پژوهشگاه مطالعات تقریبی:دکتر عابد نقیبی: وحدت و یکپارچگی رمز موفقیت مسلمانان است.

وحدت و یکپارچگی رمز موفقیت مسلمانان است    
دکتر عابد نقیبی استاد حوزه و دانشگاه ، نویسنده و پژوهشگر در زمینه مذاهب اسلامی از شهر مهاباد با حضور در كنفرانس بین المللی "نقش علمای مقاومت در حمایت از مقاومت فلسطین " به گفتگو با سایت پژوهشگاه مطالعات تقریبی پرداخت :
 
 
با توجه با شرایط حساس جهان اسلام ضرورت برگزاری چنین کنفرانس هایی را چگونه می بینید ؟
دراین کنفرانس به علت حضور علمای شیعه و سنی که نشان دهنده وحدت عملی علما می باشد یکبار دیگر به دنیا ثابت شد که مسلمانان در مواقع نیاز یک فکر واحد را تشکیل می دهند . با توجه به موقعیت مکانی و زمانی برگزاری این کنفرانس ها مهمترین نکته که باید در این کنفرانس ها مورد توجه قرار گیرد به روز بودن کنفرانس می باشد. یعنی اینکه در زمان مناسب و مکان مناسب برگزار شود .
 
تحلیل شما از برگزاری كنفرانس بین المللی "نقش علمای مقاومت در حمایت از مقاومت فلسطین " بعد از شکست اسراییل چیست ؟
در دنیای سیاست رایج است که پس از اتفاقات حساس ، زمان تجزیه و تحلیل آن رویداد فرا می رسد . در واقع کنفرانس محملی برای پژوهش و تحقیق برای رسیدن به موفقیت است . جنگ با اسراییل جنگی فرسایشی است که بیش از 60 سال ادامه داشته است و ممکن است تا مدتها ادامه داشته باشد . به واقع نوادگان هامفر ها همیشه بوده اند و هر بار مثل قارچ شروع به فعالیت می کنند یکبار به اسم القاعده ، سپاه صحابه ، جند الاسلام و حالا داعش و صد البته که اهل سنت از تمامی آنها مبری بوده و اندیشه آنها را محکوم می کند .
 
با توجه به اینکه تقریب مذاهب اسلامی در طول قرن اخیر دچار فراز و فرود هایی بوده است شرایط تقریب در فضای کنونی و نقش علمای جهان اسلام را چگونه می بینید ؟
با نگاهی به گذشته و آن فتوای تاریخی شیخ شلتوت که باعث نزدیکی هر بیشتر شیعه و سنی شد و فراز و فرود های وحدت در طول نیم قرن اخیر امروز را دوره حساس جهان اسلام می بینم . پدیده تکفیر که به نوعی تبلیغ بی دینی و لا مذهبی محسوب می شود بزرگترین تهدید برای جهان اسلام است و این وظیفه علمای جهان اسلام است تا با همفکری و وحدت ریشه این جریان را بخشکانند و وحدت و یکپارچگی که رمز موفقیت مسلمانان است را نهادینه سازند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 23 شهريور 1393برچسب:پژوهشگاه مطالعات تقریبی:دکتر عابد نقیبی: وحدت و یکپارچگی رمز موفقیت مسلمانان است,, | 21:10 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=