فرمانده نیروی انتظامی استان در همایش هم اندیشی روحانیون اهل سنت جهت جلو گیری از قاچاق کالا و ارزو سل


 


 



www.ostan-ag.gov.ir

فرمانده نیروی انتظامی استان در همایش هم اندیشی روحانیون اهل سنت جهت جلو گیری از قاچاق کالا و ارزو سلاح و مهمات ،مصرف مواد مخدر و تقبیح دینی آن: توسعه باید متوازن و متعادل و با توجه به رویکردها و باورها و اعتقادات  و بافت منطقه باشد تا ثمر بخش باشد /

فرمانده نیروی انتظامی استان در همایش هم اندیشی روحانیون اهل سنت جهت جلو گیری از قاچاق کالا و ارزو سلاح و مهمات ،مصرف مواد مخدر و تقبیح دینی آن: توسعه باید متوازن و متعادل و با توجه به رویکردها و باورها و اعتقادات و بافت منطقه باشد تا ثمر بخش باشد /


به گزارش سایت اطلاع رسانی فرمانداری ارومیه در همایش هم اندیشی روحانیون اهل سنت جهت جلوگیری از قاچاق ارز سلاح و مهمات و مصرف مواد مخدر و تقبیح دینی آن که پنج شنبه 22 اسفند در تالار شمس مجتمع فرهنگی هنری ارومیه ترتیب یافت  سردار یحیی شرفی فرمانده انتظامی استان اظهار داشت : توسعه و امنیت لازم و ملزوم یکدیگرند . وی ادامه داد اگر قرار باشد تا توسعه ای در زمینه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی  در جامعه شکل گیرد باید به جنبه توسعه امنیتی نیز پرداخته شود .وی  خاطر نشان کرد: برای وابستگی هرچه بیشتر افراد به مرزو بوم و توسعه استان باید زمین ها را در اختیار مردم منطقه قرار دهیم تا حس تعلق در آنها بیدار شود .
وی همچنین با اشاره به مشارکت در طرحهای توسعه مشارکت در این امر را ضروری دانست.

سردار شرفی با اشاره به تاثیرات کشورهای همسایه در توسعه ایران عنوان کررد : مطالعات در طرحها باید به صورت مشترک  در راستای هم افزایی توان کشورها صورت بگیرد .وی با اشاره به این نکته که استاندار محترم نیز به توسعه متوازن در استان معتقد می باشند ادامه داد: دغدغه اصلی  استاندار محترم نیز توسعه متوازن بوده و حساسیت زیادی روی این موضوع دارند و تاکید دارند که طرح توسعه متوازن و متعادل از نظر امایش منطقه ای اجرا شود .جایگاه علما در اسلام و تبیین مسایل و موضوعات نیز از موضوعات مورد اشاره فرمانده انتظامی استان در این همایش بود که در این مورد نیز ابراز داشت : علما مرزداران دین و اعتقاد مردم و کشور هستند و جایگاهی بالاتر از جایگاه علما در نزد اسلام و مردم وجود ندارد . بنابراین بهره گیری از ظرفیت این گروه در برنامه های پیشگیری از قاچاق امری الزامی الزامی است  و هدایت و پیشگیری علما راه چاره اساسی است.
 سردار شرفی با بیان اینکه در طول یک هفته 270 نفر توزیع کننده مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده اند افزود: از آغاز سال تاکنون 13 تن مواد مخدر کشف و در همین رابطه 6 هزار نفر توزیع‌کننده مواد مخدر نیز شناسایی و دستگیر شده‌اندوبرخورد با فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر نیز زیاد بوده است .
شرفی در انتها عنوان کرد: انتظار می‌رود علما نیز با نیروهای انتظامی همکاری تنگاتنگ داشته باشند و مردم را در راستای بهتر اجرا شدن آیین و سنن ایرانی در چهارشنبه آخر سال به خصوص در زمینه عدم ضرر و زیان به اموال عمومی و عدم تعرض به حریم خصوصی افراد و عدم خدشه به ارزشهای دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  راهنمایی کنند.

