سوء استفاده از ادیان الهي عامل اصلی بیشتر خشونت هاست
 

اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس صربستان:

سوء استفاده از ادیان الهي عامل اصلی بیشتر خشونت هاست

"پاتریارخ ایرینی"، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس صربستان در ديدار سفير و رايزن فرهنگي كشورمان گفت: سوء استفاده از ادیان الهي عامل اصلی بیشتر خشونت هاست.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،" مجید فهیم پور "سفیر جمهوری اسلامی ایران و" محمود شالوئی" رایزن فرهنگی كشورمان با "پاتریارخ ایرینی"، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس صربستان ديدار و گفتگو كردند.

در اين ديدار، "ایرینی" گفت: احساس می‌کنم سخنان شما بخاطر نزدیکی به خداوند در دل ما نشسته است.

اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس صربستان اظهارداشت:اگرچه در دنیایی مادی زندگی می‌کنیم اما مردم همچنان به سخنان رهبران دینی گوش فرا می دهند.

وي ضمن تقدیر از تلاش نمایندگان کشورمان برای نزدیکی ملت‌ها و حل و فصل اختلافات جهانی از طریق گفت و گو و مذاکرات مستقیم بین ادیان گفت: اگر به این گونه مذاکرات ادامه دهیم، تمامی مسائل و مشکلات حل و فصل خواهد شد.

"ایرینی" با تاکید بر اینکه هر دینی باید ارزش‌های خود را داشته باشد، سوء استفاده از ادیان الهي را عامل اصلی بیشتر خشونت ها،جنگ‌ها و اختلافات در جهان دانست.

اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس صربستان زندگی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان در کشورهای اسلامی را ستود و گفت: جنگ‌هایی که در گذشته بین مسلمانان و مسیحیان رخ داده به علت عدم شناخت جامع از یکدیگر بوده و به هیمن دلیل است که مذاکرات مستقیم بین عالمان و اندیشمندان دینی به شناخت یکدیگر و رفع سوء تفاهمات کمک شایان توجهی می‌نماید.

"فهیم پور"، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد زندگی مسالمت آمیز و برادرانه بین پیروان ادیان الهی در ایران را حاصل تعالیم عالیه اسلام دانست و گفت: اقلیت های دینی علیرغم جمعیت محدود، در مجلس شورای اسلامی دارای نماینده و در برپایی مراسم مذهبی و آیین دینی خود از آزادی کامل برخوردار می‌باشند. وي ،  فضای دمکراسی در ایران و مشترکات فراوان فرهنگی بین دو کشور را زمینه مناسبی برای گفت و گوهای بین ادیان خواند و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری گفت و گوی ادیان بین اندیشمندان ایران و صربستان را اعلام کرد.

فهیم پورهمچنین ضمن معرفی مراکز دینی  و معنوی و گستردگی این مراکز در ایران اسلامی، از رایزنی فرهنگی کشورمان بعنوان نمونه ای فعال در عرصه تعاملات فرهنگی یاد کرد و از اسقف اعظم کلیسای صربستان خواست تا نماینده ای را برای توسعه و تحکیم روابط فرهنگی و همچنین برنامه ریزی جهت فعالیت های مشترک به رایزنی فرهنگی ایران معرفی نماید تا از این طریق اقدامات مؤثر و کاربردی صورت پذیرد .

"محمود شالویی"، رایزن فرهنگی كشورمان با اشاره به انتشار ترجمه صربی "نهج البلاغه" از سوی رایزنی فرهنگی ایران گفت: صاحب نهج البلاغه حضرت علی (ع) مولای مومنان و پیشوای متقیان است که همواره نسبت به پیروان سایر ادیان و عموم انسان ها با دیده‌ای سرشار از عدالت نگریسته و برای احقاق حقوق آن‌ها همه تلاش خود را مصروف داشته است.

وی همچنین درباره عارف نامدار اسلامی و شاعر سرشناس ایرانی مولوی گفت: مولوی برای وحدت ادیان و تفاهم امت ها با یکدیگر تلاش وافر داشت و همواره پیروان ادیان دیگر را مورد احترام خویش قرار می داد و به مریدانش هم توصیه می کرد که با آنان به محبت و مهربانی رفتار کنند.

در پایان این دیدار، هدایایی از صنایع دستی و تعدادی  کتب دینی و نیز آثاری از ادبیات فارسی که در رایزنی فرهنگی کشورمان در بلگراد به زبان صربی ترجمه شده‌اند،به اسقف اعظم کلیسای صربستان اهدا شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 6 آذر 1392برچسب:سوء استفاده از ادیان الهي عامل اصلی بیشتر خشونت هاست, | 11:23 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=