امام جمعه اهل سنت قشم: راه مقابله با جریان‌های تکفیری بصیرت‌ افزایی است


 

امام جمعه اهل سنت قشم:

راه مقابله با جریان‌های تکفیری بصیرت‌ افزایی است

امام جمعه اهل سنت قشم با بیان اینکه راه مقابله با جریان‌های تکفیری بصیرت‌افزایی است گفت: جریان‌های منحرف در لوای اسلام و قرآن خود را معرفی می کنند تا به دشمنان اسلام در رسیدن به اهدافشان کمک کنند.



 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان، شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم در خطبه نماز جمعه، مخدوش کردن چهره اسلام را از بزرگترین خیانت های جریان‌های تکفیری دانست و گفت: تکفیر و قتل حضرت علی(ع) بزرگترین جنایت این گروهای منحرف است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب از افرادی که مسلمانان را تکفیر می کنند به عنوان مصیبت عظمایی که اسلام گرفتار آن است، تعبیر می کنند و به راستی قارچ سمی(داعش)، چهره زشت و کریحی از اسلام ارائه کرده است.

خطیبی با اشاره به جریان خوارج و تکفیر و قتل حضرت علی(ع)، بیان کرد: مرور تاریخ به این خاطر است که فریب ظاهر افراد را نخوریم، زیرا ابن ملجم قاتل علی(ع) قاری قرآن بود.

وی ادامه داد: جریان های منحرف در لوای اسلام و قرآن خود را معرفی می کنند تا به دشمنان اسلام در رسیدن به اهدافشان کمک کنند.

این عالم اهل سنت، زیر سئوال بردن رحمت و رفعت اسلامی را یکی از اهداف شکل گیری جریان های تکفیری برشمرد و بر روشنگری و بصیرت افزایی که رهبر معظم انقلاب بارها توجه به آن را گوشزد کرده اند، تاکید کرد و گفت: برداشت های سطحی از دین، بیانگر بی بصیرتی است.

وی با بیان اینکه تفرقه موجب دستیابی دشمن به اهدافش می شود، تصریح کرد: با وحدت کلمه و یکپارچگی می توان از بروز توطئه ها جلوگیری کرد.

خطیبی، رعایت حرمت ها و احترام به مقدسات یکدیگر و پرهیز از افراطی گری از موجبات وحدت در جامعه دانست و اظهار کرد: بصیرت و آگاهی مردم، وحدت و همدلی را به دنبال دارد.

روابط عمومي دفتر نماينده ولي‌فقيه در امور اهل‌سنت هرمزگان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 7 آبان 1393برچسب:, | 22:32 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=