ناگفته هایی از زنان حاضر در شورای رهبری سازمان منافقین

ناگفته هایی از زنان حاضر در شورای رهبری سازمان منافقین

این یک واقعیت انکار ناپذیر هست که اکثر آنها زنان خانه‌داری بودند که به همراه همسران خود به سازمان پیوسته بودند، اما رجوی با دادن مسئولیت و مقام کاذب به این زنها از آنها برای سرکوب و پیش بردن اهداف خود استفاده می کرد.

به گزارش مؤسسه راهبردی دیده‌بان، چهاردهم مرداد ماه تشکیل و معرفی اولین شورای رهبری منافقین در سال 1372 صورت می‌گیرد که در آن 24 زن عضویت داشتند.

ماهیت رفتاری زنان و نحوه سو استفاده رجوی از ایشان در اردوگاه‌های منافقین یکی از ابعاد ناگفته زندگی منافقین است که خیلی به آن پرداخته نشده است.

در این راستا گفتگویی با یکی از اعضای جدا‌شده سازمان منافقین که در اروپا به سر می‌برد صورت دادیم که مشروح آن را در زیر می خوانید.

علت استفاده زنان در شورای رهبری منافقین به چه دلایلی صورت می گرفت:

تصمیم رجوی برای سر کار آوردن زنان در تشکیلات صرفا به خاطر این نبود که بگوییم رجوی به زنان اهمیت می دهد، یا طرفدار حقوق زنان هست، رجوی برای حفظ جایگاه پوشالی خودش از ترس اعتراض مردان در تشکیلات از زنان برای سر کوب مخالفان و مردان استفاده می کرد، چیزی که کاملا در تشکیلات عیان به نظر می رسید، شیادی رجوی بود که خیلی رنگ و لعاب داشت.

شاید در نگاه اول افرادی که با سازمان آشنا نیستند فکر می کنند که انتخاب زنان در رده‌های تشکیلاتی احترام به زن و جایگاه زن هست، اما 180 درجه برعکس مقابل انچه رجوی می گفت بود.

سو استفاده کامل رجوی از زنان نگون بخت برای حفظ جایگاه بود تا رقیبی در میدان نباشد و یا اظهار وجود کند.

زنان نگون‌بخت در فرقه رجوی از سواد و یا تخصص بالایی برخوردار نبودند، این یک واقعیت انکار ناپذیر هست که اکثر آنها زنان خانه داری بودند که به همراه همسران خود به سازمان پیوسته بودند، اما رجوی با دادن مسئولیت و مقام کاذب به این زنها از آنها برای سرکوب و پیش بردن اهداف خود استفاده می کرد.

گماردن این زنان بالای سر مردان در تشکیلات آنهم با شستشوی مغزی که رجوی می داد، کاملا آنها را از حالت نرمال و معمولی انسانی هم خارج کرده بود،چه برسد به اینکه در قالب یک زن ظاهر شوند.

آنها برای اثبات سر سپردگی خودشان به رجوی رفتارهایی می کردند که در هیچ کجای دنیا زنان به ان عمل افتخار نمی کنند.رفتارهای بعضی از زنان در فرقه که از طرف شخص رجوی و مریم قجر با عناوین کاذب شورای رهبری و .. انتخاب می شدند حالت اغلب عجیبی پیدا می کرد.

رفتار این زنان با همسران و دیگر اعضای سازمان چطور شده بود؟

بعد از رفتن زنان به شورای مرکزی سازمان رابطه خانوادگی وجود نداشت چون رجوی با طلاق همه را از هم جدا کرده بود.

زنها که از مردان خود جدا شده بودند و رجوی در زمان موضوع طلاق زنها می گفت باید زنان جلو همه، به مردانشان آب دهان بیاندازند.

تنها رابطه تشکیلاتی باقی می ماند ،یعنی مسئول و نفرات زیر دست،این رابطه هم شده بود مثل رابطه برده و برده دار،رجوی این زنان نگون بخت را مجبور می کرد در هر کاری وارد شوند.

اعضای شاخص زن در شورای رهبری چه افرادی بودند؟

ببینید از در تشکیلات فرقه رجوی به خیلی ها رده شورای رهبری داده شده و رجوی با این شکل از آنها سو استفاده می کند همه ی آن زنان که اسم شورای رهبری یدک می کشند که آن مدلی نبودند.

زنانی که در فرقه رجوی مطرح بودند و خط رجوی پیش می بردند، افرادی همچون مهوش سپهری با نام مستعار نسرین، یا فهیمه اروانی، زهره اخیانی، مژگان پارسایی، بتول رجایی که در درگیری فرزندان انتفاضه به درک واصل شد و در تشکیلات خیلی هم بد نام بود، او در درنده خویی کاملا مثل رجوی بود، یا صدیقه حسینی که ایشان کلا منگول تشریف داشته و دارند، رقیه عباسی، زهرا بخشایی، میترا یوسفی، زهرا توکلی با نام مستعار نصرت، معصومه ملک‌محمدی از زنان شاخص سازمان بودند.

الان اوضاع این زن‌ها در لیبرتی و آلبانی چطوره است؟

اکثر این زنان در لیبرتی هستند و چند نفرشان در آلبانی برای کنترل و برگزاری نشستها هستند و اهداف سازمان را دنبال می‌کنند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:ناگفته هایی از زنان حاضر در شورای رهبری سازمان منافقین, | 16:20 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=