روشنگری در مورد تفکرات تکفیری وظیفه همه روحانیون است
 
امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل:
روشنگری در مورد تفکرات تکفیری وظیفه همه روحانیون است

شیخ حسین بازماندگان با بیان اینکه سرچشمه تفکرات وهابی از خوارج صدر اسلام است گفت: وظیفه همه علما، مبلغان دینی وروحانیون روشنگری در خصوص فتنه وهابیت تحت عنوان تکفیر کردن اهل‌قبله است.



 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان، شیخ حسین بازماندگان امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل در همایش علمی «نقد اندیشه‌های تکفیری و افراطی‌گری مذهبی» در بندرخمیر با اشاره به نتایج و بازده خوب همایش‌های دشمن‌شناسی و ضد وهابیت گفت: خوب است این همایش‌ها در همه شهرهای استان برگزار شود تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اسلام از مسلمان عقلانیت، اخلاق و همزیستی با برادر دینی می‌خواهد گفت: محبوب‌ترین افراد نزد پیامبر اسلام(ص) خوش‌اخلاق‌ترین افراد بودند.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل با بیان اینکه طبق روایات کامل‌ترین اشخاص خوش اخلاق‌ترین افراد هستند گفت: اما متاسفانه  امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی بداخلاقی رواج پیدا کرده و برخی مسلمانان به برخی دیگر توهین کرده آنها را تکفیر می‌کنند.

وی با بیان اینکه سرچشمه تفکرات وهابی از خوارج صدر اسلام است گفت: وظیفه ما علما روشنگری در خصوص فتنه وهابیت تحت عنوان تکفیر کردن اهل‌قبله است.

شیخ بازماندگان با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) همواره مسئولین و روحانیون و مبلغان را از خطر وهابیت و تفکر تکفیری برحذر می‌دارند و روشنگری می‌کنند گفت: ما هم که خود را پیرو رهبر معظم انقلاب می‌دانیم باید به مردم آگاهی بدهیم تا به جامعه ما آسیب نرسد.

اضافه می‌شود، همایش علمی «نقد اندیشه‌های تکفیری و افراطی‌گری مذهبی» با حضور قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان، امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس، امام‌جمعه شیعه و اهل‌سنت بندرخمیر، فرمانده سپاه بندرخمیر و جمعی از ائمه جمعه و جماعات و مردم بندرخمیر در سالن آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

روابط عمومي دفتر نماينده ولي‌فقيه در امور اهل‌سنت هرمزگان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 19 آذر 1392برچسب:روشنگری در مورد تفکرات تکفیری وظیفه همه روحانیون است, | 13:39 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=