عالمان دین به تفکرات وهابیت هجوم بیاورند/ اهل‌سنت در راه مقابله با وهابیت، علمای شهید دارد
 
عالمان دین به تفکرات وهابیت هجوم بیاورند
عالمان دین به تفکرات وهابیت هجوم بیاورند/ اهل‌سنت در راه مقابله با وهابیت، علمای شهید دارد

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس با بیان اینکه در برخورد با مسئله وهابیت نباید مدافعانه عمل شود گفت: ما به عنوان عالمان دین باید به تفکرات وهابی و تکفیری هجوم بیاوریم و پایه‌های پوشالی آنها را بلرزانیم چون ما بر حقیم و حقانیت هیچگاه با دفاع به دست نمی‌آید.



 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان، سید عبدالباعث قتالی امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس در همایش علمی «نقد اندیشه‌های تکفیری و افراطی‌گری مذهبی» در بندرخمیر با اشاره به رایزنی‌ها و مشاوره‌های برگزار کنندگان این همایش با وی گفت: نتیجه این همایش بعدها و در یک دوره بلندمدت نمایان می‌شود.

وی با بیان اینکه در هرمزگان شیعه و اهل‌سنت زندگی همراه با تفاهم دارند اظهار کرد: روابط دوستانه و برادرانه شیعه و اهل‌سنت در این استان نمونه‌ای برای دیگر استان‌ها است.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس با بیان اینکه در برخورد با مسئله وهابیت نباید مدافعانه عمل شود گفت: ما به عنوان عالمان دین باید به تفکرات وهابی و تکفیری هجوم بیاوریم و پایه‌های پوشالی آنها بلرزانیم چون ما بر حقیم و حقانیت هیچگاه با دفاع به دست نمی‌آید.

وی با بیان اینکه اهل‌سنت در راه مقابله با وهابیت، عالم شهید دارد تصریح کرد: علمای بسیاری بودند که در راه تبیین فقه اصیل اهل‌سنت و روشنگری در مورد وهابیت شهید شدند و وهابیت سعی کرد با ترور تفکرات آنها را بکشد.

شیخ قتالی با اشاره به اینکه وهابیت روی کلمه «بدعت» مانور می‌دهند گفت: خیلی از مسائلی که وهابیت می‌گوید بدعت است از نظر ما، سنت پیامبر(ص) می‌باشد.

اضافه می‌شود، همایش علمی «نقد اندیشه‌های تکفیری و افراطی‌گری مذهبی» با حضور قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان، امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس، امام‌جمعه شیعه و اهل‌سنت بندرخمیر، فرمانده سپاه بندرخمیر و جمعی از ائمه جمعه و جماعات و مردم بندرخمیر در سالن آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

روابط عمومي دفتر نماينده ولي‌فقيه در امور اهل‌سنت هرمزگان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 19 آذر 1392برچسب:عالمان دین به تفکرات وهابیت هجوم بیاورند/ اهل‌سنت در راه مقابله با وهابیت، علمای شهید دارد, | 13:38 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=