اتحاد برادرانه بین شیعه و سنی در استان گلستان الگوست/مسیر اعتدال، برادری و اتحاد راهی است که اسلام ب
 
دکتر روحانی در اجتماع پرشور مردم استان گلستان:
اتحاد برادرانه بین شیعه و سنی در استان گلستان الگوست/مسیر اعتدال، برادری و اتحاد راهی است که اسلام برای ما تعیین کرده است

رییس جمهوری اتحاد و همزیستی برادرانه بین شیعه و سنی و ترکمن و فارس و بلوچ و سیستانی را در این استان، نمونه و الگو دانست.



 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در اجتماع مردم استان گلستان با تأکید بر اینکه امروز دنیا هم در بحث و هم در موضوع تحرک اقتصادی امنیت منطقه و جهان نیازمند ایران زمین است، اظهار داشت: در مسیر تعامل سازنده با دنیا، مسأله هسته‌ای را به مقصد خواهیم رساند و تردید نداشته باشید که 1+5 و دنیای غرب و شرق و همه نیازمند برخورداری از تعامل سازنده با ایران هستند.

دکتر روحانی با بیان اینکه روز به روز بر عظمت ملت ایران افزوده خواهد شد، گفت: ایران سرزمین حرکت و توسعه برای منطقه و جهان بوده و خواهد بود و در 15 ماه گذشته و در مسأله هسته‌ای حداقل 15 گام بسیار مهم برای توافق بین دو طرف برداشته‌ شده است.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه امروز در جایگاهی قرار داریم که دنیا حرف‌های اصولی ما را در مسأله هسته‌ای پذیرفته‌ است، خاطر نشان کرد: امروز دنیا قبول دارد که غنی‌سازی در خاک ایران انجام شود، در اراک رآکتور آب سنگین داشته باشیم و تحقیق و توسعه ادامه داشته باشد و نیز قبول دارند که فعالیت‌های خود را در فردو ادامه خواهیم داد.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه امروز دنیا قبول دارد که ایام تحریم ظالمانه علیه ملت ایران رو به پایان است، ‌تصریح کرد: برداشتن تحریم و پاره‌ کردن زنجیرهای ظالمانه تحریم را حق مسلم ملت ایران می‌دانیم همانطوری که ادامه فناوری‌های پیشرفته از جمله فناوری‌های هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانیم و این دو مسیر را با هم ادامه خواهیم داد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه موضوع هسته‌ای ایران را به مقصد خواهیم رساند، تأکید کرد: تردید نداشته باشید که ملت ایران پیروز صحنه خواهد بود و سال آینده بی‌تردید وضعیت ما از امسال بهتر خواهد بود.

رییس جمهوری در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به کاهش قیمت نفت اظهار داشت: برغم اینکه دست‌های توطئه‌گر در منطقه و جهان، قیمت نفت را کاهش دادند و تصور می‌کنند برای ایران اسلامی و مسیر توسعه کشور مشکلی فراهم کردند، ملت ایران بدانند که دولت در هفته آینده بودجه را بدون کسری تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد کرد.

دکتر روحانی اضافه کرد: با وجود فشارها و مشکلاتی که برخی تصور می‌کنند در زمینه اقتصادی داشته باشیم، ما در سال جاری تمام بودجه استانی سراسر کشور را به طور کامل پرداخت کرده‌ایم در حالی که در سال‌های گذشته اتفاق نیفتاده که دولت تا آذرماه، تمامی بودجه عمرانی استان‌ها را پرداخت کرده باشد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه تا به امروز 20 هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی پرداخت شده و تا پایان سال بودجه عمرانی تا بیش از 30 هزار میلیارد تومان پرداخت خواهد شد، اظهار داشت: بودجه سال آینده بویژه در بخش عمرانی دارای رشد خواهد بود.

دکتر روحانی گفت: بودجه سال آینده بر حسب منابع و مصارف بالغ بر 219.6 هزار میلیارد تومان خواهد بود، البته این رقم ممکن است تا پایان هفته که لایحه بودجه به مجلس تقدیم خواهد شد، مختصری تغییر داشته باشد.

رییس جمهوری افزود: بودجه عمرانی سال آینده نیز 46.6 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه برای توسعه کشور باید از رکود عبور می‌کردیم و وارد دوران رونق اقتصادی می‌‌شویم، اظهار داشت: امروز برای ایجاد رونق اقتصادی بایستی همه مردم اعم از بخش خصوصی و دولتی در کنار هم و دست به دست هم بدهند تا بتوانیم کشور را در مسیر توسعه و رونق قرار دهیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: همه بدانند بی‌تردید مسیر آینده کشور، مسیر پیشرفت، توسعه و امیدواری خواهد بود. ملت بزرگ ایران بدانند که تعامل ما با دنیا و با کشورهای همسایه روز به روز بیشتر خواهد شد.

