نواب، سيد ابوالحسن

نواب، سيد ابوالحسن

وب سایت: http://navab.ws

حجت الاسلام و المسلمين سيد ابوالحسن نواب به سال 1337 در خانواده‌اي روحاني و شهيدپرور به دنيا آمد پدر ايشان آيت ا... سيد محمد نواب از علماي صاحب نفوذ شهرضا (قمشه) بودند. سيد ابوالحسن نواب پس از گذراندن تحصيلات مقدّماتي در سال 1350 وارد حوزة علميه شد و تا سال‌هاي پيروزي انقلاب اسلامي در مدرسة حقاني قم به تحصيل علوم اهل‌بيت عليهم السلام همت گماشت. . همان سال‌ها در موسسة « در راه حق » به فراگيري علوم روز مانند جامعه‌شناسي و فلسفه پرداخت و هم زمان در درس خارج آيات عظام: شيخ مرتضي حائري‌يزدي، شبيري، زنجاني، مظاهري و مرحوم ميرزا جواد تبريزي به تحصيل فقه و اصول مشغول بود.

وي در طول سال‌هاي تحصيل به تدريس ادبيات عرب، فقه، اصول و علوم قرآني در مدارس مختلف حوزة علميه اشتغال داشته است.

با آغاز جنگ تحميلي بارها در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل حضور فعّال داشت و در ترغيب و تشويق و راهنمايي رزمندگان مي‌کوشيد. پس از پايان جنگ 8 ساله با حکم مقام معظم رهبريحوظه‌ا... مسوؤليت امور روحانيون سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را به مدّت چهار سال عهده‌دار شد و در ده سال گذشته همواره در مسوؤليت‌هاي مختلف فرهنگي، اجرايي به خدمتگزاري جامعة اسلامي مشغول بوده است. تأسيس و رياست مرکز مطالعات و تحقيقات اديان و مذاهب، مديريت مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه، عضويت در شوراي عالي مجمع جهاني اهل‌بيت‌عليهم‌السلام با حکم مقام معظم رهبري از مسوؤليت‌ها و فعاليت‌هاي ايشان است.

مجلس خبرگان طبق قانون اساسي و خواست مردم مجلسي است که بايد همواره نظارت مستمر و بازشناسي مشکلات و خلاءها را در دستور کار خود داشته باشد و بايد نمايندگاني در اين مجلس حضور يابند که برخاسته از متن جامعه باشند تا مشکلات را بهتر بشناسند و با روشن‌بيني و درک صحيح بتوانند راه‌هاي برون رفت از تنگنا‌ها را بيابند.

حجت الاسلام نواب در طول سال‌هاي پس از انقلاب در مسافرت‌هاي تبليغي،‌ فرهنگي و مأموريت‌هاي ويژة فرهنگي و امدادي به کشور‌هاي بسياري در گوشه و کنار جهان عزيمت کرده که حاصل اين سفرها، کوله‌باري از تجربه و درکي کامل و کارآمد از جهان معاصر و سياست‌ها و روابط حاکم برآنست و اميد دارند با استفاده از اين تجربه‌ها بتوانند دين خود را نسبت به اسلام و ملت بزرگوار ايران بيش از بيش ادا نمايند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 2 دی 1393برچسب:, | 1:34 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=