تجاوز عربستان به یمن، مصداقی از توطئه آمریکایی – عربی علیه بیداری اسلامی
گفتگوی اختصاصی با دکتر عباسعلی فرزندی
تجاوز عربستان به یمن، مصداقی از توطئه آمریکایی – عربی علیه بیداری اسلامی

 



 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، دکتر عباسعلی فرزندی، پژوهشگر و کارشناس مسائل سیاسی منطقه ای و بین الملل ، طی گفتگوی اختصاصی با این سایت، به بررسی و تحلیل موضوع تهاجم نظامی عربستان سعودی به یمن پرداخت .

به همین منظور و در راستای ارتقاء دانش سیاسی و تحلیلی مخاطبان گرانقدر ، متن گفتگو به شرح ذیل تقدیم می گردد .

جناب آقای دکتر فرزندی با سلام و تقدیر از وقتی که در اختیار مخاطبان این سایت گذاشته اید ، لطفا دیدگاه های خود را در خصوص علل حملات اخیر عربستان به کشور یمن و رابطه این موضوع با بیداری اسلامی بیان کنید.

با سلام و احترام ، تهاجم گسترده عربستان سعودی به همراه همراهان ائتلافی آن کشور به یمن در شرایط کنونی، اقداماتی معنادار به حساب آمده که با استدلال می توان گفت این اقدام واکنشی انفعالی از طرف جبهه آمریکایی – عربی است.

اقداماتی که از ناحیه غربی ها با محوریت آمریکا و در سطح سران کشورهای عربی به ویژه عربستان در منطقه مرکزی جهان اسلام به وقوع می پیوندد ، عموماً در راستای مقابله با بیداری اسلامی است و این رویارویی با محوریت گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی ملت های مسلمان از یک سو و نظام سلطه به رهبری آمریکا از سوی دیگر شکل گرفته است.

مردم یمن هم که در سال های اخیر برای مقابله با استبداد داخلی و دیکتاتوری وابسته با تمام توان وارد میدان شده و در عرصه بیداری اسلامی نیز حرکت اسلامی خود را با موفقیت دنبال کرده اند، به عنوان شاخه ای از حرکت بیداری اسلامی و جبهه مقاومت مورد تهاجم عربستان قرار گرفته اند. آنچه در این وضعیت مهم است و شواهد زیادی هم آن را تأیید می کند این است که طرح تهاجم غیرانسانی و ضداسلامی  به یمن یک طرحی کاملاً آمریکایی – عربستانی است، این طراحی ها به دلیل اهمیت موقعیت منطقه ای یمن و ماهیت حرکت مردم یمن است و می تواند پی آمدهای خاص منطقه ای و بین المللی داشته باشد.

به نظر جنابعالی چرا این طرح آمریکایی-عربستانی در یمن عملیاتی شده است و علت مداخله ابرقدرتها در امور داخلی این کشور چیست؟

ملت مسلمان یمن در حوزه اسلامی سابقه طولانی دارد و در موج جدید بیداری جهان نیز مردم یمن مانند دیگر ملت های مسلمان درصدد حاکمیت اسلام در عرصه های، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حوزه تمدنی و نیز خارج شدن از وابستگی و حیطه مداخله بیگانگان برآمدند. حرکت مردمی در یمن خود را در جبهه مقاومت تعریف می کند و با وابستگی به آمریکا و رژیم صهیونیستی مخالف است، مردم یمن به دنبال استقلال خود هستند و به همین دلایل دستخوش توطئه ها و مداخلات ابرقدرت ها و رژیم های سرسپرده غرب در منطقه گردیده اند.

موقعیت راهبردی یمن باعث شده است که عربستان سعودی با نگاه توسعه اندیشه وهابیت و نفوذ بر این کشور همواره اقدامات گوناگونی انجام دهد که حمایت همه جانبه از دیکتاتور یمن در سه دهه گذشته و دخالت در تحولات سیاسی – اجتماعی آن کشور و تهاجم اخیر از حلقه های زنجیره ای آن دخالت ها است.

لطفاً وضعیت کنونی انقلاب یمن و آخرین وضعیت این کشور با توجه به حملات رژیم آل سعود را برایمان شرح دهید .

انقلاب مردم یمن در وضعیت حساسی قرار گرفته است، آخرین وضعیت یمن را می توان به صورت خلاصه به شرح زیر مورد اشاره قرار داد:

  1. مردم یمن تاکنون در 6 جنگ با حکام وابسته به غرب و مورد حمایت همه جانبه سعودی ها پیروز شده اند.
  2. عربستان سعودی تاکنون ده ها میلیارد دلار برای خریدن جنایت کاران و تکفیری ها در یمن هزینه کرده ولی به اهداف خود نرسیده است.
  3. سعودی ها اکنون از تروریست های تکفیری ناامید شده و احساس کرده اند  مردم یمن امروز بر سرنوشت خود حاکم شده اند.
  4. علت روی آوردن سران عربستان به جنگ، شکست سیاست های آن کشور در یمن و از دست دادن سلطه و سیطره بر این کشور است.
  5. این ماجراجویی دور از تدبیر وعقل و فاقد هرگونه توجیهی است که منطقه را با خطرات و بحران هایی مواجه می کند.
  6. سران عربستان سعودی باید بدانند تهاجم آنها به یمن فرصت هایی برای دشمنان اسلام ایجاد می کند و ظرفیت های امت اسلامی را از بین می برد و به همین دلیل امت اسلامی و به صورت خاص نخبگان جهان اسلام آنها را متجاوز به حقوق مسلمانان قلمداد می کنند.
  7. حکام سعودی می دانند که حق ملت یمن است که در این تجاوز از خود دفاع کند و تا دستیابی به پیروزی با متجاوز مقابله کند و در نهایت نظام سعودی باید بداند که در این جنگ ظالمانه شکست در انتظار متجاوزان و پیروزی در انتظار مردم یمن است، زیرا این تجاوز مصداقی از توطئه آمریکایی – عربی علیه بیداری اسلامی مردم منطقه است و این توطئه نیز همانند دیگر توطئه ها محکوم به شکست است.

توليدي دبيرخانه


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 6 ارديبهشت 1394برچسب:, | 14:23 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=