تجليل روحاني اهل سنت از فتواي وحدت‌بخش رهبر انقلاب
 

تجليل روحاني اهل سنت از فتواي وحدت‌بخش رهبر انقلاب

 
روحاني اهل سنت استان كردستان با تجليل از فتواي رهبر معظم انقلاب اسلامي در مورد حرمت توهين به نمادهاي اهل سنت و همسر پيامبر (ص) به كشورهاي عربي كه شيعيان در آن كشورها در اقليت هستند، توصيه كرد كه رفتار مناسب با اقليت هاي مذهبي را از جمهوري اسلامي ايران بياموزند.
ماموستا دكتر عابد نقيبي در گفتگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مدينه منوره در بيان راهكارهاي وحدت گفت: اگر چه شيعه و سني در برخي فتاواي فقهي تفاوت دارند اما نبايد اين گونه مسائل و نيز اختلافات را بزرگ‌نمايي و رسانه اي كرد.
وي افزود: بايد بر روي مشتركات و نكات وحدت بخش تاكيد كنيم.
اين استاد دانشگاه رابطه شيعه و سني را در استان كردستان مطلوب خواند و اظهار داشت: اهل سنت در استان كردستان همچون شيعيان از حقوق يكساني برخوردارند، با شيعيان ازدواج مي كنند و رابطه حسنه اي دارند.
وي ادامه داد: هم اكنون در استان كردستان چندين ماموستا (روحاني اهل سنت) به عنوان قاضي به قضاوت مشغول هستند، همچنين در اين استان، معاون استاندار، فرماندار، بخشدار و عضو هيات علمي اهل سنت وجود دارند.
اين محقق و پژوهشگر اضافه كرد: مسئوليت گرفتن اين افراد نشانه اين است كه شيعه و سني هيچ مشكلي با يكديگر ندارند و هر دو در نظام جمهوري اسلامي برابر هستند.
** كشورهايي كه اقليت شيعه دارند، از ايران ياد بگيرند
وي به كشورهاي عربي كه شيعيان در آن كشور در اقليت هستند توصيه كرد كه رفتار مناسب با اقليت هاي مذهبي را از جمهوري اسلامي ايران بياموزند.
ماموستا نقيبي وظيفه علماي اسلام در مقطع كنوني را روشنگري دانست و با تجليل از فتواي رهبر معظم انقلاب اسلامي در مورد حرمت توهين به نمادهاي اهل سنت و همسر پيامبر تاكيد كرد: فتواي ولي امر مسلمين حضرت امام خامنه اي در مورد توهين به نمادهاي اهل سنت از جمله همسر پيامبر اسلام وحدت بخش و حكيمانه است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 6 خرداد 1393برچسب:تجليل روحاني اهل سنت از فتواي وحدت‌بخش رهبر انقلاب, | 11:34 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=