علی لاریجانی: آیت الله سیستانی خواهان همزیستی مسالمت آمیز تمامی طوایف عراق است

علی لاریجانی: آیت الله سیستانی خواهان همزیستی مسالمت آمیز تمامی طوایف عراق است
'علی لاریجانی' اعلام کرد: آیت الله 'علی سیستانی' خواهان همزیستی مسالمت آمیز تمامی طوایف عراق اعم از شیعه، سنی، کرد، مسیحی و دیگر طوایف این کشور در کنار یکدیگر است .
بە گزارش خبرگزاری کردپرس بە نقل از ایرنا: رییس مجلس شورای اسلامی که پس از سفر به بیروت و دمشق به منظور دیدار با آیت الله سیستانی به نجف اشرف سفر کرده است، امروز (سه شنبه) پس از دیدار با مرجع تقلید شیعه در عراق در گفت و گو با خبرنگاران گفت: آیت الله سیستانی را در جریان سفر به لبنان و سوریه قرار دادم .
وی با اشاره به بحرانهای کنونی منطقه اضافه کرد: در دیدار با ایشان، بحرانهای متعدد منطقه را مورد بررسی قرار دادیم .
وی افزود:همچنین اقدامات جمهوری اسلامی ایران در جهت ایجاد ثبات و آرامش پایدار در منطقه را برای ایشان شرح دادم .
وی گفت: جمهوری اسلامی به منظور حل بحران عراق و سوریه کمک های متنوعی در اختیار دولت و ملت این دو کشور قرار داده که در این دیدار، شرح کاملی از این کمک ها به آیت الله سیستانی ارایه شد .
لاریجانی همچنین در این دیدار چگونگی گسترش روابط تجاری ایران با عراق و اقداماتی که تاکنون در این راستا انجام شده را مطرح کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت : آیت الله سیستانی نیز راهنمایی های موثری برای توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی ایران و عراق داشتند.
وی اضافه کرد: ما همیشه در دیدار با آیت الله سیستانی در نجف، از نظرات ایشان استفاده می کنیم .
لاریجانی گفت: احساس کردم که ایشان برای همزیستی مسالمت آمیز همه اقوام عراق اعم شیعه، سنی، کرد و مسیحی نگاه ویژه ای دارند.
رییس مجلس شورای اسلامی که قرار است در سفر خود به عراق با مقامات این کشور نیز دیداری داشته باشد، اعلام کرد که تدابیر ایشان در مذاکرات با مقامات عراقی مورد توجه قرار خواهد گرفت .
وی تاکید کرد که آیت الله سیستانی نعمتی برای ما و به ویژه برای مردم عراق است و دیدگاه دقیقی در باره مسایلی و ایجاد فضای امنیتی در منطقه داشتند .
لاریجانی در این گفت و گوی مطبوعاتی در خصوص کمک های ایران به عراق برای مقابله با تروریستها، گفت: از ابتدای بحران، ایران در کنار ملت و دولت عراق بوده و کمک ها و تلاشهای ما در جنگ علیه تروریسم به بغداد ادامه خواهد داشت .
وی همچنین درباره کمک های ایران در پیروزیهایی که دولتهای سوریه و عراق در مقابله با تروریستها در هفته های اخیر کسب کرده اند، افزود: اقدامات صورت گرفته و موفقیت های بدست آمده، نتیجه تلاشهای ملت های سوریه و عراق است و ما فقط کمک کرده ایم و در کنار آنها بوده ایم .
رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز به منظور دیدار با آیت الله سیستانی وارد نجف شده و قرار است، ملاقاتهایی با مقامات عراقی نیز داشته باشد .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 2 دی 1393برچسب:, | 16:48 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=