افکار تکفیری بزرگترین خطر برای جهان اسلام
 
افکار تکفیری بزرگترین خطر برای جهان اسلام

تکفیری ها نه تنها هیچ ارزشی برای کرامت انسانی قائل نیستند بلکه آنها در ازای کشتن انسانهای بی گناه بهشت را می خواهند و با این تفکر غلط مردان، زنان و بچه های بی گناه را قتل عام می کنند.



 

"عابد نقیبی" روحانی اهل سنت  و استاد دانشگاه و مدرس حوزه در حاشیه برگزاری کنفرانس وحدت با اشاره به مهم توصیف کردن برگزاری اینگونه کنفرانس ها با هدف بر طرف کردن چالش ها ی موجود در جوامع اسلامی و گفتگو پیرامون وحدت در جهان اسلام ، گفت: هدف ازاین گردهمایی و تبادل افکار، رفع مشکلات موجود در منطقه و جهان اسلام و همچنین بر هم زدن تلاش ها و نقشه های گروه های استکباری است که برای ازبین بردن اتحاد و وحدت مسلمانان دست به هر کار غیر انسانی می زنند.

وی ادامه دادن راه و سیره بزرگانی چون شیخ شلتوت  و  آیت ا... بروجردی را در رسیدن به وحدت موثر دانست و عنوان کرد: برگزاری جلسات و کنفرانس ها و تعامل بیشتر می تواند در ایجاد وحدت موثر باشد. دیدار ها، جلسات و برگزاری مناظره های علمی و تحقیقی می تواند راهکار موثری در اتحاد و تشدید وحدت مسلمانان باشد.

نقیبی با اشاره به اینکه راه رسیدن به تقریب عمل به سیره بزرگان می باشد، گفت: امام شافعی می فرماید اگر محبت من به اهل بیت موجب می شود که به من رافضی بگویند، من از هر کس دیگر ی رافضی تر هستم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: هرکسی که اهل قبله باشد مسلمان است و خداوند در قرآن می فرماید که شما راه مستقیم را ادامه دهید و به کوره راه ها کشیده نشوید.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اهل تسنن با گروههای تکفیری مخالفند، تاکیدکرد: مردم را کافر دانستن صحیح نیست و حکم ارتداد از لحاظ حقوقی چهارچوبی دارد و نمی توان به هرکسی کافر گفت.

وی با اشاره به اینکه کلمه کافر یعنی ساطر و پوشانده، یعنی کسی که حقیقتی به او عرصه می شود و او در برابر این حقیقت ایستادگی می کند، گفت: اسلام برای گوسفند هم ارزش قائل است، ولی  تکفیری ها نه تنها هیچ ارزشی برای کرامت انسانی قائل نیستند بلکه آنها در ازای کشتن انسانهای بی گناه بهشت را می خواهند و با این تفکر غلط مردان، زنان و بچه های بی گناه را قتل عام می کنند.

نقیبی افکار تکفیری را بزرگترین خطر برای جهان اسلام بر شمرد و گفت: از همه علما و اندیشمندان اهل تسنن و شیعه و صاحبان قلم ورسانه می خواهم که مقابل این تفکر جاهلانه بایستند. ما باید با این افکار مبارزه کنیم و برای آگاهی بیشتر جهان اسلام و به خصوص جوانان مان که در معرض خطر هستند، بکوشیم.

تقريب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:, | 2:5 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=