دلارهای آمریکا با وحدت شیعه و سنی کارساز نخواهد بود
 
آیت‌الله حسینی‌بوشهری ‌در کنگره ‌آیت‌الله کفعمی‌:
‌‌دلارهای آمریکا با وحدت شیعه و سنی کارساز نخواهد بود

مدیر حوزه‌های علمیه به جایگاه بالای علمی مرحوم آیت‌الله کفعمی اشاره کرد و گفت: ایشان یک مجتهد مسلم بود که نزد عالمان بزرگ درس خواند و ۱۴ مرجع بزرگ به ایشان اجازه اجتهاد دادند.



 

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در کنگره بزرگداشت مرحوم آیت‌الله کفعمی در مسجد جامع زاهدان‌ از آن مرحوم به عنوان عالمِ عامل، مبلغ شریعت، منادی وحدت و خدمتگزار مردم، یاد کرد و گفت: تجلیل علما، دانشگاهیان، فرهنگیان، بازاریان و قشرهای مختلف از آن مرحوم به دلیل جایگاه عالم در منابع دینی و خدمات آن مرحوم است که باگذشت 30 سال از درگذشت ایشان، در کنگره بزرگداشت وی بروز کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تکریم علما در میان همه ملل و اقوام، یک فرهنگ است، گفت: در این میان، اسلام گوی سبقت را از همگان ربوده، در قرآن بیش از 80 مورد از علم و عالم تکریم شده و پیامبر گرامی اسلام، علما را جانشینان خود در امت معرفی می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به ویژگی ها و نقش آفرینی های علما پرداخت و بیان داشت: عالمان دین، سرمشق زندگی مردمند؛ هم‌چنان که نقش هدایت‌گری نیز در جامعه دارند و همه می‌دانیم که در جریان نهضت عظیم اسلامی در ایران، مردم به دنبال امام(ره) و علما حرکت کردند.

وی مجاهده علمی را از دیگر ویژگی‌های علما برشمرد و خاطر نشان کرد: اگر نگاهی به حوزه علمیه قم بیندازید خواهید دید که یک مرجع تقلید در سن 80 سالگی به کرسی تدریس می نشیند و هزاران شاگرد تربیت می کند، اگر امروز، سخنی از اسلام و سخنی از اهل بیت(ع) است، به برکت وجود علما در طول تاریخ است و علما، شکنجه‌های فراوانی تحمل کرده اند.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر این که عالِم به دنبال رشد اندیشه و درک دینی در جامعه است، گفت: تفاوت عابد و عالم در همین است که عابد، تنها به دنبال اصلاح خود است، اما عالم به دنبال اصلاح خود و جامعه است؛ علما نمی‌خواهند که جامعه درجا بزند و از رشد علمی در دانشگاه ها و سطح جامعه استقبال می‌کنند. علما در جامعه ارزشمندند چون برای جامعه ارزش قائلند.

وی علما را مرزبانان فکری جامعه دانست و تاکید کرد: مرزبانی فکری مهم‌تر از مرزبانی جغرافیایی است، زیرا اگر مرزبانی فکری نداشته باشیم، مرزهای جغرافیای نیز از بین خواهد رفت و کسی می تواند از مرزها حفاظت کند که معتقد باشد. از سوی دیگر، لازمه مرزبانی فکری، آشنایی با قرآن و سنت است از همین رو حوزه های علمیه بر یادگیری کتاب و سنت تاکید دارند.

امام جمعه قم به نقش آفرینی علما در مبارزه با طاغوت های زمان اشاره و تصریح کرد: در دوران پهلوی، امام(ره)و روحانیت در برابر حاکمیتِ ظلم ایستادند و پرونده ستمشاهی را برچیدند. زندگی مرحوم آیت الله کفعمی نیز مملو از مبارزات سیاسی و ارتباط مداوم با تبعیدی هایی است که به منطقه سیستان تبعید می شدند.

وی کوشش های علما برای ایجاد برادری در سطح جامعه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: دشمنان زیادی داریم که نه شیعه را قبول دارند و نه سنی را؛ آنها منافع خودشان را می خواهند بنابراین ما باید با هوشیاری و تیزبینی، طوری رفتار کنیم که در خدمت منافع دشمنان قرار نگیریم.

آیت الله حسینی بوشهری افرود: مرحوم آیت الله کفعمی با علمای اهل سنت مراوده داشت و در نمازهای یک‌دیگر شرکت می کردند؛ اگر این گونه باشیم، دلارهای آمریکایی و اقدامات دیگر نمی تواند ما را به تفرقه بیندازد، زیرا باید توجه داشته باشیم که قران، پیامبر(ص)، قبله و بسیاری از باورها و رفتارهای دینی ما مشترک است و همه زیر چتر اسلام هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه بالای علمی مرحوم آیت‌الله کفعمی اشاره کرد و گفت: ایشان یک مجتهد مسلم بود که نزد عالمان بزرگ درس خواند و 14 مرجع بزرگ به ایشان اجازه اجتهاد دادند که علی القاعده باید بعد از تحصیل در نجف اشرف، به قم یا مشهد باز می‌گشت، تا کرسی تدریس داشته باشد، اما مخلصانه به میان مردم زابل آمد و خدمات فراوان فرهنگی و اجتماعی را به انجام رساند.

نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در امور اهل سنت سيستان و بلوچستان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 5 آذر 1392برچسب:دلارهای آمریکا با وحدت شیعه و سنی کارساز نخواهد بود, | 17:24 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=