آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان: مبانی اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادینه شود

آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان: مبانی اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادینه شود

مهاباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: فرهنگ و مبانی اقتصاد مقاومتی در جامعه باید نهادینه شود و مورد توجه جدی مسوولان قرار گیرد.

 

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی در سومین نشست مسوولان و معاونان مراکز بزرگ اسلامی غرب کشور در بوکان، افزود: تا زمانی که اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادنیه نشود نمی توان مدعی فرهنگ اقتصاد مقاومتی باشیم.

مسوول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در این مراسم که شامگاه چهارشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی بوکان برگزار شد، بر ضرورت حاکم شدن فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه گفت: فرهنگ اقتصاد مقاومتی می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای فرهنگ مصرف گرایی و سود محوری در جامعه شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به نقش دین در زندگی مردم افزود: حیات طیبه با دین اسلام معنا پیدا می کند و این دین مبارک امنیت روانی را برای مردم به ارمغان می آورد.

حسینی شاهرودی با اشاره به اهمیت شهادت در دین اسلام گفت: بالاترین هدیه ای که در دنیا نصیب انسان ها می شود شهادت است که آرامش دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

وی در زمینه نقش روحانیون در جامعه یادآور شد: روحانیان آرامش جامعه و حاکمیت خدا را جاری و ساری می کنند و در سایه حاکمیت خدا آرامش روحی و روانی به وجود می آید.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی گفت: گروه تکفیری داعش دست پرورده آمریکا هستند و حتی رژیم غاصب صهیونیستی آنها را آموزش می دهد به طوری که صهیونیست ها توانسته اند از وجود این گروه منحرف به نفع خود استفاده کنند.

وی در ادامه بر کیفیت سازی در مدارس علوم دینی تاکید کرد و افزود: نظام آموزشی در مدارس علوم دینی اهل سنت با برنامه ریزی های خاصی صورت گرفته و زمینه تحصیلات آنها تا مقطع دکتری ادامه پیدا می کند.

وی گفت: 130 میلیارد ریال بودجه برای مدارس حوزه علمیه در استان کردستان اختصاص یافته و پیش بینی شده است در هر شهر در منطقه شمالغرب کشور یک مدرسه علوم دینی ایجاد شود.

امام جمعه بوکان نیز در ادامه این نشست با اشاره به وقایع اخیر عراق و جنایات گروه های تکفیری داعش گفت: این گروه تروریستی با نام اسلام جنایات زیادی را در عراق و سوریه مرتکب شده است.

ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده افزود: گروه داعش دست پرورده رژیم غاصب صهیونیستی است و در راستای اهداف آنها گام برداشته و سعی دارد چهره اسلام را با اینگونه اعمال جنایتکارانه مخدوش کند.

در ادامه این نشست مسایل و مشکلات روحانیان و مراکز علوم دینی در شهرهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

7510/584/581/ 2025

 

انتهای پیام /*


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : جمعه 14 شهريور 1393برچسب:آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان: مبانی اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادینه شود, | 19:12 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=