زکات مهم‌ترین ابزار استوارسازی عدالت است
 
حجت الاسلام والمسلمین یونسی، دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی از دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت بازدید نمودند
هدف ما ايجاد فضاي تعاملي و زندگي مسالمت‌آميز شيعه و سني در كشور است

اقدامات خوبي توسط دبیرخانه شورای برنامه ربزی انجام شده است



 

دستیار ویژه رییس جمهور با اشاره به این که اشتراکات دینی بین شیعه و اهل سنت بسیار زیاد است، اظهار داشت: هدف ما ايجاد فضاي تعاملي و زندگي مسالمت‌آميز شيعه و سني در كشور است.

وی با اشاره به این که بيشتر اختلافات، تاريخي است، تاکید کرد: نگاه افراطي به مسئله شیعه و سنی، مضر است.

حجت الاسلام والمسلمین یونسی در ادامه ابراز داشت: در این راستا باید اهل‌سنت تقريبي را تقويت و حمايت كرد. هر چه مشتركات بيشتر باشد، مشكلات خيلي كمتر مي‌شود.

دستیار ویژه رییس جمهور در دیدار دبیر شورای برنامه ریزی و معاونین دبیرخانه اظهار داشت: گزارش اوليه شما ذهنيت بنده را نسبت به دبيرخانه اصلاح كرد و اقدامات خوبي توسط دبیرخانه شورای برنامه ربزی انجام شده است. و  البته اطلاع ‌رساني دقيق در  این راستا بسيار مفيد است.

حجت الاسلام والمسلمین یونسی اضافه کرد: وظيفه ما حمايت از شما و جامعه‌المصطفي و... است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عرب نیا دبیر شورای برنامه ریزی:

ارائه خدمات به روحانیون اهل سنت به صورت يكپارچه است

حجت الاسلام والمسلمین عرب نیا با اشاره به این که خدمات مالي توسط دبيرخانه و خدمات رفاهي توسط مركز خدمات به جامعه مخاطب ارائه مي‌شود، اظهار داشت: شوراي نمايندگان نسبت به همه امور مذهبي جامعه اهل‌سنت تدبير اتخاذ كرده است. ارائه خدمات به صورت يكپارچه است.

دبیر شورای برنامه ریزی در خصوص مسئله تدریس اساتید مدارس علوم دینی اهل سنت بیان داشت: روحانیون براي تدريس در هر سطحي، بايد مدرك تحصيلي يك سطح بالاتر را داشته و سابقه مشخصي از تدريس داشته باشند.

دبیر شورای برنامه ریزی اضافه کرد: طراحي سؤالات و اختبار توسط روحانیون  اهل‌سنت انجام مي‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عرب نیا، در دیدار دستیار ویژه رییس جمهور با اشاره به این که در سامانه "نام" اطلاعات 37 هزار طلبه و روحاني ثبت و موجود است، نسبت به سهميه عمره طلاب و روحانيون اهل‌سنت در سال جاری تاکید کرد.

دبیر شورای برنامه ریزی به دستیار ویژه رییس جمهور پيشنهاد کرد تا در جلسات شوراي نمايندگان و شوراي برنامه‌ريزي حضور يابند.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین نگارش، معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه اظهار داشت: براي اولين بار در سال 91 در چهار سطح آزمون جامع برگزار كرديم كه استقبال بسيار خوبي از آن صورت گرفت. هم چنين آزمون ارتقاي سطح مدرسين، و براي روحانيون شاغل هم به صورت جداگانه آزمون برگزار كرديم.

وی با اشاره به این که حدود 13 هزار طلبه تحت پوشش داريم، گفت: امور نظام ‌وظيفه طلاب را پي‌گيري كرده‌ايم و صدور كارت هوشمند در حال انجام است.

معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه با اشاره به این که براي حدود 1800 نفر از اساتيد اهل سنت مجوز تدريس صادر كرده‌ايم بیان داشت: ما بدون قصد دخالت، به برنامه‌ريزي مي‌پردازيم.

 

معاون فرهنگی و رفاهی دبیرخانه شورای برنامه ریزی:

در پرتو تقويت هويت ملي و مشتركات ديني، تهديد‌ها به فرصت تبديل می شود

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین هاجري، معاون فرهنگی و رفاهی دبیرخانه با اشاره به این که خرده فرهنگ‌ها در هر جامعه‌اي هم مي‌تواند تهديد و هم فرصت باشد، اظهار داشت: دشمنان همواره درصدد جداسازي و رويارو كردن شيعه و سنی بر آمده اند.

معاون فرهنگی و رفاهی دبیرخانه با اشاره به سپری شدن چند سال از تشكيل دبیرخانه، ابراز داشت: در این مدت تلاش شد از طريق اقداماتی همچون تقويت هويت ملي و مشتركات ديني، مثل قرآن، پيامبر (ص)، انقلاب، دشمن مشترك، شهدای روحانی، سفر عمره و اعزام مبلغان به خارج از كشور ...؛ و جلوگيري و مخالفت با همه اموري كه افتراقات را تقويت مي‌كند، مثل بحث استهلال، و تشكيل ستاد استهلال به صورت مشترك، تهيه كتاب مباني فقهي استهلال، تعديل شبكه‌هاي ماهواره‌اي داخلي به صورت مشترك؛ و هم چنین تعامل با روحانیون اهل‌سنت در برنامه‌ريزي و اجراي برنامه‌هاي دبيرخانه و مشاركت مؤثر روحانیون، تهديد‌ها، تبديل به فرصت شود.

 

قابل ذکر است: سایر مسئولان دبیرخانه با توجه به حوزه مسئولیت خود، نکات قابل توجه ای را مطرح کردند.

اخبار دبيرخانه


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:زکات مهم‌ترین ابزار استوارسازی عدالت است, | 20:34 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=