حجت‌الاسلام والمسلمین محرم‌علی فراشی:تقریب بین مذاهب اسلامی و ارتقای آگاهی دینی مردم از اولویت‌های م

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور: تقریب بین مذاهب اسلامی و ارتقای آگاهی دینی مردم از اولویت‌های مرکز

DSC01847

بزرگ اسلامی غرب کشور است مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بر گسترش نشست‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دینی برای ارتقای آگاهی دینی مردم و تقویت تقریب بین مذاهب اسلامی در کردستان تأکید کرد. به گزارش آوای امین از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین محرم‌علی فراشی ظهر امروز در نشست تخصصی شیخ احمد محمود کریمه رئیس فقه شریعت دانشگاه الازهر مصر با روحانیون شهرستان سنندج اظهار کرد: به برکت استقرار نظام شکوهمند اسلامی شاهد جایگاه رفیع روحانیت و زنده شدن پایگاه عظیم مساجد و روحانیت در ایران اسلامی هستیم. وی افزود: مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور دستاوردهای عظیمی در طول ۳۰ سال عمر با برکتش در خدمت‌رسانی همه جانبه به جامعه شریف روحانیت منطقه کردستان داشته است وامروزه جایگاه مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در خدمت ‌رسانی به روحانیون و طلاب اهل سنت و همچنین تربیت و آموزش طلاب آشنا به علوم روز دنیا بسیار قابل توجه و موثر است. مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطر نشان کرد: به منظور تقویت وحدت و انسجام بین اقوام و مذاهب اسلامی و تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم با حضور علمای برجسته اهل سنت کشور و حتی جهان اسلام نشست‌ها و همایش‌هایی در ایام مختلف سال توسط مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار می‌شود وخوشبختانه این مهم همواره با استقبال جامعه معزز روحانیون و طلاب اهل سنت منطقه و مردم متدین کردستان مواجه شده‌است.
ماموستا محمداشرف ایل‌بیگی مسئول امور پژوهشی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این نشست در سخنانی به آداب، سنن و فرهنگ غنی مردم کردستان و خدمات علما، ادبا و عرفای کردستانی به تعالی و عزت اسلام و نشر آموزه‌های اسلامی در جهان اشاره کرد.
وی افزود: خدمات و تلاش‌های علما و عرفای کردستانی در نشر آموزه‌های اسلامی مایه فخر و مباهات برای همه مسلمانان جهان بوده و شخصیت‌های بزرگ ادبی و عرفانی کرد همچون ملاقادر کویی، مولوی کرد، قانع، هیمن، هژار همگی از تربیت دینی حجره‌های اهل سنت منطقه بهره‌مند بوده‌اند. ماموستا ایل‌بیگی خاطر نشان کرد: تربیت دینی و نشر آموزه‌های قرآنی همواره جزئی از آداب و فرهنگ مردم کردستان بوده و این مهم در گذشته توسط حجره‌ها و مدارس دینی سنتی انجام می‌شده و خوشبختانه با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دایر شدن مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور این امر نیز با انسجام و گستردگی بیشتر در حال انجام است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



value=