بررسی تأثیرات کنفرانس وحدت در گفتگو با علمای اهل سنت
بررسی تأثیرات کنفرانس وحدت در گفتگو با علمای اهل سنت
 
کد مطلب: 14780
 
امروز ما شاهد آن هستیم كه در دنیا آن تبلیغات سوء و گسترده‌ای كه در زمینه تفرقه علیه ملت اسلامی انجام می‌گیرد در كشوری چون جمهوری اسلامی ایران كه پرچمدار اسلام است، با برگزاری كنفرانسی خنثی می‌شود.
بررسی تأثیرات کنفرانس وحدت در گفتگو با علمای اهل سنت
 
 

طی روز های ۸ و ۹ بهمن شاهد برگزاری بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی با حضور علماء و شخصیت های برجسته جهان اسلام در تهران بودیم پیرامون برگزاری کنفرانس وحدت و تأثیرات این کنفرانس بر اتحاد مسلمانان خبرنگار ما با چند تن از علمای اهل سنت کشور مان به گفتگو پرداخته است. 

"عبدالغنی دهانی" از علمای حنفی مذهب و از مدرسین حوزه علمیه اهل سنت زاهدان پیرامون راهکار های ارائه شده در کنفرانس وحدت گفت: راهکار هایی که در کنفرانس وحدت ارائه می شود هرچند صد درصد آن عملی نمی شود ولی تا حدودی این راهکارها می تواند چشم اندازی برای آینده گان باشد تا بتوانند از آن بهره بگیرند چون اکثر کسانی که از کشور های خارجی در این جلسات شرکت می کنند آن چنان مسئولیت سیاسی مهمی در کشورشان ندارند که بتوانند در کشورشان مؤثر باشند اما به عنوان یک مبلغ وحدت می توانند وحدت را تبلیغ کنند و اینکه به عنوان یک روحانی در جامعه تأثیر گذار باشند بسیار مفید هستند و راهکار هایی که در این نشست ها ارائه می شود را در جامعه خود تبلیغ کنند.

وی افزود: یکی از نقاط ضعف این کنفرانس که الان بیست وششمین دوره آن برگزار شد، این است که در این نشست ها سلسله مشکلات و چالش هایی مطرح می شود و هر ساله هم این چالش های گوناگون گفته می شود اما بایستی اقدام عملی روی این مسائل و موضوعات صورت گیرد مثلا بیایند بررسی کنند که از سال قبل تاکنون نقاط قوت و ضعف ما چی بوده و تا نقاط ضعف را تقویت کنیم و آن نقاطی هم که قوی است را قوی تر کنیم اگر این مسئله را پیش ببریم بسیار مفید خواهد بود. دومین مسئله این است اگر دوست داریم که وحدت داشته باشیم وحدت ظاهری فایده ندارد باید اخلاص در وحدت باشد و وحدت قلبی باشد مثلا اگر اهل سنت می گویند که تشیعه مسلمانند و هیچ فرقی با اهل سنت ندارند خوب پس چرا پشت سر همدیگر نماز نمی خوانند و عده ای این مسئله را اجرا نمی کنند بنابراین نباید نفاق باشد باید این وحدت از ته دل و خالصانه باشد در این صورت است که عملی خواهد شد.

سخنرانی علمای اهل سنت کشور در کنفرانس وحدت
دکتر "عابد نقیبی" شافعی مذهب و استاد حوزه و دانشگاه از استان آذربایجان غربی پیرامون برگزاری کنفرانس وحدت گفت: این بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی است که در ایران اسلامی برگزار می شود البته کار بسیار خوبی است زیرا از بسیاری از کشور ها نمایندگانی در این کنفرانس حضور دارند این دیدار ها، گفتگوها، تبادل نظرات و بحث و بررسی ها تأثیرات بسزایی دارد در کنفرانس امسال مباحث بسیار مفیدی پیرامون فقه و فقه تطبیقی ارائه شد اینها بسیار تأثیر گذار است و اگر کسی باشد که به دنبال تحقیق هم نباشد این بحث ها جرقه و شروع خوبی است که به دنبال مسائل تقریبی و حقیقت برود.

وی افزود: باید به این نکته هم توجه شود ما در ایران اسلامی اقوام مختلفی با مذاهب مختلف داریم بیشتر سخنران های کنفرانس از کشور های خارجی بودند بسیار خوب بود که علمایی از استان های اهل سنت کشور هم در این کنفرانس سخنرانی می کردند چوب بهتر می شد که خود خارجی ها از زبان ما اهل سنت که در ایران زندگی می کنیم بشنوند که ما وحدت به معنای واقعی داریم و این مسئله بسیار تأثیر گذار بود. 

تشکیل کمیسیون نظارت
مولوی "ساداتی" امام جمعه اهل سنت سراوان و حنفی مذهب نیز پیرامون کنفرانس وحدت گفت: از آنجایی که شخصیت های اسلامی از کشور های مختلف در این کنفرانس شرکت دارند و قطعا در بسیاری از مسائل می توانند در رابطه با موضوعات مختلف جهان اسلام اثر گذار باشند و همانطور که مطلعید از کشور های مختلف افراد و شخصیت های زیادی حضور داشتند اینها قطعا می توانند در مسائل مختلف جهانی به نفع اسلام و وحدت اسلامی مؤثر باشند.

وی افزود: من سال های مختلف در این کنفرانس شرکت کردم چون در گذشته این کنفرانس اثرات بسیار خوبی داشته از این جهت است که می بینیم دشمنان وحدت اسلامی هم تلاش دارند که به عناوین مختلف تفرقه اندازی بین مسلمانان را بیشتر کند و این مسئله باید در کنفرانس های وحدت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه اهل سنت سراوان اظهار داشت: من پیشنهاد می کنم کمیسیون های از مناطق متلف با حضور علماء و فرهنگیان تشکیل شود و این کمیسیون ها می توانند نظارت بر کنفرانس داشته باشند و نتایج این نظارت ها قطعا در بهتر برگزاری کنفرانس وحدت در سال های بعدی مفید واقع می شود.

http://www.siasatema.com/vdcjyaev.uqexozsffu.html


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 21 آذر 1392برچسب:بررسی تأثیرات کنفرانس وحدت در گفتگو با علمای اهل سنت , | 16:18 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=