فعالین سیاسی و اجتماعی شهرستان ارومیه در ضیافت یاوران انقلاب

فعالین سیاسی و اجتماعی شهرستان ارومیه در ضیافت یاوران انقلاب

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، شامگاه سه شنبه در مراسم «ضیافت یاوران انقلاب» که با حضور فعالان سیاسی و انقلابیون، در محل مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهارداشت: نظام اسلامی حاصل تلاش های پیامبراکرم(ص)، ائمه اطهار(ع) و اولیای الهی است  که سال ها زحمت کشیدند و امروز به دست ما رسیده است. این نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه زحمات و تلاش های طولانی بوده است و خیلی ها خون ریختند و زحمت کشیدند تا نظام استقرار پیدا کرده است.
ایشان با اشاره بر لزوم حفظ نظام، تاکید کرد:  تشکیل چنین نظامی آرزوی تمام بزرگان در طول تاریخ اسلام بود.  اگر در اثر سهل انگاری ما این نظام ضربه بخورد نمی توانیم نزد خداوند و بزرگان پاسخگو باشیم.


امام جمعه ارومیه افزود: هدف از این گردهمایی این است که ما نباید همدیگر را فراموش کنیم و همین دور هم بودن نوعی وحدت از تمامی سلایق فکری ایجاد می کند.
ایشان با اشاره به انعکاس چنین همایشی تاکید کرد: انعکاس چنین جلسه ای نشان می دهد که نیروهای انقلاب در هر گرایش و تفکری باشند در اصل نظام باهم هستند و در اصول و اساس نظام همدیگر را یاری می کنند.
امام جمعه ارومیه با اشاره به اهداف دشمنان، گفت: در آیه وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم ۗ قُل إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُدىٰ وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم ۗ قُل إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُدىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذي جاءَكَ مِنَ العِلمِ ۙ ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلا نَصيرٍ به پیامبر اشاره می کند : ای پیامبر هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوسهای آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه با استناد به آیه فوق افزود: ما باید  در تمامی امورات خود به خداوند چنگ بزنیم و تسلم خواسته های دشمنان نباشیم.
وی افزود: ما باید به اصل نظام و حفظ دین محکم دست در دست هم دهیم تا حفظ کنیم.
دکتر سید مهدی قریشی افزود: استان ما غیر از مسائل بین المللی و کشوری یک استان ویژه است و باید اتحاد و همدلی را بیشتر کنیم. طرز تفکر متفاوت در وحدت هیچ ایرادی ندارد.
وی در ادامه بیان داشت: طبق فرموده امام نباید در اصول اختلاف داشته باشیم. در اساس و اصول نظام و دین باید وحدت داشته باشیم اگر اختلاف داشته باشیم نمی توانیم وحدت داشته باشیم.
امام جمعه ارومیه تاکید کرد: در کارهایمان سعی داشته باشیم تا هوای نفس را دور کنیم که در صورت دخالت دادن در امور بسیار خطرناک است.
ایشان با اشاره به آیه « و قُولُوا لِلنّاس حُسنًا… » تاکید کرد: طبق فرموده خداوند در قرآن باید انسان در سخن گفتن به خوبی و با لطافت و مهربانی حرف بزند.
وی اظهار کرد: متاسفانه استان ما نسبت به سایر استانها در شاخص های توسعه وضعیت مطلوبی ندارد باید دست در دست هم دهیم و با فراهم کردن امکانات مشکلات استانی را هموارتر کنیم.
ایشان تاکید کرد: هر کس اصول را رعایت نکرد باید مقابلش ایستاد نباید اجازه دهیم کسی  اصول انقلاب را زیر سوال ببرد

قریشی با اشاره به اینکه بتدریج فضای سیاسی و انتخاباتی بر جامعه حاکم می‌شود بیان کرد: در این باره باید مباحث اخلاقی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. از ائمه اطهار(ع) منقول است که اگر کسی قلب هم نوع خود را محزون کند، اگر دنیا را هم به عنوان کفاره بدهد، آن گناه پاک نمی‌شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به مهمترین رهنمود های اخلاقی از آیت الله بهجت افزود: ترک معصیت، نماز اول وقت، حضور قلب در نماز، پرهیز از ریاست طلبی و حسابرسی بر اعمال از مهمترین رهنمود های اخلاقی در زندگی است.
وی در ادامه اظهار داشت: به فرموده آیت الله بهجت، یک فرد مومن باید ترک معصیت داشته باشد و حتی در این زمینه پیامبر اسلام(ص) فرمود، تمامی درد و رنج‌ها از ناحیه گناه و معصیت است که شما را بدبخت و بیچاره کرده و دوای درد آن استغفار و توبه است.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : جمعه 24 بهمن 1393برچسب:, | 11:59 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=