سمینار «حج، نماد وحدت مسلمین» در تانزانيا برگزار گردید
سمینار «حج، نماد وحدت مسلمین» در تانزانيا برگزار گردید

سمینار «حج، نماد وحدت مسلمین» با حضور شخصیت ها و علماي اهل تسنن و تشیع در حسینیه جماعت شیعیان خوجه برگزار شد.



 

به گزارش خبرگزاري تقريب(تنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،سمینار «حج ، نماد وحدت مسلمین» با حمایت و همکاری جماعت شیعیان خوجه، مرکز بلال مسلم میشن ،مرکز شیعیان اثناعشری بومی (TIC)، حوزه امام جعفر صادق (ع)، رایزنی فرهنگی ایران و نیز موسسه حج تانزانیا، با حضور شخصیت ها و علماي اهل تسنن و تشیع و زائرین سالجاری بیت الله الحرام، 23 شهريور ماه، در حسینیه جماعت شیعیان خوجه برگزار شد. 

"مرتضی صبوری"، رایزن فرهنگی ایران در تانزانيا بعنوان سخنران این همایش پیرامون "حج از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)" سخنرانی نمود.

وي با تشکر از کمیته برگزاری اين همایش ، به اختصار به فلسفه حج از دیدگاه امام (ره) اشاره و با استناد به برخی فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، نگاه معظم له را هم در خصوص حج همانند حضرت امام دانست و تأکیدی که ایشان به لزوم بهره برداری از فرصت حج برای تبادل نظر مسلمانان در شوون مختلف جهان اسلام و بررسی مشکلات مسلمانان و توجه به توطئه های استعمارگران و استکبار و گروه های خود فروخته دارند.

دکتر مرتضی علی دینا امام مسجد شیعیان جماعت خوجه و مدرس حوزه، ديگر سخنران اين همايش با ذکر آیات شریفه، امت واحده را فراتر از صرفا امت اسلامی دانست و تأکید كرد: این امت شامل حال همه امتهای ادیان الهی که در مسیر حقیقی پیامبران هستند، می گردد و اشاره خداوند به کلمه " ناس " در آیات مربوط به حج نیز چنین بما می فهماند که حج فراتر از تعلق آن صرفا به مسلمانان است و لازم است مسلمانان در فرصت حج این پیام وحدت و امت واحده را که خداوند بیان فرموده است، تبلیغ کنند و خود عامل به وحدت و همبستگی باشند.

شیخ خلیفه خمیسی از علمای اهل تسنن و رئیس بنیاد امام بخاری در سخنان خود به قضیه فعالیت گروه های افراطی نظیر بوکوحرام، الشباب، گروه داعش و وهابیون اشاره کرد و اظهار داشت: این گروه ها و فرق که خود را مدعی اسلام اصیل می دانند با اقدامات خلاف اسلام و جنایات وحشیانه خود چهره تابناک اسلام را در نزد مردم سائر ملل مخدوش ساخته اند و بر مسلمانان است که در فرصت های مقتضی از جمله حج تلاش نمایند که واقعیت اسلام را به دیگران معرفی نمایند و این امر مستلزم آن است که امت اسلامی متحد و یکپارچه باشد.

وی اقدامات و عقاید این گروههای افراطی را فتنه و بدعت بزرگی دانست که ضربات سنگینی به چهره اسلام و پیامبر عزیز اسلام (ص) وارد ساخته است.

شیخ خمیسی با ذکر نام امام خمینی (ره) ایشان را منادی واقعی اسلام دانست که تلاش بسیاری برای معرفی اسلام اصیل و وحدت امت اسلامی داشتند.

تقريب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 27 شهريور 1393برچسب:سمینار «حج، نماد وحدت مسلمین» در تانزانيا برگزار گردید, | 12:45 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=