت های همه جانبه ای از نظامیان عربستان نمودند و در نهایت هم با ورود ارتش امریکا در جنگ نظامی در شمال یمن، به کارگیری نوعی سلاح کشتار جمعی را در پرونده خود تحت عنوان تلاش برای برقراری امنیت ثبت نمودند!

امریکایی ها همواره تلاش کرده اند با دامن زدن به اختلافات مذهبی، جلوگیری از فعال بودن ملت های منطقه در تأمین امنیت و... کشورهای منطقه را متقاعد کنند که برای دست یابی به اهداف و منافع و نیز تأمین امنیت خود باید به قدرت های فرامنطقه ای به ویژه امریکا متوسل شوند و بر این اساس نه تنها حضور نظامی خود در منطقه را توجیه کنند، بلکه حضور بیگانگان در منطقه را به عنوان یک ضرورت امنیتی قمداد شود، که نتیجه آن ایجاد تنش در روابط کشورهای منطقه و فراهم شدن شرایط لازم برای بهره برداری آسان و ارزان ذخایر منطقه توسط امریکا است. حوادث خونبار شمال عراق و سوریه و اخیراً یمن از موضوعاتی است که عمق دشمنی امریکایی ها نسبت به امت اسلامی را به تصویر می کشد و... با این توضیحات می توان دلایل حضور امریکا در منطقه با ادعای برقراری امنیت را که نتیجه ای جز ناامنی گسترده، قتل صدها هزار مردم بی گناه افغانستان، عراق، سوریه، یمن و... و آوارگی میلیون ها انسان نداشته است را در محورهای زیر مطرح نمود:

  1. امنیت رژیم صهیونیستی از دغدغه های دولت مردان امریکا است و شرایط ناشی از بیداری اسلامی و تزلزل ارکان آن رژیم جعلی، امریکایی ها را وادار به اقدامات شدیدتری علیه امت اسلامی کرده است.
  2. احساس خطر سران کاخ سفید از اسلام ناب و حرکت های مردمی – اسلامی باعث شده است تا دولتمردان امریکا طرح های پیچیده تری را علیه جوامع اسلامی در دستورکار قرار دهند که جنگ نیابتی یکی از آن ها است.
  3. اگرچه اختلافات درونی کشورهای منطقه یکی از عوامل ناامنی است، اما حضور نیروهای نظامی امریکا که با اهداف خاص صورت می پذیرد و این حضور عامل اصلی ایجاد ناامنی های گسترده در منطقه است.
  4. امریکایی ها به عنوان یک عامل ناامن ساز در جهان اسلام همواره تلاش می کنند جمهوری اسلامی را به عنوان تهدید برای منطقه معرفی کنند و در این راستا توطئه ها و ترفند های مختلف را مورد توجه قرار می دهند.
  5. حضور پنهان و آشکار نیروهای نظامی، امنیتی امریکا در منطقه که حاصلی جز قتل و کشتار مردم بی گناه، رواج تروریسم، گسترش تولید و توزیع مواد مخدر و... - که نمادها و جلوه هایی از ناامنی هستند- نداشته و ادامه این حضور بر عمق ناامنی ها می افزاید.
  6. جنگ های 6گانه یمن به ویژه جنگ ششم در صعده یمن که حاصل نشست های هیئت امریکایی به ریاست «جان مک کین» و رییس جمهور اسبق یمن بود و نقض تمامیت ارضی یمن توسط عربستان با هدایت امریکایی ها، آزادسازی صدها عنصر بازداشتی القاعده در زندان های عربستان، گوانتانامو و... و استقرار آنها در استان مارب (معاریب) یمن در آن زمان و هدایت جنگ ویرانگر عربستان علیه یمن که 5 هفته از آن تجاوز می گذرد، نیز یکی از توطئه های ناامن ساز امریکایی ها است که حاصل آن کشتار هزاران انسان مسلمان بی گناه، ویرانی گسترده مناطق مسکونی، آوارگی صدها هزار مردم یمن و... بوده است.

توليدي دبيرخانه


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, | 20:45 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=