ماموستا دکتر عابد نقیبی : ایران درمبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر کارنامه درخشانی دارد
کد خبر: 81086604 (3903377) 

ماموستا دکتر عابد نقیبی : ایران درمبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر کارنامه درخشانی دارد

ارومیه - ایرنا - روحانی اهل سنت و استاد سنت دانشگاه مذاهب اسلامی گفت : نظام جمهوری اسلامی در مبارزه با قاچاق ، بخصوص سوداگران مرگ کارنامه درخشانی دارد.

 

ماموستا عابد نقیبی روز پنجشنبه در همایش هم اندیشی با روحانیان اهل سنت ارومیه که با هدف پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، سلاح، مهمات و مصرف مواد مخدر در تالار ر شمس ارومیه ترتیب یافته بود افزود : دولت و مسوولان نظام جمهوری اسلامی در مبارزه با قاچاق مخصوصا قاچاق مواد مخدر به شایستگی عمل کرده اند و می توان گفت اقدام آنها قابل تقدیر است .

وی با اشاره به تبلیغات منفی برخی کشورهای عربی نظیر عربستان علیه اهل سنت ایران اسلامی گفت : عربستان انگشت اتهام را بسوی اهل سنت ایران نشانه گرفته و آگاهانه یا نااگاهانه معتقداست اهل سنت در زمینه قاچاق نقش آفرینی می کنند .

ماموستا نقیبی ادامه داد : باید در برابر این تبلیغات و اتهامات گفت براساس فقه اهل سنت مصرف و قاچاق مواد مخدر عملی قبیح و زننده است این عمل موجب سلب سلامتی و آرامش از جامعه می شود .

وی افزود : علمای اهل سنت معتقدند مصرف مواد مخدر آثار شومی بدنبال داشته و بنیان خانواده را متزلزل می کند .

این استاد دانشگاه با اشاره به احادیثی از نبی مکرم اسلام (ص) اضافه کرد : بنا به فرموده پیامبر بزرگوار اسلام (ص) هرچیزی که موجب مستی و نئشگی انسان شده و او را وادار به اعمال و حرکاتی ناپسند کند از نظر اسلام قبیح و مردود است .

وی افزود: سبک زندگی اسلامی براساس معارف الهی پایه ریزی شده است و انسان را به سعادت واقعی می رساند اما این سعادت زمانی دست یافتنی می شود که راهنمایی چون روحانیت برای آن وجود داشته باشد.

نقیبی اضافه کرد: متاسفانه دشمنان اسلام می خواهند این اصالت را که تنها دلیل استحکام خانواده ها و امت اسلامی است از بین ببرند.

وی اضافه کرد: اهل سنت از مولفه های دین اسلام پیروی می کنند و در اسلام اینکه انسان خود را با دست خود در هلاکت بیندازد گناه است و اگر کسی بالاجبار دست به کار خلاف می زند باید به شناسایی ریشه های آن اقدام کرد.

نقیبی اظهار کرد: بدون شک افزایش قاچاق به دنبال خود جرم هایی چون درگیری، گروگان گیری، طلاق، ناامنی، فساد اخلاقی و اجتماعی را در جامعه بوجود می آورد .

وی تاکید کرد: دین بزرگترین عامل بازدارنده مردم از ارتکاب به کار خلاف است و روحانیون و علما تنها کسانی هستند که بار سنگین این رسالت بزرگ را بردوش دارند .

ماموستا نقیبی افزود : رشد نامتناسب جامعه با وضعیت اقتصادی موجود، عدم سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال در مناطق مرزی و کم کاری علمای دینی در تقبیح موارد جرم از جمله عوامل اصلی گرایش جوانان بسوی قاچاق و جرایم دیگر است.

8135/583

 

انتهای پیام /*


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 25 اسفند 1392برچسب:ماموستا دکتر عابد نقیبی : ایران درمبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر کارنامه درخشانی دارد, | 20:45 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=