گزارشی از باشكوهترین راهپیمایی جهان/حضور۲۰میلیون نفر از ۶۰كشور جهان در اربعین كربلا
گزارشی از باشكوهترین راهپیمایی جهان/حضور۲۰میلیون نفر از ۶۰كشور جهان در اربعین كربلا
مراسم راهپیمایی اربعین حسینی امسال در كربلای معلا، همانند سالهای گذشته با شكوه بالایی و با حضور ۲۰میلیون عاشق اهل بیت(ع) از ۶۰ کشور جهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،‌ زایران حسینی با وجود تهدید های داعش و ناامنی عراق، خود را به کربلا رساندند تا در این مراسم شركت كنند؛ زنان، کودکان، کهنسالان و جوانانِ شیفته سرور و سالار شهیدان، با پای پیاده راهی کربلای حسینی شده و اهمیتی به خطرات امنیتی ندادند.

این در حالی است كه سال گذشته زایران از ۳۰ کشور جهان در مراسم اربعین حسینی مشارکت کرده بودند ولی امسال تعداد این کشورها با افزایش دو برابری به ۶۰ کشور افزایش یافته است که می توان به هزاران زایرِ اهل پاکستان، افغانستان و کشورهای منطقه قفقاز اشاره کرد.

همچنین برای اولین بار هیأت هایی از کشورهای آفریقای جنوبی، تانزانیا، مجمع الجزایر کومور، چین، سنگاپور و نیوزیلند در مراسم اربعین حسینی مشارکت کرده اند؛ درحالی که در سال های گذشته فقط افرادی به صورت جداگانه در این مراسم مشارکت می کردند.

بيانيه نخست وزير عراق

"حیدر العبادی" نخست وزير عراق با انتشار بیانیه‌ای با ابراز تسلیت خود به مردم و زائران امام حسین -علیه‌السلام- به مناسبت سالروز اربعین، از همکاری آنان با پلیس و همچنین نیروهای امنیتی و پلیس عراق به دلیل تأمین امنیت مناسبت اربعین تشکر کرد.

نخست‌وزیر عراق با خطاب قرار دادن نیروهای مسلح و امنیتی این کشور، از آنان خواست بالاترین سطح هشیاری و احتیاط را در پیش بگیرند تا علاوه بر ناکام ماندن تهدیدها و طرح‌های تروریستی، جان زائران حفظ شود. او همچنین خواستار آماده شدن مسئولان و وسائل نقلیه برای بازگرداندن زائران از کربلا به دیگر نقاط شد.

ادامه طرح امنیتی تا شش روز

هرچند که پایان مراسم اربعین به معنای پایان طرح امنیتی ویژه عراق برای این روز نیست و از آنجا که هنوز، حملات تروریستی، زائران را تهدید می‌کند، تدابیر امنیتی ویژه تا یک هفته پس از این نیز ادامه خواهد داشت تا از ایجاد هرگونه خلا امنیتی در سراسر کشور جلوگیری به عمل آید. همچنین خروج ناگهانی خیل عظیم عزادار از کربلا در یک روز میسر نیست و بتدریج زائران این شهر را ترک خواهند کرد. به گفته مسئولان پیش‌بینی می‌شود، روند بازگشت زائران از کربلا، یک هفته به طول انجامد.

ايرانی ها در صدر تعداد زائران خارجی

در میان زائران خارجی در عراق، ایرانی‌ها با بیش از یک میلیون صاحب رتبه نخست هستند اما امسال ۶۰ هزار بحرینی نیز به زائران در کربلا پیوستند. ۶۰ هزار بحرینی از کل جمعیت بحرین که تقریبا نزدیک به یک میلیون است و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از آنان نیز خارجی‌های تبعه بحرین هستند، رقم بزرگی به شمار می‌رود. به گفته کارشناسان، حضور این تعداد بحرینی در مراسم اربعین، موجبات نگرانی روزافزون آل خلیفه در بحرین را در پی خواهد داشت.
حملات تروریستی ناکام علیه زائران

برخلاف تصور تروریست‌های تکفیری، تلاش‌های آنها برای انتقام‌جویی از زائران کربلای معلی ناکام ماند و آنها به دلیل تدابیر امنیتی ویژه عراق موفق نشدند، خیل عظیم زائران حسینی را هدف قرار دهند و به جز چند انفجار تروریستی کوچک در مسیر حرکت زائران کربلا در بغداد، آنها نتوانستند به هدف خود نائل آیند و حتی چندین حمله تروریستی شناسایی و خنثی شد.

به عنوان مثال در روز پنجنشبه، تلاش برای هدف قرار دادن زائران کربلای معلی با یک خودروی بمب‌گذاری شده در "اللطیفیه" در جنوب بغداد خنثی شد. نیروهای امنیتی از لشگر ۱۷ ارتش عراق روز گذشته موفق شدند این خودروی بمب‌گذاری شده را در اللطیفیه، شناسایی کنند. اما به دلیل آنکه امکان خنثی‌سازی فوری آن وجود نداشت، این خودرو به یک منطقه خالی از سکنه برده شد و در آنجا منفجر شد.

منابع خبری، همچنین از شلیک ۷ موشک گراد به مناطقی در کربلای معلی خبر دادند اما این خمپاره‌ها هیچ تلفات جانی به همراه نداشت و همان‌طور که مقامات امنیتی عراق اعلام کردند: موشک‌هایی که استان کربلا را هدف گرفت از منطقه‌ای صحرایی هم مرز با استان الانبار شلیک شد و سکوهای پرتاب این موشک‌ها هم توقیف شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 23 آذر 1393برچسب:, | 11:26 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=