پانزدهمین نشست مشترک مسئولین دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و مرکز خدمات حوزه ها
 
با حضور مسئولین ستادی و استانی برگزار شد
پانزدهمین نشست مشترک مسئولین دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و مرکز خدمات حوزه های علمیه

 



 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ، روز چهارشنبه 16اردیبهشت ماه، پانزدهمین نشست مشترک مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت و مراکز خدمات حوزه های علمیه مناطق قومی ، با حضور دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور در گرگان برگزار شد .

در این نشست یک روزه که با هدف بررسی راهکارهای افزایش همکاری های فی مابین برگزار شد ، آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان ، ضمن تمجید از خدمات ارائه شده به طلاب و روحانیون اهل سنت ، رسالت اصلی این دو نهاد ارزشی را تقویت وحدت اسلامی و انسجام ملی دانست .

وی ضمن تبیین دیدگاه های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص وحدت اسلامی گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همچون امام راحل(ره) به مساله وحدت حساس و معتقدند و تاکیدات ایشان برگرفته از تاکیدات قرآنی و روائی و رفتار و سیر و سلوک اولیاء دین و اهل بیت (علیهم السلام) است .

آیت الله نور مفیدی وحدت و همدلی و ارتباط و دلدادگی مردم شیعه و سنی گلستان را نمونه بارزی از انسجام ملی دانسته و از علمای دینی خواستند در راه تقویت وحدت اهتمام داشته و تلاش مضاعف به خرج دهند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ، ضمن اشاره به عملکرد مناسب دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استانهای  گلستان و گیلان ، ارائه خدمات یکسان به طلاب و روحانیون شیعه و اهل سنت را نشانه اعتقاد عملی نظام اسلامی به وحدت و عدم تبعیض بین مبلغین دینی دانست و گفت: بحمدالله اکثر علما و مدرسین مدارس علوم دینی اهل سنت در منطقه ، از قوانین و آیین نامه های تحصیلی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت تبعیت می کنند لکن اگر جمع قلیلی از مدارس هنوز به هر دلیلی این برنامه را اجرا نکرده اند باید با آنان با محبت و خیرخواهانه برخورد کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ربانی ، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور ، ضمن گرامیداشت ماه پر برکت رجب المرجب، از خدمات شایسته حجت الاسلام و المسلمین عرب نیا ، دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت قدردانی نمود و روح همدلی و همکاری شایسته بین دو مجموعه را حاصل زحمات همکاران دو مجموعه ارزشی دانست .

وی با اشاره به تلاش بی وقفه دشمنان اسلام برای اختلاف افکنی و ایجاد توطئه با هزینه های گزاف و شیوه های پیچیده گفت:خدمات ما باید هدفمند باشد و ماموریت اصلی ما دفاع از وحدت امت اسلامی و تقویت انسجام ملی و مبارزه با توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب است .

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی ارائه خدمات به حوزه های علمیه و مدارس علوم دینی را در راستای رشد و تعالی همه جانبه جامعه روحانیت و طلاب کشور عنوان نمود و ارائه خدمات یکسان به طلاب، مدرسین و علمای شیعه و سنی را نشانه اراده و التزام عملی  نظام اسلامی به وحدت دانست.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان این مطلب که علما و طلاب اهل سنت نیز شهروند جمهوری اسلامی بوده و هیچ تفاوتی با علما و طلاب شیعه در دریافت خدمات ندارند افزود: یکی از برنامه های در دست اجرا ، ارائه خدمات عاطفی و توجه به مسائل مربوط به حوزه خانواده روحانیون از جمله تشویق تحصیلی فرزندان روحانیون ، سرکشی از معمرین ، برگزاری جشن ازدواج و برنامه ریزی برای تامین مسکن طلاب و روحانیون می باشد .

وی از صدور کارت جدید هوشمند خدمات رسانی به طلاب و روحانیون سراسر کشور با عنوان «خدمات کارت» با ارائه 12 نوع خدمت مختلف خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا مهر ماه سال جاری ، این کارت در مناطق قومی توزیع و قابل استفاده گردد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ، دستیار ویژه و مشاور اهل سنت رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور نیز با بیان توفیق چشمگیر همکاری این دو نهاد ، خواستار تقویت هر چه بیشتر همکاری های فی مابین شد.

وی با اشاره به الگو بودن این نوع از همکاری ها، سال 1394 را سال آغاز برنامه های فرهنگی و محتوایی مشترک دو نهاد در راستای خدمات رسانی فرهنگی به طلاب و روحانیون اهل سنت دانست  و گفت : با دقت در اقتضائات هر منطقه ، در سال همدلی و همزبانی، استارت همکاری های گسترده دو نهاد در همین نشست زده شد و ان شاء الله با تلاش بی وقفه مسئولین و همکاران دو مجموعه ، گام های بلندی در مسیر خدمات رسانی به جامعه هدف خواهیم برداشت.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت نیز ضمن تقدیر از اهتمام ویژه حجت الاسلام و المسلمین ربانی –رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور- و پیگیری های مجدانه حجت الاسلام و المسلمین موسوی –مشاور و دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه - از عملیاتی شدن 98 درصدی مصوبات 14 جلسه گذشته همکاری های مشترک دو مجموعه خبر داد .

