حجت‌الاسلام محرم‌علی فراشی
 
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:
عاشورا منشور جاویدان تاریخ اسلام است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: عاشورا منشوری جاوید در تاریخ اسلام است که هرگز غبار کهنه‎گی به خود نمی‌گیرد، همانگونه که شعائر اسلامی هیچ وقت کهنه نمی‌شود.



 

حجت‌الاسلام محرم‌علی فراشی در همایش هیئت‌های مذهبی سریش‌آباد که در فرمانداری قروه برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اینکه قرن‌ها از واقعه عاشورا می‌گذرد، عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) همچنان زنده و پرشور است.

فراشی ماندگاری و پویایی دین مبین اسلام را نشات گرفته از مظلومیت و حقانیت سیدالشهدا و واقعه عاشورا دانست و بیان داشت: هدایت‌گری جامعه بشری و احیای ارزش‌های دین مبین اسلام از مهم‌ترین اهداف امام حسین(ع)‌ از قیام عاشورا بود.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با قیام عاشورا یک بیداری را در دل‌ها به وجود آورد و باب اعتراض بر حاکمان را باز کرد، افزود: تضعیف سیاسی و اجتماعی حکومت بنی‌امیه یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای قیام امام حسین(ع)  بود.

فراشی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با حرکت خود به مسلمانان این جرأت را داد که علیه حاکمیت جابر و منحرف به پا خیزند.

وی بصیرت‌افزایی را یکی از مهم‌ترین پیام‌های قیام عاشورا دانست و اظهار کرد: پرداختن به پیام‌های این قیام الهی از ضرورت‌ها و نیازهای اصلی امروز در جامعه است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور پاسداشت واقعه تاریخی عاشورا، آشنا کردن هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با شعر و ادبیات عاشورایی، نشر و گسترش اهداف والای قیام عاشورا و تولید آثار فاخر در این حوزه را ضروری خواند و گفت: انتقال و ترویج پیام عاشورا در شرایط امروزی به ویژه در بین جوانان امری ضروری و بهترین راه مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از خدا محوری به عنوان مهم‌ترین اصل در زندگی هر انسانی نام برد و اظهار کرد: این امر با پیروی از سبک زندگی ائمه اطهار(ع) محقق می‌شود.
وی با بیان اینکه پیامبر اعظم اجر و رسالت 23 سال رسالت خود را قرب و محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اعلام کرده‌اند، گفت: تظاهرکنندگان به اسلام اندکی پس از رحلت پیامبر اکرم فرزندش را با قساوت تمام شهید کردند تا اسلام ابتر بماند.

فراشی افزود: این بی‌تدبیری یزیدیان موجب شد تا پس از گذشت 1400 سال از واقعه عاشورا، محبت اهل بیت جهانی شود و از مرز کشورهای اسلامی فراتر برود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، شور و حرارت حسینی در قلوب مسلمانان را ناشی از حق‌طلبی آن حضرت اعلام کرد و گفت: به فرموده پیامبر اعظم این شور و حرارت تا قیامت به سردی نخواهد گرایید.

به گفته وی امر به معروف و نهی از منکر ویژگی بهترین امت‌ها در آیات و روایات ذکر شده است و جامعه‌ای که این دو فریضه را ترک کند، از رحمت الهی به دور خواهد ماند و افراد آن همانند مردگانی در بین زندگان هستند.

وی از بی‌تفاوتی افراد نسبت به یکدیگر و جامعه اسلامی به عنوان وسوسه‌های شیطانی نام برد و گفت: مسلمان مومن و متعهد باید از پرشور شدن دستورات و احکام الهی خرسند شود و این از نشانه‌های واقعی مومنین است.

فراشی با تاکید بر پیاده‌سازی غیرت و تعصب دینی در اجرا و احیای این دو فریضه الهی در عمل، خاطرنشان کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتبی است که تذکر لسانی جلوه بارز آن و قابل اجرا برای همه اقشار جامعه است.

فراشی با بیان اینکه ماهیت اصلی قیام امام حسین(ع) احیای اسلام با عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود، افزود: شکاف و انحراف در دین موجب شد تا حضرت سیدالشهدا بزرگ‌ترین انقلاب اسلامی را در دنیا رقم بزند.

وی در ادامه با اشاره به آسیب‌های عزاداری، گفت: پرداختن به ظواهر عزاداری نباید موجب غفلت از باطن معنوی آن یعنی پیام عاشورا شود.

این مسئول بر لزوم پرهیز هیئت‌های مذهبی از پرداختن به فرعیاتی که موجب وهن دین و مقدسات دینی می‌شود، تاکید و اظهار داشت: اگر در برابر بدعت‌ها و خرافات ایستادگی نشود، به تدریج جزئی از دین می‌شود و چیزی جز تحریف و انحراف را در پی نخواهد داشت.

وی در پایان گفت: اسلام دین تعقل، مهربانی و خرد ورزی است و هر کس برخلاف جریان دینی حرکت کند، در حقیقت آب به آسیاب دشمن می‌ریزد.

فرماندار قروه نیز با اشاره به جایگاه هیئت‌های مذهبی در جلوگیری از انحراف و آسیب به عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: هیئت‌های مذهبی رسالت سنگینی در این راستا بر عهده دارند.
شیخی‌زاده در پایان افزود: مهمترین اصل قیام امام حسین (ع) بر مبنای احیای امر به معروف و نهی از منکر بود که عزادارن آن حضرت باید خود را به آن مقید بدانند.

پايگاه اطلاع رساني مرکز بزرگ اسلامي غرب کشور


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:حجت‌الاسلام محرم‌علی فراشی, | 17:15 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=