ضرورت ایجاد وحدت و اتحاد میان مسلمانان و محکومیت گروه‌های تکفیری

ضرورت ایجاد وحدت و اتحاد میان مسلمانان و محکومیت گروه‌های تکفیری

خبرگزاری تسنیم: سخنرانان هم‌اندیشی«جهان اسلام؛ فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو» که با حضور علمای شیعه و اهل سنت در مدینه برگزار شد، بر ضرورت ایجاد وحدت و اتحاد میان مسلمانان و محکومیت گروه‌های تکفیری تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان  به مدینه منوره، همایش «جهان اسلام؛ فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو» با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره و شرکت علما و اندیشمندان شیعه و اهل تسنن کشورمان در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برگزار شد.

امام جمعه اهل سنت سراوان در این همایش با بیان اینکه محورهای وحدت زیاد است اظهار کرد: امروز با کسی که نماز می‌خواند نباید مشکل داشته باشیم، با کسی باید مشکل داشته باشیم که قرآن و نماز را قبول ندارد.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی با بیان اینکه مشکل شیعه و سنی دست بستن و دست نبستن در نماز نیست، افزود: کسانی که دین اسلام را قبول ندارند، اختلافات بزرگ خود را حل کرده‌اند و به سراغ اسلام آمده‌اند تا در میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه وحدت یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین دستورات اسلام است عنوان کرد: چالش‌های امروز جبهه کفر علیه مسلمانان به واسطه گروه‌های تکفیری و افراطی ایجاد شده است.

به نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم

ماموستا عبدالرحمن خدایی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه اهل سنت کشورمان از هیچ اقدامی برای اعتلای نظام دریغ نکرده‌اند گفت: به نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم.

نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان، رسول اسلام (ص) را الگو و اسوه همه مسلمانان خواند و بر اتحاد مسلمانان در مقابل دشمنان تاکید کرد.

ماموستا خدایی افزود: در شرایط فعلی باید با وحدت و همدلی بهتر از گذشته در مقابل نفاق بایستیم.

مدینه موعد آمرزش و بخشش الهی است

حجت‌الاسلام هاجری مسئول ستاد عمره طلاب و روحانیون اهل سنت کشورمان نیز در این همایش با اشاره به اهمیت سفر عمره اظهار کرد: مدینه همیشه بارانی است و باران رحمت الهی لحظه‌ای از این شهر قطع نمی‌شود.

وی افزود: مدینه موعد آمرزش و بخشش الهی است.

هاجری ابراز امیدواری کرد: عمره گزاران اهل تسنن و تشیع بتوانند از فرصت‌های سفر به سرزمین وحی استفاده کافی را ببرند.

تکفیری‌ها فرزند استعمارگران هستند

ماموستا دکتر عابد نقیبی دیگر سخنران همایش «جهان اسلام؛ فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو» بود وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی منشاء تحولات در منطقه بوده و نقش الگودهی و جهت دهی به سایر کشورها داشته، گفت: بیداری اسلامی توانست استبداد را زیر سئوال ببرد و نتیجه تحولات منطقه، بیداری ملت‌ها و مسلط کردن گفتمان مقاومت بوده است.

این استاد دانشگاه، مصادره شدن انقلاب‌ها و انحراف آن از مسیر اهداف مردمی و همچنین استحاله شدن را از جمله تهدیدهای انقلاب‌های ناشی از بیداری اسلامی دانست و افزود: ریشه افراطی‌گری اسلامی به استعمار و جاسوس پیر برمی گردد و تکفیری‌ها فرزند استعمارگران هستند.

ماموستا نقیبی مهم‌ترین چالش‌های پیش روی جهان اسلام را سلفی‌های تکفیری دانست و از علمای اسلام خواست با این چالش مقابله و روشنگری کنند.

وحدت باید در همه نگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد

استاد دانشگاه تهران در این همایش با برشماری چالش‌های فعلی جهان اسلام تاکید کرد: وحدت باید در همه نگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

عباسعلی فرزندی با بیان اینکه امروز باید دشمنان را بشناسیم گفت: دشمن می‌خواهد بیداری اسلامی را منحرف کند و فرهنگ خود را بر مسلمانان مسلط کند.

وی با بیان اینکه تکفیری‌ها به دنبال ضربه زدن به اسلام ناب هستند، بر ضرورت روشنگری علمای اسلام در مقابل چالش‌ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره و آیت‌الله رضازاده استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد مقدس دو سخنران دیگر این همایش بودند.

اجرای تواشیح توسط گروه تواشیح «وحدت» از دیگر بخش‌های این همایش بود.

در پایان همایش «جهان اسلام؛ فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو» حجت‌الاسلام فرازی مسئول دفتر شورای برنامه‌ریزی مدارس اهل سنت کشورمان گزارشی در مورد این شورا و همچنین سفر علمای اهل سنت کشورمان به سرزمین وحی ارائه کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:, | 12:16 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=