حجت الاسلام و المسلمین عرب نیا،ضمن تاکید بر ضرورت ماندگاری فعالیت های مشترک و تبدیل همکاری های مشترک به فرهنگ کارآمدی دو دستگاه ، خواستار تعریف یک درگاه واحد و سیستم مشترک بین دو مجموعه برای رصد آنی خدمات مشترک و تدوین برنامه های هدفمند جهت افزایش خدمات رسانی به طلاب و روحانیون اهل سنت شد و افزود: ان شاء الله به برکت این نشست های پر بار و اهتمام عزیزان مرکز خدمات، از این پس شاهد اجرای تمام برنامه های فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه در مناطق قومی نیز خواهیم بود و دبیرخانه و دفاتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استانهای قومی آمادگی کامل دارند که برنامه های فرهنگی مشترک با مرکز خدمات حوزه های علمیه را در این مناطق اجرا نمایند.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی در ادامه با اشاره به برنامه سرکشی مشترک مسئولین ارشد دو مجموعه از روحانیون و مدارس علوم دینی اهل سنت در سال جاری افزود: هر قدمی را که برداشته می شود می بایست ما را یک قدم به وحدت اسلامی و انسجام ملی نزدیک تر کند و باید در این میان ، با شناسایی فرصت ها و استفاده از نعمت بی بدیل ولایت  و وجود پر برکت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اغتنام فرصت ها ، به کارهایمان سرعت و دقت بخشیده و با هم افزایی تشکیلاتی بتوانیم بخشی از آمال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را محقق سازیم .

حجت الاسلام عرب نیا ضمن تاکید به ضرورت لحاظ چشم انداز در فعالیت های فرهنگی و خدمات رسانی افزود: باید در تمام فعالیت ها و برنامه های تدوین شده ، چشم اندازها لحاظ شوند و خروجی تمام برنامه ها، تربیت نیروهای انقلابی و متعهد به اسلام عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد .

وی در پایان ضمن تقدیر از اهتمام مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت و مراکز خدمات حوزه های علمیه مناطق قومی ، رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت و همچنین مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان گلستان را بعنوان مدیران نمونه در همکاری مشترک دو مجموعه در سال 1393 معرفی نمود و از تلاش های بی وقفه آنان و مجموعه همکاران دو دفتر قدردانی نمود.

در ادامه نشست ، حجت الاسلام والمسلمین قمرزاده ،معاون فرهنگی و امور رفاهی  مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به سند راهبردی مرکز خدمات،خواستار تشکیل نشست پژوهشی جهت برنامه ریزی عالمانه و فعال شدن کارگروه فرهنگی مشترک جهت سیاستگذاری،تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی مشترک دو مجموعه شد.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی اجرا شده در سال 1393 گفت: در سال گذشته قریب به 4000 نفر از فرزندان دانش آموز روحانیون اهل سنت در 11 استان مورد تشویق تحصیلی قرار گرفته و 436 مورد نیز حمایت از ازدواج طلاب اهل سنت بعمل آمده است .

معاون فرهنگی و امور روحانیون دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت نیز تشکیل کارگروه مشترک فرهنگی بین دو مجموعه را کاربردی ترین روش برای سیاستگذاری ، تدوین و اجرای فعالیت های فرهنگی مشترک دانست.

حجت الاسلام و المسلمین هاجری افزود: با تلاش مضاعف و اهتمام جدی در مقوله برنامه های فرهنگی می توان توفیقات مناسبی همچون توفیقات حاصل شده در بخش ارائه خدمات به جامعه مخاطب به دست آورد .

وی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی حوزه های علمیه کشور ، نوید ارائه خدمات شایسته تر به طلاب و روحانیون  را داد و تصریح کرد:ان شاءالله با هم افزایی دو مجموعه و تلاش خدمتگزاران دفاتر نمایندگی ولی فقیه و مراکز خدمات حوزه های علمیه شاهد تحقق آرمان های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه تقریب باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری ، معاون تامین اجتماعی و مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه نیز ضمن ارائه آماری از خدمات ارائه شده به طلاب و روحانیون و خانواده های تحت پوشش ، از پیگیری تامین مسکن و شناسنامه سلامت برای روحانیون مناطق قومی در سال جاری خبر داد.

در این نشست یک روزه مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت و مراکز خدمات حوزه های علمیه در مناطق قومی نیز به ارائه دیدگاه های خود پرداختند .

در پایان دکتر عباسعلی فرزندی ، پژوهشگر و کارشناس امور بین الملل ، در خصوص مسائل یمن، اوضاع عربستان سعودی ، پیوندهای وهابیت و رژیم آل سعود، تبیین سیاست های کلی آمریکا در منطقه  و اختصاص بودجه های کلان برای گسترش اندیشه وهابیت در سطح جهان اسلام مطالبی را بیان کرد.

توليدي دبيرخانه


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, | 20:44 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=