ضرورت تلاش كشورهای جهان برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری در خاورمیانه
رئیس جمهور در دیدارِ نخست وزیر سوریه تأكید كرد:
ضرورت تلاش كشورهای جهان برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری در خاورمیانه
ضرورت تلاش كشورهای جهان برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری در خاورمیانه
 
رییس‌جمهور، صبح امروز در دیدارِ نخست وزیر سوریه، ضمن ستایش مقاومت ملت این كشور در برابر فشارهای داخلی و خارجی، از تروریسم و افراطی‌گری بعنوان بزرگترین معضلی كه منطقه از آن رنج می‌برد یاد كرد كه همه باید برای مقابله با آن، تلاش كنند.

به گزارش تقریب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،دکتر
 حسن روحانی با اشاره به اینكه اكنون خطرناكترین تروریست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، در سوریه اجتماع کرده‌اند، تأکید کرد: معضل تروریسم و افراطی‌گری برای همه جهان و بخصوص ملت‌های منطقه خطرناک خواهد بود و همه كشورها باید برای مقابله با این خطر تلاش كنند.
رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیك وسیع دولت برای جلوگیری از وقوع جنگ در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران در صحنه سیاسی فعال بود و تمام تلاش‌ها و مساعی خود را به كار گرفت تا از تحمیل جنگ به منطقه و به سوریه جلوگیری كند.
رئیس جمهور با اشاره به رایزنی و گفتگوهای خود با رؤسای كشورهای تاثیرگذار جهانی و منطقه‌ای در این خصوص كه سوریه بتواند با كمترین هزینه و بدون جنگ از این وضعیت عبور کند، یاد آور شد: البته دولت و ملت سوریه نیز هوشمندانه بهانه را از قدرت‌های بزرگ گرفتند تا جنگ و حمله نظامی در این کشور رخ ندهد.
رئیس جمهور با تأكید بر اقدامات كشورمان در رایزنی با كشورهای همسایه درخصوص كاهش مصائب و مشكلات مردم سوریه گفت: جمهوری اسلامی از همه همسایگان خود خواسته است تلاش‌های انسان دوستانه را برای كاستن از آلام مردم سوریه بكار بندند و خود نیز در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد كرد.
دكتر روحانی در ادامه با دوست و برادر خواندن ملت سوریه، ابراز امیدواری كرد روابط دوجانبه تهران و دمشق در همه زمینه‌ها تحکیم و توسعه یابد. 

در این دیدار وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه نیز با ابلاغ بهترین سلام‌های گرم رییس جمهور، دولت و ملت سوریه به دکتر روحانی، توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ را تبریك گفت و افزود: این توافق، یک پیروزی تاریخی برای رهبری، رییس جمهور و ملت ایران است كه تأثیرات مثبتی هم در شرایط منطقه و همچنین در اوضاع جهانی برجای خواهد گذاشت.
نخست وزیر سوریه همچنین تلاش‌های دولت جدید در ماه‌های اخیر در سطح جهانی را تجلی‌گر پیروزی صلح و نرمش قهرمانانه دانست و گفت: این دستاوردها، بیانگر مقاومت ملت ایران، هدایت رهبری و تدبیر دکتر روحانی بود كه منجر به تضمین حق طبیعی ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز شد.
وائل الحلقی همچنین حادثه زلزله بوشهر که منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از هموطنان كشورمان شد را به رئیس جمهور و ملت ایران تسلیت گفت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:ضرورت تلاش كشورهای جهان برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری در خاورمیانه, | 17:54 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=