خشونت و افراط گرایی بزرگترین چالش جهان اسلام است


امام جمعه اهل سنت نگین شهر استان گلستان:
خشونت و افراط گرایی بزرگترین چالش جهان اسلام است

امروز خشونت و افراط گرایی به عنوان بزرگترین چالش جهان اسلام را تهدید می کند. باید راه میانه رویی را در پیش گرفت چرا که این مسائل غیراخلاقی و دینی در شان امت اسلامی نیست.



 

ابوبکر آخوند خوجملی امام جمعه اهل سنت نگین شهر از توابع استان گلستان با اشاره به اینکه مهمترین چالش در دنیای اسلام افراط گرایی است، گفت: امت اسلامی باید نیرویش را در جهت دفع  رژیم صیونیستی و دیگر دشمنان اسلام به کار ببرند و با تمام توان برای پاسداری از مقدسات اسلام که همان قرآن و سنت و پیغمبر است، تلاش کنند.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر افزود: امروز خشونت و افراط گرایی، به عنوان بزرگترین چالش، جهان اسلام را تهدید می کند. باید راه میانه رویی را در پیش گرفت چرا که  این مسائل غیراخلاقی و دینی در شان امت اسلامی نیست.

خوجملی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران استقبال عظیمی از اسلام و آموزه های دینی شد و اسباب نگرانی نظام سلطه را فراهم کرد، گفت: نظام سلطه برای اینکه با اسلام گرایی در جهان و روند آن مقابله کند، با تشکیل گروهای ترویستی تکفیری، به ترویج افراط گرایی و تفرقه روی آورد.

وی ادامه داد: میانه روی در امور مذهبی و حتی در تمام مسائل به ویژه دین، اسلام  را از آسیب دور نگاه می دارد برای حفظ انسجام و وحدت اسلامی باید علما به خصوص دولتمردان اسلامی و رسانه های ملی  مشترکات دینی را ترویج داده و احترام گذاشتن به عقاید و باورهای مسلمین، همانطور که مورد تأکید مقام معظم رهبری است به عنوان فرهنگ نهادینه شود.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر بهترین راهکار برای برطرف کردن چالش های جهان اسلام و بررسی مشکلات مسلمانان در کشورهای اسلامی را تشکیل گردهمایی ها و نشست هایی دانست که مصداق بارز آن کنفرانس جهانی وحدت اسلامی است که سالانه در ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) برگزار می شود.

خوجملی در انتها عنوان کرد: نشست ها و کنفرانس ها فرصتی مناسب برای شناخت عقاید و تبادل افکار علما و فرهیختگان دینی در کشورهای اسلامی می باشند و باید از حضور این علما و فرهیختگان  برای ایجاد انسجام و وحدت بیشتر در جهان اسلام بهره برد.

تقريب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 4 اسفند 1392برچسب:خشونت و افراط گرایی بزرگترین چالش جهان اسلام است, | 17:49 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=