رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور/در شرایط کنونی جهان اسلام، عالمان دینی خود را به سلاح علم و دانش نوی

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور/در شرایط کنونی جهان اسلام، عالمان دینی خود را به سلاح علم و دانش نوین مجهز نمایند

حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه در مراسم فارغ التحصیلی 9 تن از طلاب مدرسه علوم دینی اهل سنت میرزا علی یلقی شهرستان آق قلا در جمع با شکوه روحانیون ، ائمه جمعه و جماعات و طلاب اهل سنت استان با اشاره به رسالت دین مبین اسلام گفت: در گذشته عده ای در صدد برآمدند تا قلمرو و عملکرد دین را تنها منحصر به مسجد و یک قشر خاصی نمایند و به مردم بقبولانند که دین محدوده بسیار کوچکی دارد. اما با پیروزی انقلاب اسلامی توسط مرجعیت دینی  حضرت امام (ره)و بعد خلف صالح او مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باهدایت های خردمندانه خود به همگان ثابت کردکه دین منحصر به یک زمان نیست و دین فقط در ارتباط انسان با خدا و اخلاق نیست بلکه دایره دین  بسیار گسترده و در زمینه های مختلف، اقتصادی ، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بطور کلی برای همه امور بشریت، برنامه و دستورالعمل دارد.
به گزارش سنت النبي،مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور با بیان اهمیت وظایف علماء، و مدارس علوم دینی گفت: در روایات وآیات قرآن کریم بطور متعدد به اهمیت وظیفه علماء اشاره شده است اما به دو آیه شریفه استناد می نمائیم:الذین یبلغون رسالات الله وتخشونه ولایخشون احدا الاالله وآیه دیگر فلولانفر من کل فرقه منهم طائفه لیتفقهوا فی الدین. رسالات الله چیست وتفقه دردین چگونه محقق می شود؟ رسالات الله برنامه ای است که خداوند برای اداره بشر درقالب دین ابلاغ کرده است. وتفقه دردین  آن است که ازمنابع دینی راه وروش وزندگی بشررا بشناسیم وبه دیگران برسانیم لذا وظیفه روحانیون دین است که به وظیفه خودعمل کنند، احکام و معارف دین را آنگونه که خداوند متعال و رسول خدا برای بشریت آورده اند به دست آورده و به مردم ابلاغ نمایند.
وی اظهار کرد: در شرایط کنونی جهان اسلام و پیشرفت تکنولوژی و سرعت روز افزون علم و دانش، هر یک از عالمان دینی باید خود را به سلاح علم و دانش نوین مجهز نموده و مسائل گوناگون دنیای روز را تحلیل نمایند تا بتوانند آن را بطور صحیح در اختیار مردم قرار دهند.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور افزود: لباس مقدس روحانیت مسوولیت سنگینی را بر دوش رو حانیون و طلاب قرار می دهد چرا که مردم  احکام و آموزه های دینی راارآنها یاد می گیرند، لذا باید در فهم صحیح دین و تبلیغ درست آن تلاش نمایند.
وی تصریح کرد: اگر یک عالم دینی نتواند مسائل اطراف خود را بشناسد قطعاً نمی تواند در جامعه ی خود اثر گذار باشد. متأسفانه کسانی امروز در لباس عالم دین در کشورهای عربی، مبارزه با اسرائیل و مرگ بر اسرائیل را حرام می دانند و در این خصوص فتوا صادر می نمایند، آنها هیچ درک صحیحی از دین ندارند.
خیرخواه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به پیروزی مقاومت مردم غزه در مقابل صهیونیسم جنایتکار گفت: این پیروزی نتیجه ایمان، بیداری مردم و پیروی ازانقلاب اسلامی ایران است و انشاالله بتوانیم درمدارس علوم دینی طلاب متخصص و آگاه به زمان تربیت نماییم و آنها در برابر انحرافات و بدعت ها و شبهات دینی درجامعه پاسخگو باشند و ازاسلام راستین دفاع کنند و به امیدی که بزودی شاهد پیروزی امت اسلامی بر استکبار جهانی باشیم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 27 آذر 1393برچسب:, | 1:28 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=