دشوارکنندگان مسیر وحدت اسلامی منافق هستند


امام‌جمعه اهل‌سنت گوین بندرعباس:
دشوارکنندگان مسیر وحدت اسلامی منافق هستند

امام‌جمعه اهل‌سنت گوین بندرعباس با اشاره به تلاش بعضی در دشوارتر کردن حل اختلافات و شعله‌ور کردن آتش‌های خاموش شده گفت: دشوارکنندگان مسیر وحدت اسلامی منافق هستند و همگی باید از ایجاد اختلاف و دودستگی دوری کنیم.



 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان، شیخ ابراهیم بوبر امام‌جمعه اهل‌سنت گوین بندرعباس با اشاره به ویژگی‌های منافق از دیدگاه قرآن‌کریم اظهار کرد: در آیه 142 سوره مبارکه نسا خداوند می‌فرماید:« نَّ الْمُنَافِقِينَ يُخَادِعُونَ اللّهَ وَهُوَ خَادِعُهُمْ وَإِذَا قَامُواْ إِلَى الصَّلاَةِ قَامُواْ كُسَالَى يُرَآؤُونَ النَّاسَ وَلاَ يَذْكُرُونَ اللّهَ إِلاَّ قَلِيلًا»، «منافقان با خدا نيرنگ مى‏كنند و حال آنكه او با آنان نيرنگ خواهد كرد و چون به نماز ايستند با كسالت برخيزند با مردم ريا مى‏كنند و خدا را جز اندكى ياد نمى‏كنند».

وی همچنین با اشاره به آیه 38 سوره مبارکه نسا تشریح کرد: کسانی که اموال خود را ریاکارانه صرف می‌کنند و برای بخشیدن خودنمایی می‌کنند تا مردم ببینند و از آنها تعریف و تمجید کنند از شیطان پیروی می‌کنند و شیطان ایشان را از راه به در برده است.

امام‌جمعه اهل‌سنت گوین بندرعباس با بیان اینکه به نص قرآن‌کریم شخص منافق در صفوف نمازگزاران مومن قرار می‌گیرد و انفاق هم می‌کند اما نماز و انفاقش برای مردم است گفت: سوال اینجاست که با وجود اینکه منافقان در نماز و انفاق هم حضور دارند باید از کجا باید منافق و مومن را از هم تشخیص داد؟

وی با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات مومن تصریح کرد: مومنان امر به معروف کرده و یکدیگر را از زشتی‌ها، اختلافات و ایجاد تفرقه باز می‌دارند اما منافقان در نقطه مقابل امر به منکر و نهی از معروف می‌کنند.

شیخ بوبر با بیان اینکه اگر می‌بینیم برخی در جامعه سعی دارند بین دو همسایه، دو برادر و دو شخص بوسیله امر به معروف و نهی از منکر صلح و سازش برقرار کند مومن هستند اضافه کرد: مومنان کسانی هستند که درصدد تحکیم وحدت جامعه و کاهش تفرقه بین مردم نیستند.

وی با اشاره به تلاش بعضی از مردم در دشوارتر کردن حل اختلافات و شعله‌ور کردن آتش‌های خاموش شده گفت: این صفات و خصوصیات منافقان است و همگی باید از ایجاد اختلاف و دودستگی دوری کنیم.

روابط عمومي دفتر نماينده ولي‌فقيه در امور اهل‌سنت هرمزگان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 25 فروردين 1393برچسب:دشوارکنندگان مسیر وحدت اسلامی منافق هستند, | 17:52 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=