نشست مسئولین مراکز اسلامی غرب کشور در بوکان
بسم الله الرحمن الرحیم

نشست مسئولین مراکز اسلامی غرب کشور در بوکان

سومین نشست مسؤولین و معاونین مراکز بزرگ اسلامی غرب کشور با حضور آیت الله حسینی شاهرودی، نماینده محترم ولی فقیه در غرب کشور، در شهرستان بوکان برگزار شد.

این نشست که از ساعت 10صبح 93/شهریور/12در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار گردید، با قراءت آیاتی از قرآن کریم و خیر مقدم گویی و سخنان حاجی ماموستا خلیفه زاده، امام جمعه شهرستان، آغاز و با سخنان نماینده شهرستان، آقای دکتر عثمانی ادامه یافت. در ادامه آیت الله حسینی شاهرودی نماینده محترم مقام معظم رهبری به ایراد بیاناتشان پرداختند. این نشست با ارایه گزارش مدیران شهرستانهای اهل سنت غرب کشور ادامه و تا ساعت 17 عصر به طول انجامید.

در ذیل به ذکر مختصری از بیانات سخنرانان جلسه خواهیم پرداخت؛

 امام جمعه محترم شهرستان ضمن خیرمقدم به آیت الله شاهرودی ، در تحلیلی راجع به جریانهای تکفیری، به اعلام انزجار پرداخت و و با بیان اینکه گروه داعش آرزویشان را به گور خواهند برد، آنها را جدای از صفوف مسلمین خواند. در ادامه از نمایند محترم ولی فقیه خواست تا با نصایحشان جمع را بهرمند گردانند.

نماینده محترم شهرستان نیز که دیگر سخنران نشست بود در آغاز بیاناتشان به نمایندگی از اعضای شورای تأمین که بدلیل جلسه استانی در نشست حاضر نبودند، به مهمانان خوشامد گفت واز آقای دکتر ضیایی ریاست محترم دانشگاه آزاد بوکان بابت میزبانی جلسه تشمر نمود.ایشان در ادامه با بیان اینکه اسلام، تنها راه سعادت بشر و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تنها حکومتی است که امروز مبتنی بر اسلام ناب محمدی (ص) است. روحانیون را نیز،مبین این دین مقدس و صراط مستقیم دانست.

ایشان در ادامه گفتند: خدا را شاکریم که در نظامی زندگی می کنیم که هدف غایی آن تأمین سعادت دنیا و عقبای بشریت است.و خدا را شکر می کنیم زیر چتر نظامی زندگی می کنیم که در آن معیار های دینی و اسلامی ملاک اصلی است.در جهت تحکیم این نظام، وظیفه اصلی حرکت حول محور رهبری است و همه باید به صراط مستقیم که همان صراط رهبری است برگردند. چه کسانی که از دیدگاه بلند رهبری سبقت گرفته و دچار افراط می شوند و چه افرادیکه از دیدگاه و صراط رهبری عقب مانده و دچار تفریط می شوند.

ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان، اظهار داشتند: نظام سلطه به شدت نگران رسوخ دین مبین اسلام در ملتهاست. گسترش دین اسلام از ریشه دارد آنها را از بین می برند به همین دلیل تلاش میکنند که یک چهره خشن و غیر واقعی و ضد انسانی از اسلام نشان دهند که به ملتهایشان بگویند اسلام این است. که گرایش آنها را به اسلام کم کنند. می خواهند چهره کریهی از این دین رحمانی و مهربانی، نشان دهند. آمریکا از طرفی با کمک ایادی اش در منطقه،این گروهها را ایجاد نموده و سوی دیگر هم بمباران هوایی میکند که به جامعه جهانی بگوید ما با این جنایتکارها مخالفیم. در حالیکه این جنایتکارها دست پرورده همان جنایتکارها هستند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان در راستای بیان کاستی های مردم و روحانیون منطقه، گفتند: من در منطقه خودمان چن مسأله را تهدید می دانم. اولا اینکه تعدادی از روحانیونی که لباس روحانیت به تن میکنند، فاقد شناسنامه مشخص علمی هستند و این می طلبد که حداقل روحانیون موجود شناسنامه دار شوند وحداقل مشخص شود که چه چیزی خوانده اند، کجا خوانده اند وچگونه اجازه گرفته اند.

