دکتر عابد نقیبی گفت: پدیده تکفیر به نوعی تبلیغ بی دینی و لا مذهبی محسوب می شود .
کارشناس مذاهب اسلامی:
پدیده تکفیر تبلیغ بی دینی و لا مذهبی است
دکتر عابد نقیبی گفت: پدیده تکفیر به نوعی تبلیغ بی دینی و لا مذهبی محسوب می شود .
دکتر عابد نقیبی مدرس علوم دینی و کارشناس مذاهب اسلامی صبح امروز دوشنبه (سوم آذر) در حاشیه دومین روز از کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از نگاه علمای جهان اسلام که در شهر قم و در موسسه امام کاظم در حال برگزاری است در گفتگو با خبرنگار کردپرس گفت: کنگره ی در این سطح یقینا دارای تاثیرات مثبت و عظیمی خواهد بود از آن جمله جمع شدن علمای اهل سنت و اهل تشیع از 83 کشور در ام القرای جهان اسلام خود دارای پیامی برای مردم جهان و گروه های تکفیری است و نشان دهنده وحدت عملی علما می باشد یکبار دیگر به دنیا ثابت شد که مسلمانان در مواقع نیاز یک فکر واحد را تشکیل می دهند . و این اولین بار است چنین کنگره ای برگزار می شود و مطمئنا دارای تاثیرات بزرگ عملی و معنوی خواهد بود.
نقیبی افزود: برگزاری این کنگره به ریاست آیةالله العظمی مکارم شیرازی و در شهر مذهبی قم که محل تحصیل هزاران طلبه ی اهل تشیع است جایگاه خاص و ویژه ای به این کنگره در سطح جهان بخشیده و بازتاب گسترده ی داشته است.
این مدرس علوم دینی در خصوص شرکت کنندگان در این کنگره گفت: فرهیختگان جهان اسلام، مراجع تقلید و علمای جهان عرب و مفتیان جهان اسلام اعم از شیعه و سنی در این همایش حضور دارند.
وی افزود: در استان آذربایجان غربی شش نفر دعوت شده اند که همگی از شخصیت های برجسته علمی و یا امامان جمعه هستند.
نقیبی افزود: شرکت‌کنندگان این کنگره شخصیت‌های تاثیرگذار و کسانی هستند که در توده‌های مردم درون کشور خودحرف اول و آخر را می‌زنند بنابراین می توانند بسیار تاثیر گذار باشند.
این مدرس علوم دینی با اشاره به اینکه همه ی سخنرانان این کنگره بدون هیچ محدودیتی و در آزادی کامل به بیان نظرات خود پرداختند، افزود: علما و شخصیت های اسلامی شرکت کننده در این کنگره جهانی به نتایج این کنگره بسیار خوشبین هستند .
نقیبی افزود: بیشتر سخرانان این همایش بر اتحاد جهان اسلام تاکید دارند و بیشتر آنها خواهان این هستند که همانگونه که کشورهای اروپایی در داخل اتحادیه ای به نام اتحادیه اروپا جمع شده و مرزها را از بین برده اند بین کشورهای جهان اسلام نیز مرزی باقی نماند و یک اتحادیه اسلامی تشکیل دهند که دارای سیاست ها و مواضع مشترک در برابر دشمنان اسلام باشند.

وی افزود: همه شرکت کنندگان در این کنگره مخالف دیدگاه های گروه های تکفیری اند و به شدت آن را رد می کنند چون پدیده تکفیر به نوعی تبلیغ بی دینی و لا مذهبی محسوب می شود بزرگترین تهدید برای جهان اسلام است و این وظیفه علمای جهان اسلام است تا با همفکری و وحدت ریشه این جریان را بخشکانند و وحدت و یکپارچگی که رمز موفقیت مسلمانان است را نهادینه سازند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:, | 12:15 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=