دکتر روحانی با اشاره به افتتاح خط آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان گفت: فردا دو رییس جمهور ترکمنستان و قزاقستان به استان گلستان و مرز ایران با آسیای مرکزی و مرز بین ایران و آسیای مرکزی قدم خواهند گذاشت تا خط آهنی را که گرگان را به آسیای مرکزی متصل می‌شود، افتتاح کنیم و استان گلستان دالان توسعه کشور خواهد بود.

رییس جمهوری با بیان اینکه برای ایجاد تحول و اشتغال پایدار در این استان و سراسر کشور نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم، اظهار داشت: امروز صدها شرکت خارجی برای شرایط ماه‌های آینده خود را آماده ورود به ایران کرده‌اند، از این‌رو مسیر تعامل سازنده خود را با دنیا ادامه خواهیم داد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه به وعده‌هایی که در 24 خرداد سال گذشته به مردم و بویژه جوانان داده‌ام وفادار هستم، اظهار داشت: آنچه من وعده دادم نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق در جامعه و تعامل سازنده با جهان بوده و من پای وعده خود تا لحظه آخر و با همه توانم ایستاده‌ام.

رییس جمهوری گفت: به نسل جوان کشور مخصوصاً به جوانان دانشجوی عزیز وعده ‌می‌دهم که پای وعده‌های خود خواهم ایستاد. 5 وزیر علوم به مجلس معرفی کردم و اگر لازم بود 50 وزیر را هم معرفی می‌کردم، اما از راه خود و وعده‌هایی که پارسال داده‌ام باز نخواهم ایستاد.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه دوران افراط و فضای امنیتی به پایان رسیده‌ و دوران وحدت و اعتدال فرا رسیده، تأکید کرد: امروز با وحدت، اعتدال، اتحاد و فضای باز برای کمک به یکدیگر و اعتلای فرهنگ، راه خود را ادامه می‌دهیم.

رییس جمهوری گفت: امروز فرهنگ اعتدال، فرهنگ دوستی و برادری و اتحاد در کشور و تعامل با جهان به عنوان مسیر و راهی است که اسلام برای ما تعیین کرده است و ما پای پرچم وحدت و اتحاد و تعامل تا آخر ایستادگی خواهیم کرد.

دکتر روحانی با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مدرس و روز مجلس در دهم آذر، این روز را روز مدرس، قانون و روز مدرس و احترام به مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: همه باید به قوانین پایبند باشیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: ریلی که برای ما مشخص شده تا بر مبنای آن قطار پیشرفت و سرافرازی را در آن ریل قرار دهیم، قانون اساسی و قانون موضوعه کشور است.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه همه به قانون احترام خواهیم گذاشت، تصریح کرد: هیچ کس نباید از قانون تخطی کند و همه آنهایی که خدای ناکرده دیروز و امروز از مسیر قانون تخطی کرده‌اند بدانند که ملت ایران متحد و یکپارچه در برابر قانون‌گریزی و تخلف از قانون و فساد ایستادگی کرده و مسیر توسعه را ادامه خواهد داد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت برای پیشرفت و ارتقای سطح استان گلستان اشاره کرد و گفت: در جریان این سفر برای توسعه بیشتر استان گلستان 121 پروژه عمرانی به ارزش 581 میلیارد تومان در امسال و سال آینده عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

دکتر روحانی با بیان اینکه علاوه بر پروژه‌های مصوب چند پروژه دیگر نیز به منظور ایجاد شتاب در توسعه استان پیگیری و عملیاتی خواهد شد، گفت: زهکشی برای هزاران هکتار از اراضی استان تا پایان دوره دولت یازدهم ادامه خواهد یافت و تکمیل چندین سد مهم تا اوایل سال آینده به اتمام خواهد رسید و سد مهم نرم‌آب نیز طبق برنامه‌ریزی‌ها، تا پایان 5 سال آینده تکمیل خواهد شد.

رییس جمهوری خط آهن گرگان - مشهد را از دیگر طرح‌های مهم برای استان گلستان برشمرد و گفت: عملیات اجرای این خط آهن از سمت مشهد آغاز شده و در این سفر این پروژه از سمت گرگان نیز اجرایی خواهد شد.

دکتر روحانی توجه به بخش گردشگری استان گلستان را بخاطر استعدادها و ظرفیت‌های بسیار فراوان این استان مورد تأکید قرار داد و گفت: در این سفر منطقه آشوراده را به مرکز مهم گردشگری تبدیل خواهیم کرد.

رییس جمهوری همچنین اعلام کرد که منطقه اینچه برون به عنوان منطقه آزاد در نظر گرفته شده است که امیدواریم این اقدامات موجبات تحول و توسعه استان گلستان را فراهم سازد.

دکتر روحانی در خاتمه از استقبال پرشور و گرم مردم استان گلستان قدردانی و اتحاد و همزیستی برادرانه بین شیعه و سنی و ترکمن و فارس و بلوچ و سیستانی را در این استان، نمونه و الگو دانست.

تقريب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:, | 16:3 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=