گمانه زنی صدای آمریکا برای ریاست جمهوری قاسم سلیمانی

 

گمانه زنی صدای آمریکا برای ریاست جمهوری قاسم سلیمانیبه گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، تلویزیون دولتی "صدای آمریکا" (voa) جمعه 12 خرداد (June.01) با دعوت از "علی آلفونه" کارشناس مسائل نظامی و پژوهشگر دانشکده امریکن اینترپرایز واشنگتن، ویژگی های فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" را به بحث گذاشت.
مجری شبکه خطاب به آلفونه گفت: «قاسم سلیمانی و سپاه قدس همیشه در یک هاله رمزآلودی بوده اند. شما سه مطلب در مورد قاسم سلیمانی نوشته اید، منابع تان از کجا بوده؟»
این پژوهشگر مسائل نظامی پاسخ داد: «در تمام دنیا جمع آوری اطلاعات شخصی در مورد رؤسا و فرماندهان نیروهای سرویس های مخفی و سری، فوق العاده سخت و دشوار است. اتفاقاً در مورد قاسم سلیمانی من متوجه شدم که در مطبوعات جمهوری اسلامی و وب سایت های حامی آقای سلیمانی و همچنین در نشریات سپاه پاسداران و خصوصاً سری مطالعات جنگ سپاه که تاکنون 14 یا 15 جلد کتاب از این دوره 50 جلدی به چاپ رسیده است، اطلاعات فوق العاده جالبی در مورد آقای سلیمانی می شود پیدا کرد. به همین خاطر اعتقاد دارم دلیل سهولت دسترسی به اطلاعات در مورد ایشان این است که برنامه سپاه با آقای قاسمی بسیار فراتر از فرماندهی سپاه قدس است.»
آلفونه در ادامه، احتمال کاندیداتوری سردار سلیمانی در انتخابات آینده را یکی از دلایل سهولت دسترسی به اطلاعات در مورد ایشان ارزیابی کرد و افزود: «آقای سلیمانی در عمل تبدیل شده به مظهر آنچه که سردمداران جمهوری اسلامی آن را [عامل] پیروزی ایران بر آمریکا در عراق و افغانستان می دانند. از همین جهت -خصوصاً اگر در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، اتمسفر امنیتی کماکان علیه ایران وجود داشته باشد- آقای سلیمانی حتی می تواند کاندیدای ریاست جمهوری باشد.»
کارشناس صدای آمریکا در پاسخ به این سؤال که "سلیمانی کیست؟" اظهار داشت: «دولت آمریکا به اشتباه اعتقاد دارد که سلیمانی متولد قم است. در صورتی که همه می دانند ایشان متولد "کلات ملک" از توابع راور کرمان است. ایشان شخصیت شناخته شده ای است و قهرمان بسیاری از کرمانی هاست. پدر ایشان یک کشاورز بود و وضعیت مالی خوبی نداشت. این مسأله ای است که برای خیلی از هموطنان ما می تواند ملموس باشد. محرومیت، فقر و سعی خانواده های ایرانی برای مبارزه با آن؛ آقای سلیمانی در سن سیزده سالگی در حالی که احتمالاً بیشتر از پنج کلاس سواد نداشته، روستای خودش را ترک می کند و همراه با پسرعموی خودش به کرمان می رود. در ده ایشان خودرو نبوده، ماشین نبوده و تنها یک اتوبوس هفته ای یکبار می آمده که روستایی ها را به شهر ببرد. اینها در آن سن خرد به کرمان می روند و آقای سلیمانی خودش شروع می کند به بنایی کردن، دقت کنید! بنایی یک مدرسه که به نظر من این هم خودش نمادین و سمبلیک است. نخستین درآمدی هم که آقای سلیمانی از این راه به دست می آورد برای پرداختن قرض های پدرش می دهد. باید در مورد شخصیت هایی مثل آقای سلیمانی انصاف را رعایت کرد و واقعاً این اخلاق وارسته ایشان را می رساند که واقعاً در آن سن، این مسؤولیت را احساس کرده و به خانواده خودش از طریق بنایی در کرمان کمک کرده.»
در ادامه برنامه، ضمن تأکید بر شخصیت کاریزماتیک سردار سلیمانی، فیلمی از ایشان نمایش داده می شود و آلفونه در حاشیه تصاویر پخش شده می گوید: «من شخصاً هیچ شکی ندارم که آقای قاسم سلیمانی اشک ها و گریه هایش از روی خلوص نیت است؛ هیچ برای فریب نیست. ایشان اعتقاد به چیزهایی داشته که 8 سال از بهترین سال های عمرش را خرج و هزینه دفاع از ایران در جنگ با عراق کرده است.»
البته ناگفته نماند که کارشناس نظامی شبکه دولتی امریکا در پایان اظهارات خود با اشاره به هشدار ژنرال پترائوس راجع به خطر شکل گیری "هسته های مردمی حزب الله در سراسر جهان" ، مدعی دخالت نیروی قدس سپاه در تحولات سوریه[!] شد و مأموریت این شاخه را "گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه" قلمداد کرد.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:گمانه زنی صدای آمریکا برای ریاست جمهوری قاسم سلیمانیبه , | 17:46 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=