آسیب دیگر کم شدن روحانیون مرجع در منطقه است. چون به تدریج روحانیون اثر گزار و مرجع از دنیا رفته اند.

مسأله دیگر، کاهش تعداد روحانیون است به نحوی که در بعضی از روستاها که مردم نمی توانند زندگیی روحانیشان را تأمین کنند فاقد روحانی هستیم.

مسأله دیگر کیفیت روحانیون موجود است. که باید فکری برای ارتقای کیفی روحانیون موجود بشود. مثلا همانند وزارت آموزش و پرورش که آموزشهای ضمن خدمت دارد، در حوزه روحانیت هم باید چنین آموزشهایی باشد که هم اطلاعات سیاسی- اجتماعی و هم اطلاعات علمی شان تقویت گردد.

در پایان سخنانشان گفتند که امیدوارم بتوانیم در بودجه امسال ردیف مستقلی را برای مراکز اسلامی غرب کشور هم برای بخش جای و هم عمرانی تأمین کنیم. در این حالت می توان به بسیاری از نیازهای معیشتی روحانیون را بیش از پیش تأمین نمود.

روحانیون بابت بیمه ی تأمین اجتماعی که مرکز خدمات ارائه داده بسیار شاکر هستند و امید است این خدمات افزایش پیدا کند. ایشان به مطالبه تعدادی از روحانیون سردفتر دفاتر ازدواج و طلاق که از بیمه روحانیون برخوردار نیستند اشاره کرد و اضافه شدن آنها را هم به لیست بیمه شدگان مرکز خدمات مرکز بزرگ اسلامی، از نمایده ولی فقیه خواستار شد.

در ادامه حجت الاسلام پوراحمدی مدیر مرکز بزرگ اسلامی بوکان ضمن تشکر از حضور آیت الله حسینی شاهرودی و تشکر از مسؤولین شهرستان، به توضیحی در باره ایجاد سایت ماموستا به آدرس mamosta.blog.ir پرداخت که در آن به اطلاع رسانی اخبار مرکز بزرگ اسلامی، مصاحبه با روحانیت، پاسخگویی به سؤالات شرعی، انعکاس خطبه های نماز جمعه، زندگی نامه روحانیون، انتشار مقالات و سایر آثارعلمی روحانیون و... پرداخته میشود.همچنین اظهار امیدواری کردند که سفر نمایندگی محترم ولی فقیه، منشأ خیر و برکت برای شهرستان گردد. ایشان صحبتهایشان را به ادامه جلسه موکول کرد و از آیت الله شاهرودی خواستند که به ایراد بیاناتشان بپردازند.

در این بخش از برنامه نوبت به بیانات آیت الله شاهرودی رسید که ایشان نیز با تشکر از مسؤولین شهرستان بوکان آغاز نمودند و نسبت به نشست های پی در پی مدیران اظهار خوشحالی و رضایت نموده و عنوان کردند همین دورهم جمع شدن ها خودش موضوعیت دارد و بسیاری از مشکلات مطرح میشود و راهکارهایی توسط دوستان مطرح میشود که باعث حل مشکلات میگردد. لذا بنا داریم بتوانیم جلسات را به ماهیی یک بار برسانیم.داریم به سمت این می رویم که انشاء الله همه مشکلات حل بشوند چه در بعد مسایل تحصیلی و تبلیغی چه در بعد خدمات. برخی از مشکلات حل شده اند و به تدریج باید اجرایی بشوند.همچنین در بحث خدمات سربازی روحانیون و اعطای مدارک تحصیلی تصمیماتی گرفته شده و انشاءالله اجرایی خواهد شد.

