ماموستا عابد نقیبی: وظیفه علمای جهان اسلام بسترسازی فرهنگی برای رهایی از خطر تکفیری هاست

ماموستا عابد نقیبی: وظیفه علمای جهان اسلام بسترسازی فرهنگی برای رهایی از خطر تکفیری هاست

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) - ماموستا عابد نقیبی گفت: همه علمای جهان اسلام وظیفه دارند برای برون رفت از مشکل تکفیر چاره ای بیندیشند که همان بسترسازی فرهنگی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، ماموستا عابد نقیبی در کمیسیون جریان های تکفیری و پیامدهای سیاسی کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام اظهار کرد: جهان اسلام امروز دچار تفکر نادرست تکفیری شده است.

او افزود: همه علمای جهان اسلام وظیفه دارند برای برون رفت از این موضوع چاره ای بیندیشند که همان بسترسازی فرهنگی خواهد بود.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه علمای دینی باید موضوع تکفیر و اندیشه تکفیری را برای مردم تبیین کنند خاطرنشان کرد: متاسفانه زمانی وارد بحث مداوا می شویم که بیمار در حال سختی است و امروز در مورد تکفیری ها به این مرحله رسیده ایم.

او ادامه داد: در سال 1990 که آوارگان عراقی به ایران وارد شدند، برخی احزاب که اجازه یافتند وارد کردستان ایران شوند، این نوع تفکر را وارد کشور ما هم کردند که امروز هم با این مشکل روبه رو هستیم.

نقیبی تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه آیت الله العظمی خامنه ای، همه علمای اهل سنت در ایران اسلامی اجازه یافته اند در مناطق و محافل خود، علیه افراطی گری فعالیت کنند و اندیشه آنها را بررسی نمایند.

انتهای پیام

www.shafaqna.com/persian


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:, | 12:23 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=