همایش نقد وهابیت در آستارا برگزار شد

همایش نقد وهابیت در آستارا برگزار شد

آستارا - ایرنا - همایش نقد وهابیت با حضور علمای اهل سنت ، تشیع و جمعی از مسوولان محلی روز دوشنبه در محل سالن اجتماعات حضرت نبی اکرم(ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام دکتر احمد عابدی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در این آیین گفت: وحدت موجود بین اهل سنت و تشیع در ایران اسلامی زبانزد است.

وی با اشاره به اینکه اندیشه و مرام این دو مذهب مورد احترام همدیگر بوده و هست ، اضافه کرد: در این میان فرقه های ضاله ای ظهور کرده اند که با اصل اسلام و اندیشه توحیدی مخالفت می کنند.

وی افزود: یکی از این فرقه های گمراه که با حمایت صهیونیست ها قصد سست کردن پایه های اسلام را دارد، وهابیت است.

عابدی تخریب کردن آثار به جای مانده از پیامبر مکرم اسلام(ص) را از جمله اقدامات شنیع این فرقه خواند و اظهار کرد: آنان با اغوا کردن برخی مسلمانان آثار به جامانده از یهودیان را حفظ و آثار مرتبط با نبی اکرم(ص) را نابود می کنند ولی از این موضوع غافل هستند که دین پیامبر(ص) قلب ها را فتح کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: آن کسانی که از این وضعیت غبارآلود در برخی کشورهای اسلامی سود می برند، دشمنان قسم خورده قرآن یعنی صهیونیست ها هستند.

وی صورت گرفتن عملیات های انتحاری در برخی کشورهای اسلامی را با مشارکت فرقه وهابیت عنوان کرد.

حجت الاسلام عابدی اندیشه توحیدی مورد قبول وهابیت را اندیشه ای شرک آلود خواند و افزود: آنان با انتشار کتاب های مختلف و با صرف هزینه های تبلیغاتی گزاف، قصد ترویج اندیشه باطل خود را دارند که در برابر بصیرت و آگاهی مسلمانان هیچ وقت موفق نخواهند شد.

وی احادیث و فضایل پیامبر و اهل بیت را مورد پذیرش اهل سنت و تشیع ذکر کرد و افزود: وهابیون با تکیه بر نام اسلام و با توجیه های غلط و غیر منطقی خود فضایل و مناقب اهل بیت(ع) را زیر سوال می برند چرا که تفکرشان مادی گرایانه است.

به گزارش ایرنا ، این همایش با هدف شناسایی افکار وهابیت و اعلام راهکارهایی برای جلوگیری از افکار باطل این فرقه با مشارکت حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) آستارا و دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد. 

ارائه مقالاتی مرتبط با موضوع همایش توسط حجت الاسلام یدالله زارعی ، شیخ عبدالحمید مومنی و کیکاووس فتحعلی زاده از دیگر بخش های این آیین بود.ک/3

7105 / 535 / 695

 

 
انتهای پیام /*

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 8 شهريور 1393برچسب:همایش نقد وهابیت در آستارا برگزار شد, | 21:29 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=