جشن فارغ التحصیلی طلاب مدارس علوم دینی خواهران و برادران روستای عرفانیه دشتک علیا در خراسان شمالی


با شعار محکومیت جنایات آل سعود در یمن برگزار شد:
جشن فارغ التحصیلی طلاب مدارس علوم دینی خواهران و برادران روستای عرفانیه دشتک علیا در خراسان شمالی

حجت الاسلام و المسلمين ندافي مقدم گفت: وظيفه‌ي عالمان ديني تربيت افرادي است كه بتوانند به مردم آگاهي ببخشند و امر به معروف و نهي از منكر كنند و علما و مولوي ها و كساني كه در حوزه درس مي خوانند وظيفه‌ شان در اين مورد سنگين تر است.



 

به گزارش روابط عمومي دفتر امور اهل سنت استان‌ هاي خراسان، هفتمين دوره جشن فارغ التحصيلي طلاب برادر مدرسه علميه عرفانيه دشتك عليا و دومين دوره جشن فارغ التحصيلي طلاب خواهر مدرسه علميه فاطمه الزهراء (س) در روستاي عرفانيه دشتك عليا (خراسان شمالي) برگزار گرديد.

حجت الاسلام و المسلمين ندافي مقدم، كارشناس فرهنگي دفتر اهل سنت استان‌هاي خراسان در اين مراسم بيان داشت: وظيفه‌اي روحانيت شيعه و سني اين است كه جمعي از انساني ها همت بگمارند و در مسير علم آموزي و يادگيري احكام خدا و شناخت معارف الهي گام بردارند.

وي افزود: در روايات داريم زكات علم نشر علم است و وظيفه ي سنگيني كه بر عهده روحانيت شيعه و سني گذاشته شده اين است كه اين علم  و آگاهي را به مردم منتقل كنند.

حجت الاسلام و المسلمين ندافي مقدم تصريح كرد: امر به معروف و نهي از منكر واجب عمومي براي مردم و واجب خاص براي علما مي باشد و علما و مولوي ها و كساني كه در حوزه درس مي خوانند وظيفه شان در اين مورد سنگين تر است.

كارشناس فرهنگي دفتر اهل سنت افزود: حضرت علي (ع) در نهج البلاغه مي فرمايند اگر امر به معروف و نهي از منكر را ترك كنيد شرار امت بر شما مسلط مي گردند. آن وقت دعاي شما هم مستجاب نمي گردد.

وي بيان داشت: پيامبر گرامي اسلام (ص) اولين آمر به معروف و ناهي از منكر بودند كه ايه 30 و 31 سوره نور به اين امر اشاره دارد و در عصر ما رهبر معظم انقلاب جزو اولين و مهمترين افرادي هستند كه امر به معروف و نهي از منكر مي كنند.

وي در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب در اين چند سخنراني اخيرشان به كشور عربستان اشاره داشتند كه چرا مردم مسلمان را در يمن مي كشند؟ اين امر به معروف  و نهي از منكر است. آل سعود از يمن چه مي خواهد چرا بايد مردم بمباران و كشته شوند اين امر به معروف و نهي از منكر است.

حجت الاسلام و المسلمين ندافي مقدم افزود: امروز متأسفانه مسلمانها همديگر را مي كشند .سازمان ملل براي چه تشكيل شده است؟ براي اين است كه اجازه ندهند كشوري به كشور ديگر حمله نمايد.

وي با بيان اين كه امروز كار به جايي رسيده است كه در همه جا مسلمانها كشته مي شوند افزود: كسي كه در اين وسط  خوشحال است يهود و اسرائيل است و كسي كه سلاح مي فروشد فرانسه و آمريكا است.

وي در پايان تأكيد كرد: اجازه ندهيد از حلقوم بدخواهان و يا افراد مشكل دار سني و شيعه حرف بد در آيد. اختلاف مايه آتش است و دنيا در آن مي سوزد.

در پايان اين مراسم به دو نفر از برداران فارغ التحصيل و 14 نفر از خواهران فارغ التحصيل احكامي داده شد.

روابط عمومي دفتر نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت استان هاي خراسان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, | 20:41 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=