ايجاد تفرقه بين شيعه و سني تهديدي براي بيداري اسلامي

ايجاد تفرقه بين شيعه و سني تهديدي براي بيداري اسلامي

تاریخ:1391/5/18 - 11:17:32 ق.ظ

 

 
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل:
ايجاد تفرقه بين شيعه و سني تهديدي براي بيداري اسلامي

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل گفت: بيداري اسلامي که امروز در سراسر کشورهاي عربي و مسلمان مشاهده مي‌شود با پرچمداري ايران شکل گرفته است.



 

"علي اکبر ولايتي" در سومين هم انديشي مديران شبکه هاي راديويي در ساختمان شهداي راديو نخستين آفت بيداري اسلامي را تفرقه بين شيعه و سني دانست و افزود: حداقل سه چهارم مسلمانان جهان اهل سنت هستند که آنها همراه و همگان با شيعه هستند .

وي خاطرنشان کرد: همه شرکت‌کنندگان در نخستين اجلاس بيداري اسلامي که چندي پيش در تهران برگزار شد، معتقد بودند که ايران با اينکه حکومتش شيعه است، قصد دارد بين مسلمانان شيعه و سني وحدت و بيداري و اعتماد ايجاد کند.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل تصريح کرد: انقلاب اسلامي ايران بازگشت به اصل اسلامي و تفکر اسلامي بود و تشابهي با ليبرال دموکرات و سوسياليست نداشت و به همين دليل نيز شعار نه شرقي نه غربي را سر داد.

ولايتي افزود: مخالفاني که فهميدند چه اتفاقي در انقلاب اسلامي در حال شکل گرفتن است، تلاش کردند تا آن را در نطفه خفه کنند اما موفق نشدند.

ولايتي تصريح کرد: در شرايط کنوني هيچ کشور مسلماني توانايي اينکه قطب و پرچمدار ساير کشورهاي اسلامي باشد و راه را براي آنها روشن کند ندارد و براي انسان‌هاي صاحب فکر و انديشه روشن است که هيچ کشور، نظام و رهبري مانند جمهوري اسلامي ايران و مقام معظم رهبري نمي‌تواند پرچمدار جهان اسلام باشد.

ولايتي خاطر نشان کرد: بيداري اسلامي کلمه تازه‌اي نيست اما موج جديد آن باعث شد که تمام توجهات در تمام جهان به سمت آن جلب شود.

وي تاکيد کرد: ايران پرچمدار بيداري اسلامي است و آمدن سران کشورهاي اسلامي به ايران براي شرکت در نخستين اجلاس بيداري اسلامي، اين مهم را تاييد کرد.

 

تقريب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:ايجاد تفرقه بين شيعه و سني تهديدي براي بيداري اسلامي , | 18:55 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=