بیست و هشتمین كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي گشایش یافت /آیت الله اراکی: اقتدار جامعه اسلامی در پرتو
بیست و هشتمین كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي گشایش یافت /آیت الله اراکی: اقتدار جامعه اسلامی در پرتو وحدت تحقق خواهد یافت

كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي دقايقي پيش با حضور صدها عالم و انديشمند شيعه و سني در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي گشايش يافت.



 

بيست و هشتمين كنفرانس بين‌المللي‌ وحدت اسلامي با موضوع "امت واحده اسلامی: چالشها و راهكارها" باحضور بیش از 1200 نفر از متفکران و انديشمندان ایران و بیش از 65 کشور جهان با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت ایاتی چند از کلام الله مجید در سالن اجلاس سران در تهران آغاز شد. 

در ابتدای مراسم آيت الله "محسن اراكي" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تبريك فرارسيدن ولادت باسعادت پيامبر گرامي اسلام(ص) و هفته وحدت، گفت: در بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که با حضور رییس جمهور اسلامی ایران و جمع کثیری از علما و اندیشمندان تشکیل می شود امیدواریم گام مؤثری برای تحقق هدف بزرگ اسلام و رهبران اسلامی که وحدت جوامع اسلامی است برداریم.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی جهان اسلام بسیار استثنایی است، اظهار داشت: در روزگاری که بیداری اسلامی، حیات مجدد هویت اسلامی را در جامعه اسلامی نوید داده است دست های خبیث منحرفان و در پشت سر آنها دشمنان اسلام  این حیات مجدد و جریان بیداری اسلامی را تحمل نکردند و تلاش کردند تا با شیوه های گوناگون مسلمین را یکدیگر جدا کنند.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه در شرایط کنونی وظیفه علمای اسلام و دلسوزان جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری سنگین است، افزود: امیدواریم در این کنفرانسی که به دستور خدای متعال در رابطه با ایجاد وحدت و به نیت نزدیک کردن دل ها پیرامون امت واحده اسلامی و چالش ها و راهکار ها تشکیل و نظزیات ارائه می شود بتوانیم به طرح ها و برنامه هایی دست یابیم که ما را در تحقق امت واحده اسلامی یاری کند.

وی افزود: از همه سران کشور های اسلامی و شخصیت های مؤثر جهان اسلام استدعا داریم در راه ایجاد وحدت تلاش کنند مخصوصاً در کشور هایی که امروز شاهد بحران هستند زیرا این بحران ها هم به زیان این کشور ها و هم به زیان کشور های اسلامی است.

آیت الله اراکی اظهار داشت: سیاستمداران و سران کشورهای اسلامی با تلاش بیشتر و سعه صدر به جای برخورد های تند و ستیزه گر با تدبیر و پیروی از تعالیم قرآن کریم و حضرت محمد(ص) خواسته ملت های خود را پاسخ گویند و دل افراد و جوامع اسلامی را به یکدیگر نزدیک کنند زیرا اقتدار جامعه اسلامی در پرتو وحدت تحقق خواهد یافت. 

هدف از برگزاري كنفرانس وحدت، ايجاد زمينه‌هاي اتحاد و همبستگي جهان اسلام و همفكري علما و دانشمندان در زمينه‌هاي فقهي، اصولي، كلامي، تفسيري و… نيز بررسي مسائل و مشكلات مسلمانان بخصوص بررسي جريان تكفيري و فرقه‌گرايي و موضوع مهم فلسطين و ارائه راه حل‌هاي مناسب و موضع‌ گيري مشترك در برابر آن عنوان شده است. 

در این کنفرانس موضوعاتی چون فرصت های وحدت عاطفی، تمدنی و تاریخی مسلمانان، راه های تحکیم وحدت و تقویت آنها، عوامل داخلی و خارجی فرقه گرایی و نقش فرقه گرایی در عقب ماندگی تمدن مسلمانان و ... مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
 
در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی مقالاتی با موضوعات "فلسطین و غزه،"وحدت اسلامی: ضرورت مؤلفه ها و ارکان ها، فتنه فرقه گرایی و "تکفیری ها" ارائه خواهد شد. 

این کنفرانس تا روز 19 دیماه در تهران ادامه دارد.

تقريب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 21 دی 1393برچسب:, | 15:24 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=