 


 آقای الماسی دبیرهمایش  و شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر ارومیه نیز قاچاق کالا و ارزو سلاح و مصرف مواد مخدر را پدیده ای زشت توصیف نمود که کشور را به چالش  کشاند ه و سر منشا تخلفات فراوان در جامعه  از قبیل اختلاف طبقاتی شدید و به یغما بردن دارائیهای کشور به سود افراد خارجی،  ضربه زدن به تولید و اقتصاد داخلی و بروز اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی و به تبع آن افزایش در بزه های اجتماعی و فرهنگی و بی سرپرست ماندن تعدادی از خانواده ها ی  قربانی این مواد و هم از خانواده های قاچاقچیان که جان خود را از دست می دهند می باشد .الماسی تعداد افرادی که در ارتباط با قاچاق  دچار حوادث طبیعی مانند بهمن و سرما شده اند را 6 نفر اعلام کرد و از این موضوع ابراز تاسف نمود .
وی هم چنین از روحانیت محترم اهل سنت خواست تا در تقبیح این پدیده شوم بیش از پیش کوشا باشند و اقدام جهادی برای ریشه کن کردن قاچاق را ضروری دانسته و از انسداد کامل مرزها در سال آینده برای ممانعت از قاچاق خبر داده و ابراز امیدواری کرد که با عنایت دولت محترم و مردم و نخبگان به اشتغال و تولید مشکلات معیشتی مردم مناطق مرزی نیز برطرف شود .

 

 


سرهنگ محمد احمدی معاون هماهنگی مرزبانی آذربایجان غربی نیز به عنوان سخنران این  همایش ، اظهار داشت: امنیت در مرزها نیازمند مشارکت همگانی وعزم ملی  است.
وی افزود: برای مبارزه با قاچاق در مرزها برنامه‌هایی در پیش گرفته شده است که یکی از این مسائل مهم نیز به کارگیری ظرفیت علمای دینی است. وی انسداد مرزها را در چارچوب ابلاغیه های ستاد کل نیروهای مسلح دانست و اضافه کرد : با این وجود تجربه بارها ثابت کرده است که در برخی موارد تقبیح دینی می‌تواند تاثیرگذارتر از فعالیت فیزیکی در مقابله با کارهای زشت و ناپسند باشد.
وی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی با دارا بودن 965 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است به‌طوری که بحث امنیت در مرزها اولی‌تر از تمام بحث‌ها است.
احمدی عنوان کرد: دشمنان با عرضه مواد مخدر و مشروبات الکلی در بین مردم و خصوصا جوانان مغز جوانان را مورد هدف قرار داده اند تا با این کار خود پایه‌های انقلاب را سست کنند.
وی اعلام کرد: در راستای کاهش قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر، سوخت و ... در مرزها بازارچه‌هایی متناسب با نیاز مناطق در مرزها برپا شده و برخی در دست اجرا است.
احمدی اظهار داشت: آذربایجان غربی با مشارکت نیروهای انتظامی، مرزبانی و مرزنشینان امن‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند.

