مصاحبه‌ی اختصاصی با مولوی عبدالحمید درباره‌ی آزادی مرزبانان ایرانی
عبدالغفور گردهانی
مصاحبه‌ی اختصاصی اصلاح‌وب با مولوی عبدالحمید درباره‌ی آزادی مرزبانان ایرانی
مصاحبه‌ی اختصاصی اصلاح‌وب با مولوی عبدالحمید درباره‌ی آزادی مرزبانان ایرانی


-  بسم الله الرحمن الرحیم، جناب مولانا از اینکه با اینهمه مشغله‌ی کاری وقت خودتان را جهت مصاحبه با پایگاه‌ اطلاع‌رسانی اصلاح، وبسایت رسمی‌ جماعت دعوت و اصلاح ایران در اختیار ما  قرار دادید، از شما بسیار سپاسگزارم. ضمن اینکه موفقیت جنابعالی را به عنوان نماینده‌ای از جامعه‌ی اهل سنت ایران، در امر آزادی گروگانهای اسیر به حضورتان تبریک عرض می‌کنم، مایلم در ابتدا اگر سخنی ‌با مردم ایران و اهل سنت که با این موفقیت ملّی، کامشان شیرین شده است، دارید بفرمایید.

مولوی عبدالحمید: بسم الله الرحمن الرحیم، بنده هم عرض سلام دارم خدمت گردانندگان سایت جماعت دعوت و اصلاح و خدمت ملت عزیز و شریف ایران. جامعه‌ی اهل سنت عضوی از پیکره‌ی بزرگ ایران اسلامی ‌است که در تمام تلخی‌ها و شیرینی‌ها در این کشور شریک است، اگر در این مملکت رحمت پروردگار سرازیر باشد و خوشنامی ‌باشد و ایران اسلامی ‌هر عظمتی در دنیا داشته باشد هم جامعه‌ی اهل سنت شریک است و هم خدای نکرده اگرمشکلات و نگرانی و پریشانی باشد اهل سنت شریک است، همچنانکه در هشت سال دفاع مقدس اهل سنت ثابت کردند که هم شهید دادند و هم اسیر دادند هم معلول داشتند و هم جانباز و هم جانانه دفاع کردند.
ملت عزیز ایران و مسئولان نظام جمهوری مطمئن باشند که در اهل سنت ظرفیت و توانایی‌هایی است که اگر از این ظرفیت استفاده شود بی‌دریغ آمادگی دارند که در راستای سربلندی و عزت مملکت و اسلام انجام دهند.


-  جناب مولانا شادی و نشاطی که در پی این موفقیت به جامعه‌ی ایران تزریق شده است بخشی از آن مربوط به تلاش و فعالیت مجدانه‌ی شماست، خواستم قدری در مورد این تلاشهایی که منجر به آزادی این سربازان عزیز کشور شد توضیح بفرمایید؟
مولوی عبدالحمید: ما الله تعالی را شکرگزاریم و حقیقتاً از عهده‌ی شکر پروردگار نمی‌توانیم برآییم و حقّ این شکر را ادا کنیم که این مرحمت را کرد و همانطور که جنابعالی می‌فرمایید که به ملت عزیز ایران شادی و نشاطی دست داده است و خرسند است،  ما هم خوشحالیم که در این عنایت رب العالمین سببی از اسباب بوده‌ایم. وقتی که ما شنیدیم که این سربازان عزیز و مرزبانان گرامی ‌به اسارت گرفته شده‌اند پریشان و غمگین شدیم. برخی از مسئولان استانی از ما خواستند که اگر شما می‌توانید پادرمیانی کنید، به هرحال ما تعدادی از معتمدین و متنفذین را به آن منطقه فرستادیم و از آنان کمک گرفتیم و با فشارهای مردمی ‌تلاش کردیم که این مشکل با عزت ایران اسلامی ‌و سربلندی ملت ایران حل شود و دغدغه برطرف شود. همانطور که می‌دانید دشمنان ایران اسلامی‌ و اسلام از چنین چیزی سوء استفاده کنند و بیشتر مشکلات را پیچیده کنند. به هر حال تلاشهایی صورت گرفت و یک جلد کلام الله مجید برای طرف‌هایی که سربازان را اسیر کرده بودند فرستاده شد، به هر حال با فشارهای مردمی‌ و تلاش مستمر و پیگیر الحمدلله نتیجه‌ی مثبت داد و الله تعالی این اسرا را به مملکت بازگرداند. ما هم به نوبه‌ی خود خوشحال شدیم که الحمدلله بدون اینکه ما امتیاز یا باجی بدهیم این اسیران به خانواده‌هایشان بازگشتند و مایه‌ی خوشحالی ملت ایران شد و این برای ما خیلی ارزش دارد.


