جلسه اختتامیه دوره تکمیلی ویژه مدرسین سطح 2 و 3 اهل سنت در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار گردید
 
جلسه اختتامیه دوره تکمیلی ویژه مدرسین سطح 2 و 3 اهل سنت در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار گردید

 جلسه اختتامیه دوره تکمیلی ویژه مدرسین سطح دو و سه اهل سنت که در آزمون سال 92 و 93 قبول شده بودند در روز دوشنبه مورخ 93/06/08 با حضور معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین نگارش

...



 

جلسه اختتامیه دوره تکمیلی ویژه مدرسین سطح دو و سه اهل سنت که در آزمون سال 92 و 93 قبول شده بودند در روز دوشنبه مورخ 93/06/08 با حضور معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین نگارش و همچنین مدیر آموزش دبیرخانه جناب آقای حجت السلام و المسلیمن فراتی ساعت 11:30 صبح در محل دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار گردید.

پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی از مدرسین محترم، حجت الاسلام والمسلمین نگارش در خصوص فلسفه تشکیل شورای برنامه ریزی توضیحاتی ارائه نمودند. وی افزودند در راستای بر طرف نمودن نیازهای جامعه اهل سنت و رفع دغدغه های نمایندگان محترم ولی فقیه در مناطق قومی و ... شورای برنامه ریزی تأسیس شده است.

ایشان ضمن تمجید از مقام و جایگاه علمای آگاه همچون امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری(دام ظله)، شیخ شلتوت، جمال الدین اسدآبادی و ... بیان داشتند که نیاز شاخص روحانیت، شناخت مسائل جامعه با توجه و دقت در زمان و مکان است تا بتوانند دشمن را بهتر شناخته و در هدایت جامعه نقش بسزایی ایفا نمایند. و در ادامه با اشاره به شرایط فعلی جامعه مسلمین و جنایات صهیونیست ها در غزه و داعشی ها در عراق گفتند که بحمدالله کشور ما از لحاظ دفاعی و امنیتی در سطحی عالی قرار دارد که این مهم با وحدت و همدلی صورت می گیرد و تقویت می شود.

سپس با ارائه توضیحاتی نسبت به اقدامات دبیرخانه من جمله صدور مجوز تدریس برای حدود 2000 نفر از اساتید، پیگیری امور مشمولین و صدور معافیت تحصیلی و ... از مخاطبین خواستند تا به واسطه سایت رسمی دبیرخانه نظرات و دغدغه های خود را به مسوولین دبیرخانه انتقال دهند. ضمن این که معاونت آموزش و پژوهش دبیرخانه در جهت استفاده از مقالات اهل سنت در فصل نامه حبل المتین همچون سنوات گذشته استقبال می کند.

در ادامه جلسه حجت السلام و المسلیمن آقای حسن فراتی ضمن خوش آمد گویی به حاضرین و آرزوی موفقیت برای آنان توضیحاتی در خصوص علل تشکیل دوره تکمیلی و نحوه برگزاری آن به صورت نیمه حضوری به حاضرین ارائه نمودند و بیان داشتند که گذراندن واحدهای دوره تکمیلی طبق روال عادی دو نیم سال (ترم) به طول می انجامد اما این معاونت به دلیل موقعیت شرکت کنندگان که غالبا استاد، امام جمعه و امام جماعت هستند دوره را به دو صورت نیمه حضوری و غیر حضوری برگزار می نماید.

ایشان در ادامه به سوالاتی درباره تحصیل در دانشگاه، نوع مدرک، زمان و مکان برگزاری امتحانات حضوری، نحوه دریافت و ارتقاء مجوز تدریس، حق الزحمه تدریس، متون دوره تکمیلی، معافیت تحصیلی مدرسین، مقدار سهمیه و شرایط شرکت در طرح پایان خدمت (سرباز طلبه)، شرایط، ضوابط و زمان صدور مدرک، فارغ التحصیلی، تفاوت آزمون های تعیین سطح با آزمون های ورودی دانشگاه، سطوح فعال در حوزه های اهل سنت و ... به حاضرین پاسخ دادند.

معاونت آموزش و پژوهش

دبیرخانه شورای برنامه ریزی

مدارس علوم دینی اهل سنت

توليدي دبيرخانه


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 15 شهريور 1393برچسب:جلسه اختتامیه دوره تکمیلی ویژه مدرسین سطح 2 و 3 اهل سنت در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار گردید, | 13:41 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=