امام جمعه اهل سنت شاهین دژ : رعایت آداب و احکام ماه رمضان بر همه مسلمانان واجب است

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ : رعایت آداب و احکام ماه رمضان بر همه مسلمانان واجب است



امام جمعه اهل سنت شاهین دژ خواستار توجه همگانی در خصوص رعایت احکام و آداب روزه ماه مبارک رمضان در جامعه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، ماموستا خالد رسول زاده امام جمعه اهل سنت شاهین دژ در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: روزه ماه مبارک رمضان موجب سالم بودن بدن و جسم انسان است  چرا که فرد روزه دار در یک ماه از خوردن و آشامیدن دوری می کند و فقط در قسمتی از شب کمی غذا و آب می خورد و این امر باعث می شود جسم انسان یک حالت دیگر پیدا کند.
وی افزود: روزه صبر و بردباری و حوصله را به انسانها یاد می دهد چون در روزه ماه مبارک رمضان انسان روزه گیر تشنه و گرسنه است و تحمل می کند و بخاطر رضایت خداوند از خوردن و آشامیدن دوری می کند و نفس خود را حبس می نماید و همین امر صبر و حوصله را در انسان بوجود می آورد.
امام جمعه شاهین دژ خاطر نشان کرد: روزه انسان را به یاد محرومان و فقیران می اندازد، انسان تا تشنگی نکشد و کمبودی نداشته باشد نمی داند که انسانهای محروم چقدر مستحق کمک و مساعدت هستند و انسان وقتی احساس مساکین و فقراء را درک کرد آنوقت به آنها کمک می کند و انسان روزه گیر از نعمتهای خداوند یاد می کند و قدر و ارزش آنها را می داند.
ماموستا رسول زاد افزود: رمضان ماه  تهذیب نفس انسان و دوری از محرمات و گناهان است و رعایت احکام و آداب این ماه مبارک برهمه مسلمانان واجب است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:امام جمعه اهل سنت شاهین دژ : رعایت آداب و احکام ماه رمضان بر همه مسلمانان واجب است, | 14:53 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=