وحدت و همدلی امت اسلامی فرمان قرآنی است/وحدت مسلمانان مایه سربلندی آنان بوده است
 
رئیس سازمان اوقاف:
وحدت و همدلی امت اسلامی فرمان قرآنی است/وحدت مسلمانان مایه سربلندی آنان بوده است

رئیس سازمان اوقاف با تاکید بر لزوم وحدت و همگرایی مسلمانان، تاکید کرد: هر زمانی در طول تاریخ اسلام مسلمانان وحدت داشته اند، مایه سربلندی آنان فراهم شده است.



 

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در اختتامیه پنجمین دوره مسابقات بین اللملی قرآن دانشجویان مسلمان بر وحدت و همدلی امت اسلامی تأکید کرد.

او با اشاره به آیه « وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ...» گفت: در هر مقطع از تاریخ اسلام که مسلمانان باهم بودند و با اتحاد و برادری حرکت کردند، سربلند و سرافراز شدند.
 

او با بیان اینکه نباید دشمنان اسلام، قرآن و مسلمانان را فراموش کنیم افزود در قرآن درباره اوصاف رسول خدا(ص) و مؤمنین آمده است مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً...» اول قاطعیت و شدت در مقابل کفار را بیان می کند و سپس به بیان نماز و رکوع و سجود می پردازد و این خواسته ای است که خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم از ما خواسته است و شرط ایمان را مقابل با طاغوت و دشمنان اسلام قرار داده است.
 

نماینده ولی فقیه با تأکید بر بحث وحدت، هماهنگی و همدلی و بحث غفلت از دشمنان و توجه به توطئه های دشمنان، افزود : اگر بخواهیم وحدت و همدلی را حفظ کنیم، نباید از توطئه دشمن غافل باشیم.

او همچنین با برشمردن توفیقات نظام جمهوری اسلامی گفت : برپایی مسابقات قرآن دانشجویان جهان اسلام، پس از  36 است تجربه ای است که می توان از آن الهام گرفت و امیدوارم  روزی همه مسلمان و مؤمنان به قرآن روی بیاورند و بر اساس تعالیم آسمانی قرآن کریم از عزت و عظمت بیش از گذشته برخوردار شوند.
 

در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان  در رشته قرائت  «وحید خزایی» از جمهوری اسلامی ایران مقام اول را کسب کرد .محمودمحمد ابراهیم محمدکمال‌الدین نماینده کشور مصر دوم  و محمدقاسم‌الصادقی نماینده عراق سوم شد .
در رشته حفظ کل قرآن نیز محمد عبدالعزیز محمدنیاظی از مصر رتبه اول را به دست آورد، محمدجواد محمدی مجد رتبه دوم را کسب کرد و محمودالکفری از کشور لبنان موفق به کسب رتبه سوم شد.

تقريب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 21 دی 1393برچسب:, | 15:24 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=