ایشان در مورد برنامه آموزش مدارس گفتند: نظام آموزشی مدارس اهل سنت را در 4 سطح طراحی کرده ایم که تا مقطع دکتری مدرک صادر میکند ایشان در ادامه گفتند در شهرستانهای سنندج و مهاباد زمینه های ایجاد تحصیلات عالی را فراهم می کنیم. در سنندج به برکت سفر مقام معظم رهبری این مسأله پیشرفت بیشتری داشته است. برنامه ما این است که در همه شهر ها مدرسه علوم دینی خوبی داشته باشیم.

ایشان با اشاره به اینکه در آستانه سال تحصیلی هستیم بیان داشتند که ما باید نیروهایی تربیت کنیم که در خدمت مردم مسلمان قرار بگیرند. به ویژه در آن بعد اساسی نیاز های مردم که دین است. چون حیات واقعی و حیات طیبه انسان با دین ساخته می شود وامنیت روانی ای که دین، برای انسان فراهم می کند مهمتر از امنیت نظامی است.

ایشان ادامه دادند که: اسلام این ظرفیت را دارد که اگر مسلمان ها به آن عمل کنند، اسلام جهانی شود. این وعده خداست و خداوند از وعده اش تخلف نمی کند. واین روحانیت است که می تواند مردم را به صحنه بیاورد. اگر به روحانیت رسیدگی نشود گاهی مبدأ یک سری مشکلات و فتنه ها می شود. حضرت علی علیه السلام می فرماید: شروع فتنه ها از دو چیز است. اول هواهای نفسانی، دوم بدعت گذاری. لذا راهکار هواهای نفسانی تقواست و برای مقابله با بدعت گذاری باید تفقه در دین داشت و تفقه به معنی فهم دین است نه علم دین.

ایشان در بخش دیگری از فرمایشاتشان افزودند که هدف آمریکا حاکم کردن شیطان بر جهان و راندن خدا از زنگی مردم است.اما انقلاب اسلامی این روند را تغییر داد و دوباره دین در دنیا مطرح کرد. آنها با ایجاد گروههای تروریستی میخواستند نا امنی در این منطقه ایجاد کنند، اما این لرزه هم اروپا را گرفت و هم الان خود آمریکا را گرفته است. این لرزش را همه احساس کرده اند. باید خدا را شکر کنیم. همچنین در باره مذاکرات 1+5 فرمودند: یک حسنی که این مذاکرات دارد این است که شش کشوری که هرکدام خودشان را ابرقدرت می دانند می نشینند روبروی ما و شروطی می پذارند که ماهم قبول نمی کنیم. و محکم در مقابل اینها حرفمان را می زنیم و این نشانه قدرت و عزت ماست. آقا گفتند: "بروید مذاکره کنید اما بدانید که نتیجه ای هم ندارد." اینجا این سؤال مطرح است که اگر نتیجه ندارد پس چرا مذاکره کنیم؟ بخاطر اینکه دنیا بفهمد که ما منطق داریم اما آنها فقط حرف زور می زنند.

ایشان در پایان بیاناتشان با اشاره وضعیت اقتصادی و فرهنگی جامعه فرمودند: این انتظار از ما می رود که با مدیریت جهادی فرهنگ مقاومتی ایجاد کنیم همانطور که اقتصاد مقاومتی باید داشته باشیم. در فرهنگ مقاومتی ما سرمایه هنگفتی داریم. فرهنگ مقاومتی این است که مردممان را آنچنان با فرهنگ دینی غنی و قوی بکنیم که این هجمه های محکم را خنثی کنیم و روحانیون در صف مقدم این جبهه قرار دارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 15 شهريور 1393برچسب:نشست مسئولین مراکز اسلامی غرب کشور در بوکان, | 13:49 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=