هرگاه مسلمانان با هم متحد بودند عزت و کرامت امت اسلامی چشم همه را خیره کرده است
 
وزیر اطلاعات در جمع روحانیون اهل سنت و شیعه استان کردستان اعلام کرد:
هرگاه مسلمانان با هم متحد بودند عزت و کرامت امت اسلامی چشم همه را خیره کرده است

مراسمی با حضور وزیر اطلاعات حجةالاسلام والمسلمین سید محمود علوی و هیأت همراه و حجةالاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ی مقام معظم رهبری در استان کردستان و جمع کثیری از روحانیان تشییع و تسنن استان از شهر های مریوان، بانه،سروآباد،کامیاران،قروه ،بیجار،دیواندره،سقز ، دهگلان و شهرستان سنندج در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار گردید.



 

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید سپس حجةالاسلام فراشی مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور طی سخنانی به حضار بویژه وزیر اطلاعات و هیأت همراه خیر مقدم گفته و گزارشی کوتاه از توانمندی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، فعالیت های انجام شده تاثیر گذاری روحانیت استان کردستان در عرصه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، دینی و برقراری امنیت پایدار و نیز مشکلات پیش روی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشوردر عرصه های آموزشی و تجهیز روحانیون به امکانات مدرن روز جهت موفقیت روز افزون ارایه نمود.

وی خاطر نشان ساخت امروز یاد آور آخرین روز سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان که نه روز به طول انجامید . این سفر دستاوردهای معنوی و مادی فراوانی داشته است. وی افزود : پیشینه های علمی ، فرهنگی مردم با صفا، وفادار به ارزش های دینی و آثار فرهیختگان و علمای گرانقدر موجب گردید تا رهبر انقلاب اسلامی این استان را به دنیا استان فرهنگی اعلام کرده است .

وی با اشاره به این که چهل درصد اهل سنت کشور در استان کردستان هستند افزود: روحانیان برای تحصیل، تدریس و اجرای برنامه ها ی دینی و پاسخ گویی به شبهات روز نیاز به امکانات فراوان دارند امیدواریم که جنابعالی در هیأت دولت خواسته های آنان و مردم استان را مورد تاکید مضاعف قرار دهید.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان خطاب به وزیر اطلاعات و همراهان وی افزود: همواره همایش ها ، جلسات و گردهمایی ها مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به همین شکل با حضور روحانیت تشییع و تسنن با کمال وحدت برگزار گردیده و می گردد و همین نشانه ی قوت این استان است که در سایه امنیت و آرامش و همدلی و مساعی دشمن نتوانسته صفوف ما را بهم بزند انشالله که بعداً هم نخواهد توانست.

این جلسه با سخنان وزیر اطلاعات حجةالاسلام والمسلمین سید محمود علوی ادامه یافت و از همه ی دست اندرکارانی که زمینه برگزاری این اجلاس و دیدار را فراهم کردند تقدیر نمود ه و افزود : خدا را شکر می کنم که توفیق داد تا با شما علما و ستارگان آسمان علم و فضیلت در استان کردستان ملاقات داشته باشم .

وی با تجلیل از علماء منطقه بویژه شهدای روحانیت از جمله ماموستا شیخ الاسلام و شهید عالی یاد و خاطره ی آنان را گرامی داشته است. وی با اشاره به آن که تفرقه ،نشست و درگیری های داخلی کشورها ی اسلامی موجب گردید تا اسرائیل احساس امنیت کند گفت : تحلیل گران سیاسی و امنیتی در داخل و خارج اسرائیل حدود شش سال پیش برای فروپاشی اسرائیل ابراز نگرانی می کردند ولی اسرائیل سال گذشته یعنی سال 2013 راامن ترین سال برای اسرائیل اعلام کرده است. چرا و به چه دلیل ابراز نگرانی تحلیل گران از فروپاشی اشغال گران قدس به امنیت مبدل گردید. دلیل آن واضح است حدود پنج سال پیش مسلمانان متحد بودند حماس ، حزب الله لبنان و سوریه در برابر اسرائیل غاصب بودند . رژیمی که مدعی بود می تواند ارتش کشورهای عرب را آسیب برساند از حزب الله لبنان سیل خورده طرف 33 روز از حماس سیلی خورده ظرف 22 روز و یک بار ظرف 8 روز . اما امروز مصر وضعی نامناسب دارد. سوریه این گونه و لیبی وضعیت آن چنانی متاسفانه مسلمانان هم مشغول شدند بنابراین رژیم صهیونیستی این سال را سال امنیت اعلام می کند. وزیر اطلاعات افزود: هرگاه مسلمانا ن به تفرقه روی آوردند آسیب فراوان دیدند وی افزود قرآن پیوند مسلمانان را پیوند برادری می داند چون نزدیک ترین و برابر ترین پیوند برادری است .

وی با اشاره به آیه قرآن درباره وحدت میان مسلمانان خاطر نشان ساخت: اعتصام به حبل الهی یک توصیه نیست بلکه یک امر وجوب و شرعی است. خداوند مسلمانان را از تفرقه نهی کرده نهی هم دلالت بر حرمت دارد و توصیه نیست .

سید محمود علوی افزود : مسلمانا ن با هم متحد بودند عزت و کرامت امت اسلامی چشم همه را خیره کرده است. اما وقتی در مقابل همه قرار گرفتند دشمن جرأت اقدام پیدا می کند. وی در جمع علمای اهل سنت و تشییع استان کردستان با اشاره به این که افراط و تفریط نتیجه ای جز آسیب به ایران اسلامی نخواهد داشت و گفت: بزرگان ما اسائه ی ادب و توهین به شخصیت های مورد احترام و اهل سنت را صراحتاً حرام می دانند و این کار با روح شیعه فاصله دارد.

وی خاطر نشان ساخت: گلوله های گروه های تکفیری تنها اهل تشییع را نشانه نگرفته بلکه علمای اهل سنت را نیز هدف قرار داده است شهید شیخ الاسلام نشان بارزی از این قضیه است . وی گفت این جریان های دنیای اسلام را تهدید می کند و شرایطی پیش می آید که رژیم صهیونیستی پای کوبی کرده و سخن از امنیت خود بگوید . وی گفت به برکت هدایت های ماندگار امام خمینی (ره) و رهبری های هوشمندانه ی مقام معظم رهبری در ایران اسلامی وحدت میان مذاهب گوناگون برقرار است نظام مشکلی با فرقه و مذاهب اسلامی ندارد بلکه نظام اسلامی با تکفیری ها یی که منحصراً خود را مسلمان می دانند و دیگران را کافر خواند و بر روی آن ها سلاح می کشند مشکل دارد.

دفتر نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت مرکزبزرگ اسلامي غرب کشور


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 14 خرداد 1393برچسب:هرگاه مسلمانان با هم متحد بودند عزت و کرامت امت اسلامی چشم همه را خیره کرده است, | 16:25 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=