-  جنابعالی مشی میانه‌روانه‌ای را برای حل و فصل مشکلات استان و منطقه در پیش گرفته‌اید، فکر می‌کنید که بازتاب این اقدام خداپسندانه در بین آنانی که گمان می‌کنند برای گرفتن حق اهل سنت باید از روشهای خشونت‌گرایانه‌، تندروانه و مسلحانه استفاده کنند یا تندروهای داخلی چه می‌تواند باشد؟
مولوی عبدالحمید: خط مشی ما و جامعه‌ی اهل سنت اعتدال است و اکثریت قاطع اهل سنت چنین فکر می‌کنند و افراط و تندروی را قبول ندارند. افراط و تندروی در هر جامعه‌ای و از هر طرفی محکوم به شکست است. اهل سنت اعتقاد دارد که از راه قانونی و صحیح بین ملتها برای گرفتن حقوقشان اقدام کند و خواسته‌هایشان را از طریق گفتمان پیگیری کنند. لذا پیام ما همواره به همه‌ی کسانی که به تندروی و افراط و خشونت متوسل می‌شوند و از اهل سنت منشعب شده‌اند آن است که به جای تندروی و افراط‌گرایی به گفتمان و مذاکره و دوراندیشی و سعه‌ی صدر روی آورند. از این طرف کسانی که تحمل ندارند و اعتقادی به حقوق کسی و اهل سنت ندارند توصیه‌ی ما این است که اهل سنت جزء لاینفک کشور و جمعیت دوم کشور بعد از برادران شیعه است و دارای ظرفیت‌هایی است که اگر از آنها استفاده شود به عزت و سربلندی کشور می‌انجامد، اهل سنت ایران بهترین فرصت وحدت و نزدیکی با جهان اسلام است که اکثریت آن اهل سنت هستند. ما معتقدیم در اینجا وحدت هرچه بیشتر باشد و رضایت اهل سنت به دست بیاید و اهل سنت خشنود و راضی باشند این در وحدت و انسجام کل جهان اسلام تأثیرگذار است. اگر در اینجا برادران عزیز شیعه و مسئولان نظام به جامعه‌ی اهل سنت بها بدهند، مطمئناً نتیجه خواهند گرفت و برای اهدافی مانند وحدت وامنیت ملی که جزو استراتژی نظام هستند، جواب خواهد داد.


-  بسیار سپاسگزارم جناب مولانا از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید، در پایان مراتب شعف و شادمانی بخشی از اهل سنت را در جماعت دعوت و اصلاح به شما تقدیم می‌داریم و از خداوند متعال می‌خواهم که شما را همچنان در انجام اعمال خداپسندانه و کارهای خیر موفق بدارد. در پایان اگر نکته‌ی خاصی دارید در خدمت شما هستیم.
مولوی عبدالحمید: من هم برای شما و دوستانی که در جماعت دعوت و اصلاح مشغول فعالیت هستند آرزوی توفیق دارم، موفق و سالم باشید.
-  جزاک الله خیرا.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 25 فروردين 1393برچسب:مصاحبه‌ی اختصاصی با مولوی عبدالحمید درباره‌ی آزادی مرزبانان ایرانی, | 18:38 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=