ماموستا عابد نقیبی: علمای اسلام بر ماهواره های مذاهب نظارت کنند

ماموستا دکتر عابد نقیبی: علمای اسلام بر ماهواره های مذاهب نظارت کنند

منبع خبر: خبرگزاری حوزه

ماموستا دکتر عابد نقیبی شب گذشته در کمیسیون جریان های تکفیری و کمیسیون های سیاسی با اشاره به اینکه امروز موضوع فعالیت تکفیری ها در جهان اسلام تمام محافل را مشغول خود کرده است، اظهار داشت: امروز شبکه های بوجود آمده، مذهب علیه مذهب به تشدید اختلاف بین شیعه و سنی پرداخته است و برای برون رفت از آن باید علما چاره اندیشی کنند و بر شبکه‌های ماهواره‌ای که به نام مذاهب رسمی فعالیت می‌کنند نظارت نمایند.

وی تصریح کرد: موضوعات اختلاف بین مذاهب باید در محل هایی که اهل فن و تخصص حضور دارند  مورد بررسی قرار گیرد و مسئله به درون جامعه کشیده نشود تا عموم اظهارنظر کنند.

این عالم اهل سنت ایرانی افزود: امروز جهان اسلام گریبان گیر تفکر غلط و نادرست تکفیر شده است و همه اندیشمندان جهان اسلام وظیفه دارند که برای برون رفت از آن چاره اندیشی کنند.

وی بسترسازی فرهنگی را یکی از راه های برون رفت اقدامات تکفیری عنوان کرد و گفت: علما باید ماهیت تکفیر و تکفیری ها را برای مردم و مسلمانان تشریح کنند.

ماموستا نقیبی با بیان اینکه متاسفانه همیشه ما زمانی وارد بحث می شویم که مشکلات به حال حاد در آمده است، ابراز داشت: در جمهوری اسلامی ایران سال ها است که تفکر افراطی گری در برخی زمینه ها فعالیت می کنند اما چاره اندیشی نشده است.

این عالم اهل سنت ایرانی با اشاره به این که ما گریبان گیر تفکر تکفیری هستیم، ابراز داشت: متاسفانه اشخاص دیگری هستند که تحت عناوین و نام های دیگر در خیلی از کشورها فعالیت می کنند.

ماموستا نقیبی در پایان خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه آیت الله العظمی خامنه ای به همه ما عالمان دین اهل سنت در ایران اسلامی اجازه داده شده است در منابر و محافل علیه افراطی گری فعالیت کنیم و اندیشه آن ها را بررسی و به جوانان که آیندگان این مرزوبوم هستند بازگو کنیم چرا که این تفکر غلط ضربه بزرگی به پیکره مسلمانان زده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 2 دی 1393برچسب:, | 16:40 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=