گزارشی از چهارمین نشست مدیران مراکز بزرگ اسلامی غرب کشور

گزارشی از چهارمین نشست مدیران مراکز بزرگ اسلامی غرب کشور

نشست مسئولین (1)

روز دوشنبه چهارمین نشست مدیران مراکز اسلامی غرب کشور در سالن اجلاس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی نماینده ی ولی فقیه دراستان کردستان برگزار گردید . به گزارش خبرنگار نشریه تبیان ازسنندج این نشست با تلاوتی چند از کلام الله مجید آغاز شد سپس حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ی ولی فقیه در استان کردستان و مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به ایرا د سخن پرداخت . وی با اشاره به محدودیت امکانات و ضرورت تلاش فرهنگی مضاعف افزود : این نشست ها می تواند منشا اثر باشد درهمین نشست ها وجلسات است که مسایل گوناگون موردبحث وتبادل نظرقرارگرفنه وبدقت بررسی می شود.این هم فکری وتضارب افکاربسیاری ازگره هاراگشوده ومارادر انجام وظیفه یاری می کند زیرا هرکاری رامی توان با هم فکری تدبیر کرد .

نشست مسئولین (3)

نماینده ی ولی فقیه با ارایه تحلیلی جامع از منطقه و توانمندی کشورمان در مواجهه با توطئه های دشمنان گفت : وقتی انسان شرایط را بفهمد و درک کند احساس مسئولیت بیشتری می کند . در کلان قضیه انسان مسلمان یعنی انسان مسئول ، این مسولیت با ذات اسلام عجین شده و قتی شهادتین جاری کرد و مسلمانی را آغاز کرد اطاعت و پیروی کردن هم آغاز می شود اگر قرار است در این رادی بماند باید از خدا و رسول او اطاعت کند این یعنی مسئولیت پذیری دیگر نمی توانید فقط به خود فکر کنید باید به جمع و جامعه نگاه کنید و به مستضعفان عالم باید بیاندیشید هر مسلمانی مسئولیت دارد اسلام را در پهنه گیتی بگستراند .اگر مسلمانان تلاش کنند برای فراگیر شدن اسلام در سطح جهان خداوند کمک خواهد کرد . نماینده ی ولی فقیه در استان با اشاره به این که انقلاب اسلامی به کمک خداوند به پیروزی رسیده و به عنوان معجزه ی قرن نامیده می شود افزود : اگر کمک الهی نبود انقلاب ما مشکلات سایر انقلاب ها را پیدا می کرد هجمه ها و توطئه هایی که علیه انقلاب اسلامی ایران و جمهوری اسلامی بوده و هست برای هیچ کشوری نبوده ونیست ولی این نظام روزبه روز قدرمندتر و جلوه گر تر می شود این عنایت خدا است عنایت خدا با فداکاری ، اخلاص و ایثار مردم بدست می اید که آمد و دشمنان اسلام خوارو ذلیل شده اند . لذا شرایط دارد به نحوی خود را نشان می دهد حق و باطل هر روز خود را نشان می دهند شما جریان تکفیری ها راببینید به گونه ای شده که هیچ کس از آن حمایت نمی کند ولی یک سال پیش بسیاری از این گروه ها ، حمایت می کردند ولی الان اگر حمایت هم بکنند یا پنهانی یا از باب اشتباه است . پس جریان به نفع حق به پیش می رور نه باطل.
نماینده ی ولی فقیه افزود : همه ی کشورها در سی سال پیش بر این باور بودند که باید با اسرائیل صلح کرد ولی ایران خلاف آن را می گفت ولی اکنون ان ها که پای میز مذاکره بودند به این نتیجه رسیدند که ایران موضع منطقی داشته و رژیم اشغالگر و سیاست های ان را خوب می شناخت لذا ما باید از فضایی که ایجاد شده نقش مناسبی ایفا کنیم.
نشست مسئولین (2)

نماینده ی ولی فقیه و مسئوول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به فضای جدید به وجود امده خطاب به مسئولان مراکز بزرگ اسلامی گفت : ما باید مسایل را کلان تر وافعی تر و فراگیرتر ببینیم و آن را درست و به نفع منطقه تحلیل کنیم دشمن نه بیکار نشسته و نه دست از توطئه برمی دارد روحانیت که یک لشگر مقتدر است باید درست و مناسب آموزش ببینند آموزش در صلاح علم و دانش که با افکار انحرافی مبارزه نمایند و مسئوول بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان بیانات خویش در امر آموزش ، امور فرهنگی ، سازماندهی ، نحوه ی تبلغ روحانیان ، کیفیت توسعه ی نماز جمعه و بهره گیری مناسب از امکانات موجود و بلاخره استفاده از استعدادهای روحانیون در منطقه رهنمودهایی به مسئوولان مراکز بزرگ اسلامی ارایه داده اند .
این نشست با سخنرانی حجت الاسلام فراشی مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ادامه یافت وی ضمن خیر مقدم گویی به حضار به تشریع اهداف این گردهمایی پرداخت وی از آن دسته از علمایی که در کنگره خطر جریان های تکفیری در قم شرکت کردند

نشست مسئولین (4)

تقدیر و تشکر کرده و گفت : خوشبختانه از ۲۰مقاله ی دوستان سه مقاله پذیرفته شده و چاپ گردید و این مایه خرسندی است وی در تشریع برنامه های جلسه مدیران مراکز گفت : ما هفته ی وحدت را در پیش داریم ما باید یک ماه مولود مثال زدنی را تدارک ببینم همیشه محوریت هفته ی وحدت با مرکز بزرگ اسلامی بوده امسال نیز همین گونه خواهد بودامسال استاندار ، فرمانداران و بخشداران نیز در زمینه های مختلف کمک خواهند کرد تا با توجه اوضاع منطقه میلاد سراسر نور پیامبر با شکوه بیشتر جشن گرفته شود . وی در پایان خاطرنشان کرد از آنجایی که ارومیه به عنوان دفتراستانی نتوانست نیازهای سایر دفاتر استان را برآورده سازد برغم اختیارات فراوان از این پس ارومیه مانند سایر شعبه ها دیده خواهد شد همچون مهاباد و پیرانشهر . این نشست جهت تبادل نظر در خصوص دستور کار بعد ازظهر هم ادامه یافت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 13 آذر 1393برچسب:, | 14:58 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=