  ماموستا عابد نقیبی از روحانیون اهل سنت و از اساتید  دانشگاه مذاهب اسلامی  نیز در سخنان خود درهمایش هم‌اندیشی با روحانیون اهل سنت ارومیه جهت پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، سلاح، مهمات و مصرف موادمخدر اظهار داشت: برخورد دولت با معضل اعتیاد در جامعه و مخصوصا در بین جوانان قابل تحسین است.
وی افزود: سبک زندگی اسلامی چون براساس معارف الهی پایه‌ریزی شده است انسان را به سعادت واقعی می‌رساند اما این سعادت زمانی دست یافتنی می‌شود که راهنمایی برای آن وجود داشته باشد.
نقیبی تصریح کرد: متاسفانه دشمنان اسلام ‌می‌خواهند این اصالت را که تنها دلیل استحکام خانواده‌ها و امت اسلامی است از بین ببرند.
وی خاطرنشان کرد: اهل سنت نیز از معرفه‌های دین اسلام پیروی می‌کنند و در اسلام اینکه انسان خود را با دست خود در هلاکت بیندازد گناه است و اگر کسی بالاجبار دست به کار خلاف می‌زند باید به شناسایی ریشه‌های آن اقدام کرد.
نقیبی اشاره کرد: بالطبع افزایش قاچاق در مرزهای آذربایجان غربی جرم‌هایی چون درگیری، گروگان، طلاق، ناامنی، فساد اخلاقی و اجتماعی و ... در جامعه گسترش یافته است و بیشتر این جرم‌ها گریبان‌گیر جوانان بوده است.
وی تاکید کرد: دین بزرگترین عامل بازدارنده مردم از ارتکاب کار خلاف است و روحانیون و علما تنها کسانی هستند که بار سنگین این رسالت بزرگ بر دوش آنان است.
کارشناس دینی دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: رشد نامتناسب جامعه با وضعیت اقتصادی موجود، عدم سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال در مناطق مرزی و کم‌کاری علمای دینی در تقبیح موارد جرم دلیل افزایش جرایم در جامعه است.

 


 ماموستا عبدالرحمان محمدپور  سخنران دیگر این همم اندیشی در سخنان خودبا اشاره به هدف از برگزاری چنین همایشها، اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش ارائه راهکارهای اجرایی در راستای مبارزه با قاچاق است.
وی افزود: یکی از اهداف ادیان و به ویژه نسخه کامل آن یعنی اسلام  بسترسازی مناسب برای رسیدن انسان به تعالی و جایگاه والای انسانی است.
محمدپور تصریح کرد: دین اسلام برای هر مشکلی راهکاری در اختیار ما قرار داده است که با جذب مسائل و دفع مفاسد می‌توانیم زمینه خوبی برای رفع مشکلات فراهم سازیم.
وی خاطرنشان کرد: بعد از پیامبران علما سرقافله کاروان بشریت برای رساندن آن‌ها به مقام والای بشری هستند که باید با راهنمایی‌های خود آنان را از ارتکاب به جرم و خلاف باز دارند.
محمدپور اعلام کرد: در گذشته مشروبات الکلی در میان اهل سنت از جایگاه پستی برخوردار بود به‌گونه‌ای که اگر کسی قصد بیان نام آن را داشت باید قبل از آن چندبار عبارت حاشا را به کار می‌برد که  متاسفانه این قباحت از میان رفته و قاچاق مشروبات الکلی افزایش یافته است.
کارشناس امور دینی اهل سنت ارومیه بیان کرد: قاچاق کالا، ارز، مواد مخدر و ... پیامدهای مفسدانه‌ای دارد بیشترین این پیامدها جوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی عامل اصلی رشد قاچاق در مرزهای آذربایجان غربی را بی‌سوادی نامید و عنوان کرد: سطح بی‌سوادی در مرزها به حد چشمگیری پایین است که بیشتر مشکلات جوانان این خطه از آن نشات می‌گیرد.
محمدپور تصریح کرد: دشمنان در مرزها امنیت اقتصادی ما را مورد هدف قرار داده است که امر قاچاق باعث تضعیف اقتصادی استان می‌شود.
وی ادامه داد: امروزه مواد مخدر حربه سیاسی علیه کشورهای اسلامی و انقلابی شده است که ایران در مرکز این کشورها قرار دارد.
محمدپور خاطرنشان کرد: روحانیت چون در بطن جامعه قرار دارند بیشتر از هر کسی در این موارد در قبال مردم مسئول هستند زیرا در سایه روحانیت رشد سیاسی، امنیتی و اقتصادی ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به مضرات مواد مخدر در جامعه تاکید کرد: مواد مخدر بزرگترین تهدید کننده سلامت و امنیت جامعه است.
کارشناس امور دینی اهل سنت ارومیه ابراز کرد: انتظار می‌رود با ایجاد اشتغال مناسب با بافت مناطق در مناطق مرزی مشکل قاچاق نیز حل شود.

 






الخميس, مارس 13, 2014  11:06 ق.ظ

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



value=